Εκεί που Ζούμε

2,5

Ιλαροτραγική ακτινογραφία της νεοελληνικής καθημερινότητας από έναν μετρ της κοινωνικής κωμωδίας («Βαλκανιζατέr», «Απ’ τα Κόκκαλα Βγαλμένα»). Δεν αποφεύγει τις γραφικότητες, ξέρει όμως να διαχειρίζεται και τη σάτιρα και το συναίσθημα.

Ekei_pou_zoume

Με λιγοστές δραματικές "παρεκτροπές" ("Απ’ το Χιόνι", "Παρέες"), ο Σωτήρης Γκορίτσας έχει εξελιχθεί σε μετρ της κοινωνικής κωμωδίας ("Βαλκανιζατέr", "Μπραζιλέρο", "Απ’ τα Κόκαλα Βγαλμένα"), επειδή του αρέσει να προσεγγίζει τη νεοελληνική πραγματικότητα με μια γλυκιά ειρωνεία η οποία, χωρίς να απομακρύνεται από τους χαρακτήρες και τα μικρά ή μεγάλα πάθη τους, του επιτρέπει να αναδεικνύει καυστικά το παράλογο που καιροφυλακτεί ακόμα και στις πιο κοινότοπες στιγμές της. Απ’ τα νοσοκομεία κι "Απ’ τα Κόκαλα…", λοιπόν, στα δικαστήρια και σ’ ένα εφιαλτικό 24ωρο του Αντώνη Σπετσιώτη, ενός τριαντάρη δικηγόρου, ο οποίος ξεκινάει την ημέρα των γενεθλίων του με τα παράπονα του σπιτονοικοκύρη του για καθυστερημένα ενοίκια, συνεχίζει με απανωτές αναποδιές σε μια σημαντική δίκη στην Ευελπίδων και παρασύρεται από εντελώς απρόβλεπτες εξελίξεις, περνώντας από αγροικίες στο Χαλκούτσι έως πολυτελείς βίλες στην Αλίαρτο, μέχρι το επόμενο ξημέρωμα.


Η αρχή της ταινίας έχει έναν έντονα χιουμοριστικό τόνο, ο οποίος χρωματίζει ατάκες ("έχει απεργία η ΟΜΛΕ, οι δάσκαλοι, λέει ο κύριος που ξέρει"), παρεξηγήσεις και γραφικούς χαρακτήρες (κορυφαίος όλων ο "Κασπάροφ" του Μάκη Παπαδημητρίου). Η γραφικότητα είναι έτσι κι αλλιώς κάτι που δεν μπορεί να αποφύγει εντελώς το προβλέψιμο όσο και καλογραμμένο σενάριο του Γκορίτσα, το οποίο άλλοτε πετάει σπίθες κι άλλοτε μοιάζει λιγάκι αμήχανο, προδομένο από μια σκηνοθετική βιασύνη. Δεν περιορίζεται πάντως στο να στήσει κωμικά γκαγκ, δίνοντας χρώμα στον νεοελληνικό περίγυρο του Αντώνη, ο οποίος θα αρχίσει σταδιακά να προχωράει από τη φαιδρή στη δραματική πλευρά των καταιγιστικών γεγονότων. Πρώτα ένας αιφνίδιος θάνατος, κατόπιν μια αποκαλυπτική συνάντηση με μια πρώην ερωμένη του και, τέλος, μια περιπετειώδης περιπλάνηση με τον πατέρα του: έναν αφοπλιστικά κινηματογραφικό Στέλιο Μάινα (με αναφορές στο "Βαλκανιζατέr"), ο οποίος προσδίδει συναίσθημα στη γενέθλια οδύσσεια του νεαρού ήρωα προς την καθυστερημένη ενηλικίωση παρόμοια, μα και εντελώς διαφορετική από τη δική του – αυτή της πασοκικής Ελλάδας και του κάθε είδους "συνδυασμού".

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Εκεί που Ζούμε

2,5
  • Δραματική Κωμωδία
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Σωτήρης Γκορίτσας

Η μέρα των γενεθλίων του νεαρού δικηγόρου Αντώνη Σπετσιώτη ξεκινά με απανωτές αναποδιές από τα δικαστήρια της Ευελπίδων και εξελίσσεται εντελώς απρόβλεπτα μέχρι το επόμενο ξημέρωμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Θεϊκό Τυρί

Αστεία, δραματική και ρεαλιστική διαδρομή ενηλικίωσης που ξεπερνά τα ηθογραφικά κλισέ, χωρίς ποτέ να βγαίνει έξω από το ασφαλές πλαίσιο μιας crowd-pleasing δραμεντί. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/05/2025

Τα Κύματα της Άνοιξης

Στιβαρή όσο και εύπεπτη δραματοποίηση αληθινών γεγονότων, τα οποία οδήγησαν στην Άνοιξη της Πράγας και στη δραματική καταστολή της. | Powered by Uber.

Λύτρωση

Ελεγειακή ατμόσφαιρα, βρετανικός κοινωνικός ρεαλισμός και το χωρίς σεναριακές εκπλήξεις κυνήγι μιας δεύτερης ευκαιρίας. | Powered by Uber.

Η Περήφανη Πριγκίπισσα

Τσέχικο διδακτικό παραμύθι, το οποίο διασκευάζεται με απλοϊκό, ανώδυνο τρόπο αποκλειστικά για το προεφηβικό κοινό. | Powered by Uber.

Η συνεργασία που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε: Η Charli XCX γίνεται πρωταγωνίστρια του Τακάσι Μίικε

Ο αιρετικός σκηνοθέτης πρόκειται να συνεργαστεί με τη διάσημη ποπ σταρ η οποία θα έχει, επίσης, ρόλο παραγωγού.

Fundamentals of Cinema: Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα επιστρέφει με ένα παρεξηγημένο αριστούργημα στη μεγάλη οθόνη

Η ενότητα προβολών του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ρίχνει την αυλαία της με τη νέα αποκατεστημένη εκδοχή του φιλμ "Μια μέρα, ένας έρωτας".

4 καλοί λόγοι για να δεις τους Αμαρτωλούς στο σινεμά

Θεώρησε αυτό το σημάδι που χρειαζόσουν για να δεις το έπος του Ράιν Κούγκλερ.