Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

1

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Mhn_anhsyxeis_agaph_mou

Οι "Γυναίκες του Στέπφορντ" είναι ένα διάσημο μυθιστόρημα "φεμινιστικού τρόμου" γραμμένο το 1972 από τον Άιρα Λεβάιν ("Το μωρό της Ρόζμαρι", "Τα παιδιά από τη Βραζιλία"). Μεταφέρθηκε δυο φορές στη μεγάλη οθόνη, πρώτα από τον Μπράιαν Φορμπς το 1975 και κατόπιν από τον Φρανκ Οζ το 2004, αποτελώντας τη βασική πηγή έμπνευσης του πρωτότυπου σεναρίου της Κέιτι Σίλμπερμαν (των κομεντί "Set it up" και "Booksmart"): στην Καλιφόρνια της δεκαετίας του ‘50 η Άλις και ο Τζακ ζουν σε μια ονειρική κλειστή κοινότητα, η οποία φιλοξενεί τις οικογένειες όσων εργάζονται για ένα πειραματικό, άκρως απόρρητο εγχείρημα. Απομονωμένοι στην έρημο, οι κοστουμαρισμένοι άντρες απασχολούνται με το μυστικό σχέδιο "ανάπτυξης προοδευτικών υλικών" και οι γυναίκες φροντίζουν τα του σπιτιού, απολαμβάνοντας μια πολυτελή ζωή χωρίς έγνοιες. Η Άλις, όμως, αρχίζει σταδιακά να υποπτεύεται πως κάτι νοσηρό υπάρχει πίσω από αυτή την υπερβολικά λαμπερή και τακτοποιημένη καθημερινότητα. Μετά το "ατύχημα" μιας γειτόνισσάς της προσπαθεί να μάθει περισσότερα και να υποψιάσει το σύζυγό της, αλλά αισθάνεται πως είναι "μόνη εναντίον όλων".

Έχοντας δει πάμπολλες παραλλαγές της ιδέας "αστραφτερό περιτύλιγμα / εφιαλτικό περιεχόμενο" η οποία να αφορά την αμερικανική πραγματικότητα, ειδικά εκείνη των μεταπολεμικών κουκλίστικων προαστίων, το "Μην Ανησυχείς…" κάνει εξ αρχής υπερβολικά σαφείς τις προθέσεις του. Και τις αλληγορικές και τις αγωνιώδεις. Αρχικά, η σπιντάτη αφήγηση και η δυναμική Φλόρενς Πιού ("Μικρές Κυρίες", "Μεσοκαλόκαιρο", "Black Widow") κρατούν το εισαγωγικό ενδιαφέρον, αλλά σκηνή τη σκηνή όλο το weird στήσιμο της γραφικά χαρωπής κοινότητας ξεφεύγει πηλαλώντας από κάθε στιλιζαρισμένο ρεαλισμό. Ευρήματα άλλων ταινιών συσσωρεύονται σε μια πλοκή γεμάτη τρύπες, γραφικότητες (όλοι ανεξαιρέτως οι περιφερειακοί χαρακτήρες) και κοινοτοπίες, με την σταρ/σκηνοθέτιδα Ολίβια Ουάιλντ ("Booksmart") να μην μπορεί να συγκρατήσει την ξεχειλωμένη από ένα σημείο και μετά υπερβολή. Η οποία οδηγεί αυτή την κοινωνική σάτιρα – ψυχολογικό θρίλερ σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση με "σοκαριστικό" (σοκαριστικά ανόητο, σωστότερα) plot twist.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Ανησυχείς Αγάπη μου

Don't Worry Darling
1
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 122 '
  • Ολίβια Γουάιλντ

Στην Καλιφόρνια των 50s η Άλις και ο Τζακ ζουν σε μια ονειρική κλειστή κοινότητα, η οποία φιλοξενεί τις οικογένειες όσων εργάζονται για ένα πειραματικό, άκρως απόρρητο εγχείρημα. Η Άλις, όμως, αρχίζει σταδιακά να υποπτεύεται πως κάτι νοσηρό υπάρχει πίσω από αυτή την υπερβολικά λαμπερή και τακτοποιημένη καθημερινότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.