Εγκλήματα του Μέλλοντος

2,5

Το γυρισμένο στην Αθήνα εγκεφαλικό body horror του βετεράνου Κρόνενμπεργκ βρίθει θελκτικών, δεν υφαίνει ωστόσο τα πρωτότυπα επιμέρους στοιχεία του σε μια συνεκτική αφήγηση.

eglimata_tou_mellodos1

"Το σώμα είναι η πραγματικότητα". Συνθήματα-παραδοχές όπως αυτό διατρέχουν τη φιλμογραφία του εμπνευστή του body horror Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, μόνο που στη νέα ταινία του, οκτώ χρόνια μετά τον αφορμάριστο "Οδηγό της Επιτυχίας", δίνουν τον τόνο στη δυσοίωνη sci-fi εκδοχή του μέλλοντος που οραματίζεται ο σκηνοθέτης. Στο απώτερο μέλλον, η ανθρωπότητα χρησιμοποιεί μια μορφή βιοτεχνολογίας, η οποία μεταποιεί τα σώματα με τη χρήση υπολογιστών. Ως "εξελικτική" απόρροια, η φυσιολογία έχει αλλάξει και έτσι, μεταξύ άλλων, η αίσθηση του πόνου εξαλείφεται, ενώ ορισμένοι αποκτούν την ικανότητα να παράγουν νέα όργανα. Ανάμεσά τους ένας avant-garde καλλιτέχνης (Βίγκο Μόρτενσεν) ο οποίος μαζί με τη σύντροφό του (Λεά Σεϊντού) πραγματοποιούν εν είδει παράστασης ανοιχτά χειρουργεία, παρουσιάζοντας στο κοινό τα καινούργια σπλάχνα που παράγει το σώμα του. Τη δράση τους παρακολουθεί από κοντά μια αστυνομική ερευνήτρια (Κρίστεν Στιούαρτ), την ώρα που μια μυστηριώδης οργάνωση πολιορκεί τον περφόρμερ, θέλοντας να πετύχει τους δικούς της σκοτεινούς σκοπούς.

eglimata_tou_mellodos2

Το φιλμ του Κρόνενμπεργκ μοιάζει με ένα συναρπαστικό καλειδοσκόπιο όλων των θεματικών που έχουν εμπνεύσει κατά καιρούς τον Καναδό. Υπάρχουν οι ανατριχιαστικές αναπαραστάσεις συμβιωτικού ρετροφουτουρισμού που θα απολάμβανε ο Χ.Ρ. Γκίγκερ, οι οποίες απορρίπτουν ένα άυλο metaverse μέλλον, διατηρώντας την πίστη στο αναλογικό και την ισορροπία με το ψηφιακό. Υπάρχει, ακόμα, η κριτική στην πρόθεση του κράτους να ελέγχει κάθε σπιθαμή του ανθρώπινου σώματος, με σαφείς πλην διακριτικές νύξεις για το δικαίωμα των αμβλώσεων. Επ’ αυτού, αποκλείεται να συνιστά σύμπτωση ότι το πρώτο έγκλημα που απεικονίζεται στη γυρισμένη στην Ελλάδα ταινία είναι αυτό μιας Μήδειας από το μέλλον.
Έπειτα, ο Κρόνενμπεργκ στην πιο υπαρξιακή και οικολογικά ανήσυχη πτυχή της ιστορίας του, δίνει μια αξιοσημείωτα ελεγειακή απόχρωση, η οποία εντείνει την αύρα δυστοπίας που κυριαρχεί, αλλά στρώνει το έδαφος για μια εύστοχα πικρή κατακλείδα. Έκδηλος, επίσης, ο βιτριολικός σαρκασμός του καλλιτεχνικού κόσμου και της προβοκατόρικης τέχνης. Όλα αυτά με φόντο μια Αθήνα βγαλμένη από κάποιο ζοφερό όνειρο, όμοια με ένα μη τόπο που ταιριάζει γάντι στην αισθητική του 79χρονου δημιουργού.

eglimata_tou_mellodos3

Ωστόσο, ενώ το φιλμ βρίθει γοητευτικών ιδεών και στιγμών θεαματικής εικονογραφίας, το πρωτότυπα επιμέρους στοιχεία του δεν υφαίνονται σε μια συνεκτική και ταυτόχρονα υποβλητική αφήγηση. Ο Κρόνενμπεργκ επιλέγει να διατηρήσει μια εγκεφαλική έως και αυτοαναφορική στάση σε όλη τη διάρκεια, κατακερματίζοντας τις παράλληλες πλοκές, με αποτέλεσμα να καταλήγει σε μια ταινία εύγλωττου ύφους μα πενιχρής δραματουργίας. Κάπως έτσι σμιλεύεται μια ταινία που δεν αποτελεί παρά ανάμνηση των καλύτερων στιγμών του σκηνοθέτη της.

Καναδάς, Αγγλία, Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 107΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ.

Περισσότερες πληροφορίες

Εγκλήματα του Μέλλοντος

Crimes of the Future
2,5
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 107 '
  • Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ

Ένας avant-garde καλλιτέχνης με την ικανότητα να παράγει νέα όργανα μπαίνει μαζί με τη σύντροφο και ιατρική βοηθό του στο στόχαστρο μιας αστυνομικής ερευνήτριας εξαιτίας των προβοκατόρικων παραστάσεών τους, στις οποίες πραγματοποιούν ανοιχτά χειρουργεία, την ώρα που μια μυστηριώδης οργάνωση πολιορκεί το καλλιτεχνικό δίδυμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.