Μαύρα Γυαλιά

Ο δημιουργός του «Σουσπίρια» ανακυκλώνει με απίστευτη τσαπατσουλιά τα εξπρεσιονιστικά κλισέ που τον έκαναν διάσημο, αναζητώντας μάταια μια χαμένη εδώ και δεκαετίες έμπνευση.

Mavra_yalia

Ακόμα και στις καλύτερες στιγμές του, στριμωγμένες όλες στην αρχή της φιλμογραφίας του και στη δεκαετία του ’70, ο Ντάριο Αρτζέντο φλέρταρε με την κιτς υπερβολή. Το εξπρεσιονιστικό στιλ και η ηθελημένη γραφικότητά του καθόρισαν τον ιταλικό τρόμο (giallo) και έδωσαν ιδέες σε πολλούς νέους δημιουργούς, εκείνος όμως τις έχασε γρήγορα και από ένα σημείο και μετά συνέχισε απλά να επαναλαμβάνει μηχανικά τον εαυτό του.


Το ίδιο κάνει και στα ανεκδιήγητα "Μαύρα Γυαλιά", κοπιάροντας μοτίβα και ευρήματα των παλιότερων ταινιών του:  Ένα call girl πολυτελείας γίνεται στόχος ενός μανιακού δολοφόνου, χάνοντας την όρασή της σε μια προσπάθεια να του ξεφύγει. Στην πορεία θα συναντήσει ένα ορφανό αγόρι από την Κίνα το οποίο αναζητά η αστυνομία και με το οποίο θα αντιμετωπίσουν από κοινού τον serial killer. Τσαπατσούλικα αφηγημένη, η "μονομαχία" τους βρίθει αφελειών, χοντράδων και… ξεκαρδιστικά αγωνιωδών σκηνών, στη μάταιη προσπάθεια του δημιουργού του "Σουσπίρια" να ξαναβρεί ίχνη της χαμένης εδώ και δεκαετίες έμπνευσής του.

Ιταλία, Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 86΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Μαύρα Γυαλιά

Occhiali Neri / Dark Glasses
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ντάριο Αρτζέντο

Ένα call girl πολυτελείας που έχει χάσει την όρασή της και ένα ορφανό αγόρι από την Κίνα το οποίο αναζητά η αστυνομία γίνονται στόχος ενός κατά συρροήν δολοφόνου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/02/2023

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.

Στον Ανοιχτό Δρόμο

Ο συννεφιασμένος ρεαλισμός της Κέλι Ρέιχαρντ, ο πίνακας του Άντριου Γουέιεθ "Christina’s world" και το απέραντο αμερικανικό τοπίο εμπνέουν ένα αργό, μελαγχολικό και υπνωτιστικό χρονικό θηλυκής ενηλικίωσης.

Δυο Φίλοι και Ένας Ασβούλης

Από τη μια μεριά μια απλοϊκά περιπετειώδες και αστεία ιστορία, κι από την άλλη μερικές… σουρεαλιστικές αφηγηματικές παρεμβάσεις προσφέρουν ένα στοιχειωδώς ενδιαφέροντα καρτουνίστικο συνδυασμό διανθισμένο με μουσική και τραγούδια.