Men

1

Ατμοσφαιρικό θρίλερ που ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους «Εφιάλτες» του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά «μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Men

Συγγραφέας ο οποίος γνώρισε επιτυχία με την "Παραλία", ο Άλεξ Γκάρλαντ δεν συμμετείχε στη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματός του, αλλά γνωρίστηκε μέσω αυτής με το σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ, για τον οποίο έγραψε τα δύο πρώτα σενάριά του ("28 Μέρες Μετά", "Sunshine"). Πιστός στην επιστημονική φαντασία, συνέχισε με τα "Μη μ’ Αφήσεις Ποτέ" και "Dredd", ώσπου κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, εντυπωσιάζοντας με το "Από Μηχανής" (2015). Το εξαιρετικά φιλόδοξο, μα αποτυχημένο "Annihilation" (2018) ανακύκλωσε κάποιες από τις σταθερές θεματικές του –τα όρια της ανθρώπινης συνείδησης, το τίμημα της τεχνολογικής εξέλιξης, οι ελεύθερες ή προκαθορισμένες επιλογές μας, η αντιπαράθεση των δύο φύλων– τις οποίες συναντάμε ξανά στο "Men", που έκανε πρεμιέρα στο "Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών" του Φεστιβάλ Κανών.


Όπως και στο "Annihilation", πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή γυναίκα, η οποία έχει βιώσει μια τραυματική απώλεια. Αμέσως μετά, η πρώτη έφυγε για μια αποστολή στο Διάστημα, ενώ η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες σε μια απομονωμένη έπαυλη στην αγγλική εξοχή. Σε μια βόλτα της στο δάσος βλέπει από μακριά έναν γυμνό άντρα που την παρακολουθεί, ενώ διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.


Καθώς ο Γκάρλαντ παγιδεύει την ηρωίδα του όλο και βαθύτερα σ’ έναν υπαρξιακό εφιάλτη, το ατμοσφαιρικό θρίλερ του ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους "Εφιάλτες" του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά "μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Ό,τι αρχικά υπονοείται, από ένα σημείο και μετά εισβάλλει θορυβωδώς στο κάδρο, με τους χοντροκομμένους συμβολισμούς –τοξική αρρενωπότητα, κοινωνική βία, ευνουχιστική ηθική– να καταστρέφουν κάθε αίσθηση αμφιβολίας, μέτρου και κομψότητας.

Μ. Βρετανία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Men

1
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άλεξ Γκάρλαντ

Ύστερα από μια προσωπική τραγωδία, η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες στην αγγλική εξοχή και σε μια απομονωμένη έπαυλη. Εκεί νιώθει ότι κάποιος την παρακολουθεί, ενώ οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.