Έρημη Χώρα

3,5

Ελεγειακό τέμπο, στεγνή, λιτή αφήγηση, αίσθηση υπαρξιακού θρίλερ: με το μελαγχολικά μεγαλόπρεπο στιλ ενός Μπέλα Ταρ, ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπαχραμί αποχαιρετά πικρά έναν ολόκληρο τρόπο ζωής που συμπαρασύρει ανθρώπους, ελπίδες και αξίες.

Erimi_hora

Διευρύνοντας αργά, αλλά στιβαρά και ουσιαστικά το κινηματογραφικό ύφος του, το ιρανικό σινεμά είναι πλέον ανοιχτό και σε ιδέες που ξεφεύγουν κατά πολύ από τις χειροποίητα νεορεαλιστικές εικόνες του. Έτσι, ο πρωτοεμφανιζόμενος Αχμάντ Μπαχραμί δεν διστάζει να μεταφέρει στα βάθη της Ασίας το ιδιοσυγκρασιακό στιλ του Μπέλα Ταρ για να αφηγηθεί την αλληγορική ιστορία μιας έρημης χώρας. Της ίδιας της πατρίδας του, το επιβλητικό φυσικό τοπίο της οποίας γίνεται ένα με τους σκυφτούς, ρυτιδιασμένους και σιωπηλά απελπισμένους ανθρώπους, οι οποίοι δουλεύουν σε ένα επαρχιακό εργοστάσιο τσιμεντόλιθων. Εκεί, ο έμπειρος επιστάτης Λοτφολά μεσολαβεί εδώ και χρόνια ανάμεσα στον ιδιοκτήτη και στους εργάτες, προσπαθώντας να διατηρήσει όλες τις ισορροπίες. Όταν όμως διαπιστώνει πως η επιχείρηση είναι έτοιμη να κλείσει, πρέπει να πάρει μερικές σημαντικές αποφάσεις.

Ο Μπαχραμί ακολουθεί το δρόμο που άνοιξαν οι Αμπάς Κιαροστάμι και Μοχσέν Μαχμαλμπάφ, προχωρά όμως μακρύτερα, σε ένα άγνωστο, επικίνδυνο, μα συναρπαστικό κινηματογραφικό τοπίο υπαρξιακής ερήμωσης. Καθώς η κάμερά του επιστρέφει ξανά και ξανά στα λόγια που απευθύνει το αφεντικό στους απλήρωτους εργαζόμενούς του, μια καλά κρυμμένη αλήθεια ξεπροβάλλει μέσα από υπομονετικά, τελετουργικά τράβελινγκ και μακριές σιωπές. Μια αλήθεια συνδεδεμένη με το τέλος μιας χιλιόχρονης παράδοσης (των χειροποίητων οικοδομικών υλικών) και μια νέα, ασπρόμαυρη πραγματικότητα που αιφνιδιάζει μόνο όσους είναι προσκολλημένοι στο παρελθόν (από τα κάρα ως τις ξεπερασμένες ηθικές αξίες). Αυτό το ανθρώπινο πάτσγουορκ εθνοτήτων, γλωσσών και συμπεριφορών είναι πλέον καταδικασμένο να διαλυθεί και να ομογενοποιηθεί, καθώς ο Μπαχραμί στρέφει αργά την κάμερα σε κάθε "πρωταγωνιστή" και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του. Άλλος τον αποποιείται, άλλος τον ανταλλάσσει και άλλος, όπως ο Λοτφολά, τον αποδέχεται• μαζί με το τίμημά του.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρημη Χώρα

The Wasteland
3,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 102 '
  • Αχμάντ Μπαχραμί

Σε ένα ιρανικό επαρχιακό εργοστάσιο τσιμεντόλιθων, ο έμπειρος επιστάτης Λοτφολά μεταφέρει τις εντολές του ιδιοκτήτη στους εργάτες, προσπαθώντας να διατηρήσει όλες τις ισορροπίες. Όταν όμως διαπιστώνει πως η επιχείρηση είναι έτοιμη να κλείσει, πρέπει να πάρει μερικές σημαντικές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/04/2024

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.