Οδηγός Cinema

Latin Noir

2

Τηλεοπτικής λογικής, διεξοδική και εμπεριστατωμένη (ιστορικά και πολιτικοκοινωνικά) λογοτεχνική ανάλυση του σύγχρονου αστυνομικού μυθιστορήματος της Νότιας Αμερικής.

Latin_noir

Από τους σημαντικότερους συγγραφείς αστυνομικών ιστοριών στη χώρα μας, ο Αντρέας Αποστολίδης ("Το φάντασμα του μετρό", "Μονομαχία στην Ιερά Οδό") είναι ταυτόχρονα ένας έγκυρος μελετητής του είδους ("Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος") και ένας έμπειρος ντοκιμαντερίστας ("Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα"). Συνδυάζοντας τις ιδιότητές του, ταξιδεύει ως τη Νότια Αμερική και μέσα από τις συναντήσεις του με μια σειρά κορυφαίων δημιουργών του Latin noir επιχειρεί να αποτυπώσει κινηματογραφικά τα αίτια της γέννησης και της παγκόσμιας καθιέρωσης αυτού του δημοφιλούς λογοτεχνικού είδους.

Από το Μεξικό και τον Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ μέχρι τη Χιλή (Λουίς Σεπούλβεδα), την Κούβα (Λεονάρδο Παδούρα), το Περού (Σαντιάγο Ρονκαλιόλο) και την Αργεντινή (Κλαούντια Πινιέιρο), οι ηγετικές μορφές του λατινοαμερικανικού crime novel αναλύουν τις κοινωνικές συνθήκες που καθόρισαν το στιλ του, με πολλά κοινά στοιχεία, αλλά και διακριτές διαφορές από χώρα σε χώρα. Παράλληλα, ο λόγος του καθηγητή πανεπιστημίου Φίλιπ Σουάνσον ενώνει τις αφηγήσεις σε μια διεξοδική, άκρως πληροφοριακή και εμπεριστατωμένη (ιστορικά και πολιτικά) λογοτεχνική ανάλυση: το υποδειγματικό βιβλιοφιλικό τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ.

Περισσότερες πληροφορίες

Latin Noir

2
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2020
  • Διάρκεια: 55 '
  • Αντρέας Αποστολίδης

Η ιστορία της γέννησης και της καθιέρωσης του Latin noir, του σύγχρονου αστυνομικού μυθιστορήματος της Νότιας Αμερικής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Γιάν Γκοζλάν "ανοίγει" το επεισοδιακό "Μαύρο Κουτί" του

Μιλήσαμε με το σκηνοθέτη του γαλλικού αεροπορικού θρίλερ με πρωταγωνιστή τον Πιέρ Νινέ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
12/05/2022

Επιχείρηση Κιμάς

Μια αληθινή κατασκοπική ιστορία διανθίζεται με ρομάντζο, σασπένς και ηρωισμό, πακεταρισμένη σαν ανώδυνη σινε-διασκέδαση που στην ούγια γράφει "βρετανική παραγωγή".

Κατ' Οίκον Περιορισμός

Καφκική και σαρκαστική πολιτική καταγγελία που περιγράφει ανάγλυφα την "εσωτερική", βαθιά διαφθορά της ρώσικης κοινωνίας.

Το Κορίτσι με το Βραχιόλι

Ριμέικ του αργεντίνικου δικαστικού δράματος "Η Κατηγορούμενη" (2018), το οποίο συνδέει αποτελεσματικά, αν και χωρίς εκπλήξεις, ψυχολογικά ερωτήματα και αγωνιώδη πλοκή.

Πύρινη Οργή

Μια ξέπνοη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Στίβεν Κινγκ, δίχως στιβαρή υφολογική πρόταση και σκηνοθετική ουσία, η οποία αντικαθιστά την όποια αγωνία με την ανυπομονησία για τους τίτλους τέλους.

Το Μαύρο Κουτί

Η χολιγουντιανής κοπής κλασική συνταγή τού "γύρω γύρω όλοι οι συνωμότες και στη μέση ο ήρωάς μας" προσαρμόζεται με αφηγηματικό νεύρο, αλλά λίγη φαντασία, σε hi-tech σινε-περιβάλλον.

Οι Γείτονες Από Πάνω

Διατηρώντας τη δομή του, ένα σπιρτόζικο θεατρικό διασκευάζεται σε κινηματογραφική κωμωδία των σύγχρονων ερωτικών ηθών, καθοδηγούμενη από αεράτες ερμηνείες και εύστοχες ατάκες.