Οι Άγιοι της Μαφίας

2

Πρίκουελ των τηλεοπτικών «Σοπράνος», από το οποίο έχει μείνει μόνο το σκορσεζικό άρωμα. Πειστική αναπαράσταση εποχής, δυναμικό σκηνοθετικό τέμπο, αταξία κινήτρων και χαρακτήρων, κοινότοπες πολιτικοκοινωνικές διαπιστώσεις.

Οι Άγιοι της Μαφίας

Για χρόνια μετά την ολοκλήρωση της saga των «Σοπράνος», μιας από τις κορυφαίες σειρές στην ιστορία της αμερικανικής τηλεόρασης, η ιδέα για ένα σίκουελ απασχολούσε επίμονα το δημιουργό της, Ντέιβιντ Τσέις. Τελικά εκείνος αποφάσισε πως το παρελθόν της οικογένειας ΝτιΜέο θα ήταν πιο ενδιαφέρον από το μέλλον της χωρίς τον εμβληματικό επικεφαλής της κι έτσι προχώρησε μαζί με το σεναριογράφο Λόρενς Κόνερ («Ο Πλανήτης των Πιθήκων», «Το Χαμόγελο της Μόνα Λίζα») σε ένα πρίκουελ με μότο: «Ποιος δημιούργησε τον Τόνι Σοπράνο».

Οι Άγιοι της Μαφίας - εικόνα 1

Ένα από τα πλεονεκτήματα του ρηξικέλευθου σίριαλ ήταν η διεισδυτική περιγραφή της σχέσης των ηρώων με το περιβάλλον τους, σκορσεζική κληρονομιά στο γκανγκστερικό είδος το οποίο οι «Σοπράνος» υπηρέτησαν με υποδειγματική αφηγηματική συνέπεια. Ανέδειξαν μια βίαιη, άπληστη Αμερική που δελεάζει και παγιδεύει κάθε κυνηγό του απατηλά λαμπερού ονείρου της, όπως ο φιλόδοξος Τόνι, την τραυματική ενηλικίωση του οποίου επιχειρούν να μας διηγηθούν οι «Άγιοι της Μαφίας». Έτσι, αυτοί μας μεταφέρουν στα τέλη της δεκαετίας του ’60, όταν και ο προέφηβος Άντονι αρχίζει να υποψιάζεται τις αληθινές επαγγελματικές δραστηριότητες της οικογένειάς του και να γοητεύεται από τη χαρισματική προσωπικότητα του θείου του, Ντίκι Μολτισάντι. Ενός γκάνγκστερ ο οποίος μπλέκει σε επικίνδυνες γυναικοδουλειές και ακόμη πιο επικίνδυνες αντιπαραθέσεις με αντίπαλες συμμορίες, τη στιγμή κατά την οποία η αφροαμερικανική μαφία του Νιου Τζέρσεϊ αρχίζει να διεκδικεί δυναμικά το μερίδιό της στα κέρδη του οργανωμένου εγκλήματος.

Πειστική αναπαράσταση εποχής κι ένα δυναμικό σκηνοθετικό τέμπο από τον τηλεοπτικά έμπειρο μπλοκμπαστερά Άλαν Τέιλορ («Θορ 2», «Εξολοθρευτής: Γένεsys») φέρνουν στην ταινία έναν πειστικό αέρα αντιηρωικού ρεαλισμού. Αυτός, όμως, δεν μπορεί να παρασύρει προς την οθόνη την απαιτούμενη ένταση, να βάλει σε τάξη κίνητρα και χαρακτήρες, να δροσίσει μια συναρπαστική ιστορία ενηλικίωσης ή να μας προσφέρει ενδιαφέρουσες πολιτικοκοινωνικές διαπιστώσεις. Κι όσο κι αν αυτοί οι «Άγιοι…» πασχίζουν να μπήξουν βαθιά τα νύχια τους στη θρυλική τηλεοπτική αναφορά τους, δεν καταφέρνουν παρά να γδάρουν ελάχιστα τη σκληρή επιφάνειά της.

ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Άγιοι της Μαφίας

The Many Saints of Newark
2
  • Γκανγκστερική
  • 2021
  • Διάρκεια: 120 '
  • Άλαν Τέιλορ

Ο νεαρός Άντονι Σοπράνο μεγαλώνει στο Νιούαρκ του Νιου Τζέρσεϊ έχοντας ως είδωλό του το θείο του, Ντίκι Μολντισάντι. Έναν γκάνγκστερ της οικογένειας ΝτιΜέο, η οποία στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές αυτής του ’70 θα έρθει σε μετωπική αντιπαράθεση με τους Αφροαμερικανούς που διεκδικούν το μερίδιό τους στο παράνομο κέρδος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.