Οι Εκκεντρικοί

3

Εύστροφος συνδυασμός περιπετειώδους θρίλερ και μαύρης κωμωδίας με κοινωνικό περιεχόμενο.

Οι Εκκεντρικοί

Από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Δανούς σεναριογράφους («Μετά το Γάμο», «Ίσως, Αύριο»), ο Άντερς Τόμας Γιένσεν έχει σκηνοθετήσει τέσσερις ταινίες (ξεχωρίζουν τα «Μήλα του Αδάμ»), έχοντας για μόνιμο συνεργάτη του τον Μαντς Μίκελσεν. Δεν θα μπορούσε να επιλέξει, λοιπόν, κάποιον άλλον για το ρόλο του Μάρκους, σκληροτράχηλο μισθοφόρο στο Αφγανιστάν, ο οποίος επιστρέφει στην πατρίδα όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε έκρηξη στο μετρό. Προσπαθώντας να τα βρει με την αποξενωμένη κόρη του, θα δεχτεί την επίσκεψη δυο παράξενων αγνώστων, οι οποίοι θα τον πείσουν πως το ατύχημα στο τρένο ήταν στην πραγματικότητα βομβιστική ενέργεια.

Υπεύθυνη είναι η εγκληματική οργάνωση Riders of Justice, η οποία έβγαλε έτσι από τη μέση τον μοναδικό μάρτυρα που θα κατέθετε με στοιχεία εναντίον της σε επερχόμενη δίκη, με αποτέλεσμα να αθωωθούν πανηγυρικά ο αρχηγός και τα μέλη της. Ο Μάρκους αποφασίζει να πάρει στα χέρια του την κατάσταση, η οποία εκτροχιάζεται από την πρώτη κιόλας αναγνωριστική επαφή της ομάδας με τους Riders.

Οι Εκκεντρικοί - εικόνα 1
©Rolf Konow

Ο Γιένσεν έχει στα χέρια του ένα περιπετειώδες θρίλερ το οποίο δεν σπρώχνει προς τη χολιγουντιανή συνταγή της γραφικά βίαιης εκδίκησης, αλλά ευθυγραμμίζει δεξιοτεχνικά στη ρότα της μαύρης κωμωδίας με κοινωνικό περιεχόμενο. Δράμα και χιούμορ ισορροπούν σεναριακά, σκηνοθετικά και ερμηνευτικά (απολαυστικό το πρωταγωνιστικό κουαρτέτο), καθώς ο Γιένσεν σχολιάζει εύστοχα τις βίαιες διεξόδους της σύγχρονης πραγματικότητας και την εύθραυστη έννοια της αντρικής ταυτότητας, κυρίως όμως το ρόλο του τυχαίου στην καθημερινότητά μας και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθούμε να τον ερμηνεύσουμε.

Με το ένα μάτι στον Κισλόφσκι και το άλλο στον Ταραντίνο, λοιπόν, οι «Εκκεντρικοί» διασκεδάζουν (πικρά) με τα παθήματα μιας ομάδας αντρών που αρνούνται να ενηλικιωθούν και μιας οργανωμένης κοινωνίας που ολισθαίνει με την πρώτη αφορμή προς τον ανορθολογισμό, διατηρώντας από την αρχή ως το τέλος ένα διακριτικά παρωδιακό ύφος που σαρκάζει την (βορειοευρωπαϊκή) χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, την πολιτική ορθότητα, ακόμα και την αναμενόμενη σεναριακή ανατροπή του χαρωπού φινάλε.

Δανία, Σουηδία. 2020. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Εκκεντρικοί

Retfærdighedens Ryttere / Riders of Justice
3
  • Περιπέτεια
  • 2020
  • Διάρκεια: 116 '
  • Άντερς Τόμας Γιένσεν

Ο Μάρκους, μισθοφόρος στο Αφγανιστάν, επιστρέφει στη Δανία όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε έκρηξη στο μετρό. Προσπαθώντας να τα βρει με την αποξενωμένη κόρη του, θα δεχτεί την επίσκεψη δυο παράξενων αγνώστων, οι οποίοι θα τον πείσουν πως το ατύχημα στο τρένο ήταν στην πραγματικότητα βομβιστική ενέργεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.