Το Τελευταίο Ατού

4

Μια ασυμβίβαστα πικρή καταγγελία του κιτρινισμού στον Τύπο, πολύ μπροστά από την εποχή της.

Το Τελευταίο Ατού

Η μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία της «Λεωφόρου της Δύσης» (1950) σημαίνει και το τέλος της μακρόχρονης σεναριακής συνεργασίας του Τσαρλς Μπράκετ με τον Μπίλι Γουάιλντερ, ο οποίος νιώθει ώριμος να αναλάβει πλέον και χρέη παραγωγού εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη δημιουργική ελευθερία. Η πρώτη του παραγωγή και συνεργασία με καινούργιους σεναριογράφους –Λέσερ Σάμιουελς («No Way Out» του Τζότζεφ Μάνκιεβιτς) και Γουόλτερ Νιούμαν («Ο Άνθρωπος με το Χρυσό Χέρι», «Cat Ballou»)– αποδείχτηκε όμως και η πρώτη μεγάλη εμπορική αποτυχία του, αιφνιδιάζοντας το κοινό με τον βαθύ κυνισμό της.

Το «Τελευταίο Ατού» βασίζεται σε ένα πραγματικό περιστατικό του 1925 και έχει ως πρωταγωνιστή τον Τσακ Τέιτουμ, έναν απογοητευμένο πρώην μεγαλοδημοσιογράφο της Νέας Υόρκης, ο οποίος εργάζεται πλέον για μια εφημερίδα του Αλμπουκέρκι. Σε μια αποστολή ρουτίνας θα μάθει για έναν άντρα που έχει παγιδευτεί σε μια σπηλιά, αρπάζοντας την ευκαιρία από τα μαλλιά. Εκμεταλλεύεται την ιστορία για να ξαναζωντανέψει την καριέρα του, δωροδοκώντας τον τοπικό σερίφη ώστε να συντονίσει ο ίδιος και να παρατείνει την προσπάθεια διάσωσης, ενώ γύρω από τον τόπο του ατυχήματος συρρέουν αμέτρητοι «παρατηρητές» και περίεργοι, στήνοντας ολόκληρο καταυλισμό με σόου, συναυλίες και… λούνα παρκ. Μέσα από τα αποκλειστικά, περιζήτητα πλέον ρεπορτάζ του, ο Τέιτουμ δημιουργεί μια αίσθηση εθνικής τραγωδίας και την αξιοποιεί για όσο μπορεί, έως ότου τα πράγματα βγουν αναπόφευκτα εκτός ελέγχου.

Πέρα από μια ασυμβίβαστα πικρή καταγγελία του κιτρινισμού στον Τύπο πολύ μπροστά από την εποχή της (πριν τα ταμπλόιντ και τα λαϊκά talk shows), η υποψήφια για Όσκαρ σεναρίου ταινία του Γουάιλντερ –με τον χαρακτηριστικό εναλλακτικό τίτλο «The Big Carnival», τον οποίο επέβαλε ως εμπορικότερο η Paramount– ακτινογραφεί μια βαθιά διεφθαρμένη κοινωνική πραγματικότητα. Σε μια από τις βιτριολικότερες κριτικές του αμερικανικού ονείρου στην οθόνη, αυτό αποκαλύπτεται από την κορφή (οι opinion leaders) ως τον πάτο του (η ψυχολογία του όχλου) κατειλημμένο πλήρως από απληστία, αμοραλισμό και υποκρισία.

Α/Μ. ΗΠΑ. 1951. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Τελευταίο Ατού

Ace in the Hole
4
  • Δραματική
  • 1951
  • Διάρκεια: 111 '
  • Μπίλι Γουάιλντερ

Ένας απογοητευμένος πρώην μεγαλοδημοσιογράφος που εργάζεται πλέον για μια εφημερίδα του Αλμπουκέρκι μαθαίνει τυχαία για έναν άντρα που παγιδεύτηκε σε μια σπηλιά. Εκμεταλλεύεται την ιστορία για να ξαναζωντανέψει την καριέρα του, συντονίζοντας και παρατείνοντας την προσπάθεια διάσωσης, ενώ τα αποκλειστικά ρεπορτάζ του γίνονται περιζήτητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ο Μπραντ Πιτ το σανίδωσε

Κόβοντας τα μισά εισιτήρια όλου του τετραημέρου, το "F1: Η Ταινία" ισοπέδωσε κάθε ανταγωνισμό, σε αντίθεση με το "M3gan 2.0", το οποίο δεν τρόμαξε άνθρωπο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/07/2025

Τι νέο θα δούμε από αυτή την Πέμπτη στα θερινά σινεμά

Όλες οι καινούριες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 3 Ιουλίου.

"Επιστροφή στην Πατρίδα" με το WIFT GR: Ένα ντοκιμαντέρ για τη μνήμη και την ιστορική συνείδηση

Μετά την προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να συμμετάσχει σε συζήτηση με τους δημιουργούς Χρύσα Τζελέπη και Άκη Κερσανίδη.

Οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα από τους New York Times

Σκηνοθέτες, ηθοποιοί και σινεφίλ από όλο τον κόσμο επέλεξαν τα σπουδαιότερα φιλμ των τελευταίων 25 ετών.

Updated | Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 3/7

Αιμοδιψείς δεινόσαυροι, η Γκίλιαν Άντερσον και μια έκπληξη από την Ισπανία προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Pool your cinema: Το πιο στιλάτο θερινό σινεμά της Αθήνας επιστρέφει!

Σινεμά με στιλ στο rooftop της "Μεγάλης Βρεταννίας", με προβολές, θέα και εκλεκτές γεύσεις δίπλα στην πισίνα.

Cine Πολεμικό Μουσείο: Σινεφίλ καλοκαιρινή στάση στο κέντρο της Αθήνας

Πώς το θερινό σινεμά έγινε μία δροσερή όαση στην καρδιά της Αθήνας και γιατί αξίζει να το επισκεφτείς ξανά και ξανά.