Candyman

3

Αρκούντως υποβλητική και εξόχως πυκνή στις οξείες πολιτικές επισημάνσεις της προσθήκη στη μυθολογία του Candyman, χωρίς ωστόσο να λείπουν οι στιγμές ρυθμικής αδράνειας

Candyman

Για το σινεμά του τρόμου, η κυκλοφορία του «Candyman» (Μπέρναρντ Ρόουζ, 1992) ήταν ένα σπάνιο γεγονός. Ελάχιστες ταινίες του είδους είχαν τολμήσει να ενσωματώσουν με σοβαρότητα στην αφήγησή τους την αφροαμερικανική εμπειρία, πόσο μάλλον από τη μεριά των καταπιεσμένων. Ο χαρακτήρας του τίτλου, ένας πρώην σκλάβος, ο οποίος απέκτησε γάντζο αντί για χέρι όταν λιντσαρίστηκε και προτού δολοφονηθεί άγρια, είναι μια μεταφυσική οντότητα που σωματοποιεί τις πληγές των Αφροαμερικανών και ζει αιώνια απαιτώντας εκδίκηση. Το μόνο που χρειάζεται για να ξεκινήσει το μακελειό είναι κάποιος να πει το όνομά του πέντε φορές στον καθρέφτη.

Candyman - εικόνα 1

Αυτήν τη φορά δεν τον επικαλείται μια λευκή γυναίκα αλλά ένας ευκατάστατος Αφροαμερικανός καλλιτέχνης, ο οποίος, γοητευμένος από το μύθο του Candyman, σχεδιάζει μια σειρά έργων, αγνοώντας πως έτσι θα βγει και πάλι ο γάντζος να θερίσει. Ευθύς αμέσως, η σκηνοθέτις Νία ΝταΚόστα, με τη σεναριακή συνδρομή του Τζόρνταν Πιλ («Τρέξε!»), κάνει μια αλλαγή που στρέφει νοηματικά την προσοχή στη ζωτική σημασία της διαφύλαξης της ιστορικής μνήμης.

Η πολιτισμική άγνοια του καλλιτέχνη τον φέρνει αντιμέτωπο με μια «θεία» τιμωρία που δεν αγγίζει όσους αναγνωρίζουν το θρύλο του Candyman. Επιπροσθέτως, η ΝταΚόστα χρησιμοποιεί έξυπνα στην ταινία τη φράση «πες το όνομά του», σύνθημα σε κάθε διαμαρτυρία κατά τις ρατσιστικής αστυνομικής βίας, για να υπογραμμίσει πως ένα τραγικό γεγονός δεν ξεχνιέται όσο οι κοινότητες φροντίζουν να μένει ζωντανό το όνομα του θύματος.

Candyman - εικόνα 2

Όλα, λοιπόν, τα τακτοποιεί αρκούντως υποβλητικά και εξόχως πυκνά η ταλαντούχα σκηνοθέτις, φέρνοντας την ταινία ακριβώς στο σημείο που πρέπει για να προκαλούνται πειστικές ανατριχίλες αλλά και εύστοχες πολιτικές επισημάνσεις. Μέχρις ότου η αφήγηση κάνει μια παράταιρη στροφή και δώσει προτεραιότητα σε μια δευτερευούσης αξίας υποπλοκή, η οποία απειλεί τη δραματουργική και εννοιολογική συνοχή όλου του φιλμ. Ευτυχώς, όμως, η ΝταΚόστα δε χάνει τον έλεγχο και επαναφέρει την προσοχή εκεί που πρέπει: στην ευθύνη απέναντι στην ιστορία.

Καναδάς, ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Candyman

3
  • Τρόμου
  • 2021
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νία ΝταΚόστα

Ένας καλλιτέχνης μετακομίζει σε πολυτελές λοφτ πρώην εργατικής συνοικίας, όπου και ανακαλύπτει τον αστικό μύθο μιας βίαιης οντότητας, η οποία των εμπνέει να παραγάγει μια σειρά από έργα αγνοώντας τα αιματηρά γεγονότα που πρόκειται να προκαλέσουν.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Πολ Μεσκάλ δηλώνει "άλλος άνθρωπος" μετά το σερί των επιτυχιών του

Πως η δημοφιλία είναι δίκοπο μαχαίρι ομολογεί πως αντιλαμβάνεται, τώρα, ο Ιρλανδός ηθοποιός όπως εκμυστηρεύτηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/10/2024

Ο σκηνοθέτης του "Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου" κάνει ριμέικ το "American Psycho"

Το οριακό βιβλίο του Μπρετ Ίστον Έλις πρόκειται να μεταφερθεί ξανά στον κινηματογράφο από τον Λούκα Γκουαντανίνο.

Το "Λάθος" του Αντώνη Σαμαράκη γίνεται ταινία

Ο σκηνοθέτης Θεόφιλος Παπαστυλιανός και η εταιρία παραγωγής Αργοναύτης φέρνουν το εμβληματικό μυθιστόρημα στη μεγάλη οθόνη.

Το Πάντειο φιλοξενεί συνέδριο με θέμα την κριτική κινηματογράφου

Για πρώτη φορά το πανεπιστήμιο διοργανώνει μια ημερίδα με αυτήν τη θεματική που φέρνει στο επίκεντρο την ιστορία και τη μεθοδολογία του κλάδου.

7ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας: Μαγεία και δημιουργία στη μεγάλη οθόνη

Το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει για 7η φορά με ένα πλούσιο πρόγραμμα που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την ευαισθητοποίηση στα νέα κοινά, προσφέροντας μικρού μήκους ταινίες που εξερευνούν θέματα της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.

Ο κινηματογράφος Ανδόρα αλλάζει και γίνεται Newman!

Η αίθουσα της Σεβαστουπόλεως ανανεώνεται και εμπλουτίζει τις δράσεις της.

7ο BCK Συμπόσιο Κινηματογράφου: Δημιουργικές εξερευνήσεις και εργαστήρια στον κινηματογράφο και την τέχνη

Το φεστιβάλ του Balkan Can Kino προσκαλεί το κοινό σε μια σειρά από εκδηλώσεις και εργαστήρια, όπου η τέχνη και ο κινηματογράφος συναντούν τη δημιουργικότητα και τη συνύπαρξη.