Οδός Μαλχόλαντ

5

Ο πιο αμφίσημος και γοητευτικός κινηματογραφικός γρίφος του 21ου αιώνα.

Οδός Μαλχόλαντ «Οδός Μαλχόλαντ»

Κάθε απόπειρα εξήγησης της ποίησης είναι καταδικασμένη να αποτύχει, όλοι το ξέρουν αυτό. Πόσω δε μάλλον στο σινεμά, όπου, χάρη σε εκείνη, η μεγάλη οθόνη μετατρέπεται σε έναν καθολικό καθρέφτη που αντανακλά το είδωλο του κόσμου, φανερώνοντας όλα όσα αποκρύπτονται σε κοινή θέα. Ο Ντέιβιντ Λιντς είναι δεξιοτέχνης στην απεικόνιση των αφανών πτυχών της εμπειρίας, χρησιμοποιώντας εικόνες διαπεραστικής μαγείας και αποστομωτικής έντασης, κυρίως εκείνες που δείχνουν όλα όσα φοβόμαστε να δούμε. Αντί να αποστρέφουν το βλέμμα τους από το σκοτάδι, οι ταινίες του εντρυφούν σε αυτό αβίαστα και με άγνοια κινδύνου.

Έτσι συμβαίνει και στην αριστουργηματική «Οδό Μαλχόλαντ», όπου μια νεαρή γυναίκα φτάνει στο Λος Άντζελες με στόχο να γίνει ηθοποιός, αλλά στο διαμέρισμά της συναντά μια κοπέλα με αμνησία. Στην προσπάθειά της να βοηθήσει, βυθίζεται σε έναν κόσμο παραδόξου, ο οποίος μοιάζει με έναν ατελείωτο δυσοίωνο εφιάλτη. Ο Λιντς συστήνει τις ηρωίδες μέσα από διαδοχικά όνειρα που αναστατώνουν, καθότι σμιλευμένα από τα απωθημένα, τις ενοχές και τις απόκρυφες επιθυμίες τους. Παράλληλα, παίρνουν προσεκτικά τη θέση τους τα στοιχεία-κλειδιά που απασφαλίζουν το δαιδαλώδες μυστήριο του φιλμ, εκείνα που κατευθύνουν προς πολλαπλές πλην συμπαγείς ερμηνείες της αφήγησης.

Οδός Μαλχόλαντ - εικόνα 1

Εδώ, μάλιστα, εντοπίζεται και η σπουδαιότητα της ταινίας, καθώς απορρίπτει τις προφανείς αναγνώσεις, αλλά αντίθετα, προκαλεί το θεατή να συναισθανθεί το άλγος των ηρωίδων και να ψάξει στον ίδιο του τον εαυτό προτού καταλήξει σε εύκολα συμπεράσματα. Γι’ αυτό, η «Οδός Μαλχόλαντ» λειτουργεί ταυτόχρονα άριστα ως μεταφορά για τα πλαστά όνειρα της βιομηχανίας του θεάματος –η πραγματική οδός καταλήγει στην κορυφή του Χόλιγουντ–, μια τραγική ιστορία αγάπης αλλά και ρέκβιεμ για την απώλεια του εαυτού. Μετατρέπεται με αυτόν τον τρόπο στον πιο αμφίσημο και γοητευτικό κινηματογραφικό γρίφο του 21ου αιώνα, χωρίς στο φινάλε να ξεχνά να υπενθυμίσει πως το σινεμά δεν είναι τίποτε άλλο παρά η πιο ακαταμάχητη παραίσθηση.

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιντς. Πρωταγωνιστούν: Ναόμι Γουότς, Λόρα Έλενα Χάρινγκ, Τζάστιν Θερού. ΗΠΑ. 2001. Διάρκεια: 146 ́. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Οδός Μαλχόλαντ

Mulholand Drive
5
  • Σινεφίλ
  • 2001
  • Διάρκεια: 146 '
  • Ντέιβιντ Λιντς

Μια νεαρή που μόλις έφτασε στο Λος Άντζελες με όνειρο να γίνει ηθοποιός ανακαλύπτει στο διαμέρισμά της μια κυνηγημένη κοπέλα που πάσχει από αμνησία. Στην προσπάθειά της να τη βοηθήσει, θα βυθιστεί σε έναν κόσμο του παραδόξου, όπου οι ίδιες μορφές, αλλά με άλλες ταυτότητες, κινούνται σε παράλληλα σύμπαντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.