Ερωτική Επιθυμία

5

Ένα αψεγάδιαστο πορτρέτο της θλίψης και της λαχτάρας του έρωτα, το οποίο εξυμνεί όπως καμία άλλη ταινία τις εμμονές που το συνοδεύουν, τη λυτρωτική επίδραση του συναισθηματικού συγχρονισμού και εντέλει τους ψιθύρους αγάπης που θάβονται στο στέρνο δύο αγαπημένων.

Ερωτική Επιθυμία

Ένα σημαντικό κομμάτι του πόνου που συνοδεύει κάθε μεγάλο χωρισμό αφιερώνεται στο πικρό συναίσθημα της ανεπάρκειας. Της ανασφάλειας, δηλαδή, πως ο εαυτός υπήρξε λιγοστός απέναντι σε ένα πρόσωπο αγαπημένο, στο βλέμμα του οποίου, όμως, δεν αντανακλάται πια το γνώριμο συναίσθημα του πόθου. Η αποξένωση που φέρνει λίγο πριν και μετά τον αποχωρισμό η αγάπη, αλλά και o αιφνιδιαστικός τρόπος με τον οποίο μπορεί να γεννηθεί αμέσως μια νέα, αποθεώνονται στη βραδυφλεγώς ορμητική «Ερωτική Επιθυμία», μέσα από την τυχαία γνωριμία μιας γυναίκας (Μάγκι Τσενγκ) και ενός άντρα (Τόνι Λουνγκ) στο Χονγκ Κονγκ του 1962.

Γείτονες σε διπλανά διαμερίσματα ενός μικροσκοπικού ορόφου, οι δυο τους αποκτούν μια τρυφερή φιλία, η οποία αλλάζει υφή όταν συνειδητοποιήσουν πως οι σύζυγοί τους έχουν σχέση μεταξύ τους. Θα μοιραστούν έτσι και τα πρώτα σκιρτήματα ενός φρέσκου έρωτα, ο οποίος βρίσκεται εγκλωβισμένος εν τη γενέσει. Ο συντηρητισμός της εποχής, ο οποίος αποθαρρύνει τις κοινωνικές συναναστροφές εάν δεν πρόκειται για παντρεμένο ζεύγος, βρίσκει πάτημα στις προσωπικές αναστολές των ηρώων, οι οποίοι υπό το φόβο της έκθεσης επιλέγουν μια μαρτυρική αυτοσυγκράτηση. Εκείνη αποτυπώνεται στη συμπεριφορά και το ντύσιμό τους (τα μαγευτικά όσο και πνιγηρά φορέματα της Τσενγκ την καλύπτουν ως το λαιμό), μέχρι και στην κινησιολογία της κάμερας, η οποία δεν τολμά να μπει στα δωμάτιά τους. Στέκεται στους ασφυκτικούς δια­δρόμους σαν να κρυφοκοιτάζει, σαν να είναι και εκείνη μία από τους ενοίκους.

Έτσι το επίμονο απωθημένο του ανολοκλήρωτου πυρακτώνει την οθόνη, ωστόσο, δεν είναι μόνο τα «ρομερικών» αποχρώσεων ηθικά διλήμματα που συγκρατούν τους ήρωες. Όσο η ερωτική επιθυμία δεν πραγματώνεται, δεν αποκαθηλώνεται και η αψεγάδιαστη εντύπωση που έχουν ο ένας για τον άλλο οι δυνάμει εραστές. Αυτό τους διαχωρίζει από το έτερο παράνομο ζευγάρι. Έτσι, ψηλαφώντας αυτήν τη μαζοχιστική δυστοκία, ο Γουόνγκ Καρ-Βάι εξυμνεί τις εμμονές του έρωτα, τη λυτρωτική επίδραση του συναισθηματικού συγχρονισμού και εντέλει τους ψιθύρους αγάπης που θάβονται στο στέρνο δύο αγαπημένων.
Χονγκ Κονγκ, Κίνα. 2000. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: CINOBO.

Περισσότερες πληροφορίες

Ερωτική Επιθυμία

In the Mood for Love
5
  • Δραματική
  • 2000
  • Διάρκεια: 98 '
  • Γουόνγκ Καρ-Βάι

Στο Χονγκ Κονγκ του 1962 μια γυναίκα και ένας άντρας, αμφότεροι παντρεμένοι, γνωρίζονται τυχαία ως γείτονες και αποκτούν μια τρυφερή φιλία η οποία αλλάζει υφή όταν συνειδητοποιήσουν πως οι σύζυγοί τους έχουν ερωτική σχέση μεταξύ τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.