Παγιδευμένοι

2,5

Οι πρόσφατοι «Άθλιοι» συναντούν την «Ημέρα Εκπαίδευσης» σε μια καταιγιστικού ρυθμού και κλειστοφοβικής αίσθησης αστυνομική περιπέτεια.

Παγιδευμένοι

Όπως απέδειξαν πρόσφατα και οι γαλλικοί «Άθλιοι» του Λαντζ Λι, η ρεαλιστική, γεμάτη δράση κι αγωνία αστυνομική περιπέτεια δεν είναι πλέον αποκλειστικό χολιγουντιανό προνόμιο. Το επιβεβαιώνουν και οι «Παγιδευμένοι», σκηνοθετικό ντεμπούτο δύο νεαρών Δανών οι οποίοι ζωντανεύουν πειστικά μια «φανταστική» Κοπεγχάγη (για αποφυγή εύλογων παρεξηγήσεων), όπου η… νόμιμη βία είναι υπαρκτή και σχεδόν ανεξέλεγκτη.

Μέχρι που ο Ταλίμπ, ένας Μουσουλμάνος έφηβος που πέφτει στα χέρια των αστυνομικών, μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο και η οργή των προαστίων αρχίζει να ξεχειλίζει. Σε ένα απ’ αυτά περιπολούν ένας βίαιος ρατσιστής και ένας ψύχραιμος επαγγελματίας, οι οποίοι έρχονται σε αντιπαράθεση με έναν νεαρό που αντιστέκεται στην προκλητική συμπεριφορά τους. Γρήγορα, οι δύο αστυνομικοί και ο «όμηρός» τους θα βρεθούν παγιδευμένοι σε μια γειτονιά υπό εξέγερση, όταν στις ειδήσεις ανακοινώνεται πως ο Ταλίμπ είναι πλέον νεκρός. Πιστοί στη συναρπαστική παράδοση των «Ο Σταθμός 13 Δέχεται Επίθεση», «Ημέρα Εκ

Πιστοί στη συναρπαστική παράδοση των «Ο Σταθμός 13 Δέχεται Επίθεση», «Ημέρα Εκπαίδευσης», «Οι Άθλιοι», αλλά και του βρετανικού «’71», οι Χβιντ και Όλχολμ στήνουν το ασφυκτικό, κλειστοφοβικό σκηνικό ενός θρίλερ καταδίωξης, δραματικά κινητοποιημένου από κοινωνικές αιτίες και ιδεολογικές αντιπαραθέσεις. Στο πρώτο σκέλος της σινε-άσκησης παίρνουν άριστα, δίνοντας υποδειγματικό τέμπο στο παιχνίδι γάτας - ποντικού, το οποίο κορυφώνεται γεμάτο αδρεναλίνη.

Παγιδευμένοι - εικόνα 1

Οι υπόλοιπες παράμετροι του –κοινωνικού και ψυχολογικού– δράματός τους λειτουργούν τελικά εντελώς συμπληρωματικά, βασισμένες σε τετριμμένα κλισέ (καλός και κακός μπάτσος, φανατικός και διαλλακτικός μουσουλμάνος, εκκρεμότητα κρίσιμης κατάθεσης του ενός αστυνομικού), τα οποία οι σκηνοθέτες δοκιμάζουν να αμφισβητήσουν με απλοϊκό τρόπο.

Κατορθώνουν, παρ’ όλα αυτά, να μας κρατήσουν στην άκρη του καθίσματός μας ως το τέλος της διαδρομής, αποσπώντας τα βραβεία σκηνοθεσίας και κριτικών στο πρόσφατο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Δανία. 2020. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Παγιδευμένοι

Shorta
2,5
  • Περιπέτεια
  • 2020
  • Διάρκεια: 108 '
  • Άντερς Όλχολμ

Δύο αστυνομικοί αναλαμβάνουν περιπολία σε μια γειτονιά που βράζει εξαιτίας ενός περιστατικού αστυνομικής βίας απέναντι σε μετανάστη. Σύντομα θα παγιδευτούν στο εξεγερμένο προάστιο, αναζητώντας απελπισμένα οδό διαφυγής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.