Ανάμεσά μας

2,5

Άκρως επικίνδυνο θέμα το οποίο οι Νταρντέν χειρίζονται με πολιτική ευαισθησία, αλλά και με διεκπεραιωτική, προβλέψιμη λογική. Παραμένουν θαρραλέοι κι οξυδερκείς δημιουργοί, κερδίζοντας το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες, προσκολλημένοι όμως σε μια κινηματογραφική προσέγγιση την οποία έχουν πλέον εξαντλήσει.

Ανάμεσά μας

Οι Νταρντέν κουράστηκαν; Με μια σειρά πρωτότυπων κοινωνικών δραμάτων τα οποία ανανέωσαν την έννοια του κινηματογραφικού ρεαλισμού, οι Βέλγοι αδελφοί έχουν φτάσει επάξια στο σημείο να θεωρούνται πλέον αξεπέραστο σημείο αναφοράς για κάθε νέο δημιουργό που αναζητά αληθινές εικόνες και τρισδιάστατους φιλμικούς χαρακτήρες. Η τελευταία ταινία τους, το «Άγνωστο Κορίτσι» του 2016, ήταν ακόμα μία τίμια και συγκινητική ματιά σε έναν κόσμο που στέκει αμήχανος απέναντι σε καινούργιες ιδέες και ανοίκειες ανησυχίες, αν και οι πρώτες βαθιές ρυτίδες στο πρόσωπο της νταρντενικής σινε-προσέγγισης ήταν ορατές.

Το «Ανάμεσά μας» προσπαθεί να ανανεώσει τη μέθοδο και το στιλ των δύο σκηνοθετών, οι οποίοι φέρνουν μπροστά στο φακό τους το πιο περίπλοκο κι επικίνδυνο πολιτικο-πολιτισμικό πρόβλημα των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών –αυτό της αντιπαράθεσης κοσμικού κράτους και θρησκευτικού φανατισμού– μέσα από την ιστορία του νεαρού Αχμέντ. Ένας έφηβος Βέλγος μουσουλμάνος, επηρεασμένος από τον ιμάμη του και μια εξτρεμιστική ανάγνωση του Κορανίου, αποφασίζει να δολοφονήσει την καθηγήτρια αραβικών του. Η απόπειρα θα τον σπρώξει σε μια διαδρομή «πτώσης» και ταυτόχρονης συνειδητοποίησης, η οποία θα είναι εξαιρετικά απαιτητική και πολλαπλά επώδυνη.

Ανάμεσά μας - εικόνα 1

Οι Νταρντέν δεν φοβούνται να θέσουν το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων, ενώ αφαιρούν κάθε γραμμάριο αφηγηματικού λίπους από τη στιβαρή δραματουργία τους. Η πολιτική ευαισθησία τους, όμως, συνοδεύεται από μια προφανή σημειολογία και μια διεκπεραιωτική, προβλέψιμη λογική «απόδειξης». Παραμένουν θαρραλέοι κι οξυδερκείς δημιουργοί, κερδίζοντας γι’ αυτό και το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Κανών, προσκολλημένοι όμως σε μια κινηματογραφική πρακτική την οποία έχουν πλέον εξαντλήσει, όπως φανερώνει και το βιαστικό, ατημέλητο φινάλε τους.

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν. Πρωταγωνιστούν: Ιντίρ Μπεν Αντί, Ολιβιέ Μπονό, Βικτόρια Μπλουκ, Μιριέμ Ακεντιού. Βέλγιο, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ανάμεσά μας

Le Jeune Ahmed / Young Ahmed
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 85 '
  • Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν

Ένας έφηβος Βέλγος, επηρεασμένος από τον ιμάμη του και μια εξτρεμιστική ανάγνωση του Κορανίου, αποφασίζει να δολοφονήσει την καθηγήτρια αραβικών του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.