Οι Ζωές που δεν Έζησα

1

Eσωστρεφές και ακατέργαστο ψυχολογικό δράμα, το οποίο (αυτο)καταναλώνεται σε πολλή υπαρξιακή φασαρία για το κινηματογραφικό τίποτα.

Οι Ζωές που δεν Έζησα

Εκκινώντας από μια προσωπική ιστορία, το θάνατο του μικρότερου αδελφού της που έπασχε από προχωρημένη άνοια, η Βρετανίδα Σάλι Πότερ («Ορλάντο», «Ο Άντρας που Έκλαιγε», «Το Πάρτι») επιχειρεί με την τελευταία της ταινία να σχολιάσει τη σχέση φαντασίας και πραγματικότητας, όπως αυτή διαπλέκεται στις αναμνήσεις και τις επιθυμίες μας, γεννώντας «εσωτερικές ζωές» που δεν ζήσαμε πραγματικά ποτέ. Είναι αυτές ένας τρόπος απόδρασης από μια αβάσταχτη καθημερινότητα; Είναι ένα διαφορετικό είδος καλλιτεχνικής δημιουργίας (ο κόσμος μας αλλιώς); Είναι εναλλακτικά σύμπαντα που δεν έχουν σχέση με επιστημονική φαντασία αλλά με ψυχολογική απόγνωση;

Η Σάλι Πότερ έχει πολλές και ενδιαφέρουσες φιλοσοφικές ερωτήσεις, αλλά η κινηματογραφική διατύπωσή τους είναι τόσο στομφώδης και βασανιστικά περίπλοκη που καταντά άναρθρη. Σαν η σύγχυση στο μυαλό του ήρωα – ενός άντρα που πάσχει από βαριά άνοια και ζει κλεισμένος σ’ ένα νεοϋρκέζικο διαμέρισμα– να έχει μεταφερθεί στην αφηγηματική ροή ενός εσωστρεφούς και ακατέργαστου ψυχολογικού δράματος το οποίο προσπαθεί να σκιαγραφήσει δύο αντιδιαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες που αγωνίζονται να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Του χαμένου στις ατάκτως ερριμμένες σκέψεις του Λίο και της νεαρής κόρης του Μόλι, η οποία έχει αναλάβει να τον συνοδέψει σε μια σειρά ιατρικών επισκέψεων. Εκείνος, όμως, δεν μπορεί να συνεννοηθεί στο ελάχιστο μαζί της, ταξιδεύοντας με το μυαλό του «σε δρόμους που δεν ακολούθησε ποτέ», όπως είναι και ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας. Σε δρόμους που τον φέρνουν ως βαθιά πληγωμένο πατέρα στο Μεξικό ή ως συγγραφέα απομονωμένο σε ένα ελληνικό νησί.

Οι Ζωές που δεν Έζησα - εικόνα 1

Παραισθήσεις και εσωτερικά οργανωμένες αλήθειες, ανθρώπινη επικοινωνία και ένα αδιάφορο, ψυχρό συναισθηματικά σύμπαν (οι αναφορές των άλλων στον Λίο σαν να μην είναι πραγματικά εκεί)· εμείς, και οι άλλοι σαν ζωντανή κόλαση και ταυτόχρονα σαν μοναδική σωτηρία μας. Όλα αυτά «πεταμένα» σ’ ένα επώδυνα κι αυτάρεσκα επαναλαμβανόμενο πηγαινέλα σε αποσπάσματα φανταστικών ιστοριών και δραματικών κοινοτοπιών που θυμίζουν ξεκούρδιστο Τέρενς Μάλικ και το οποίο (αυτο)καταναλώνεται σε πολλή υπαρξιακή φασαρία για το κινηματογραφικό τίποτα.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Ζωές που δεν Έζησα

The Roads Not Taken
1
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 85 '
  • Σάλι Πότερ

Η νεαρή Μόλι θα περάσει μια ολόκληρη μέρα με τον πατέρα της, συνοδεύοντάς τον σε ιατρικές επισκέψεις. Εκείνος, όμως, υποφέροντας από βαριά μορφή άνοιας, δυσκολεύεται να επικοινωνήσει μαζί της, συγχέοντας διαρκώς την πραγματικότητα με τις αναμνήσεις του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (23-29/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/10/2025

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν μιλά για το "Deliver Me From Nowhere"

Στο αποκλειστικό βίντεο που εξασφαλίσαμε ο εμβληματικός τραγουδοποιός και οι συντελεστές της μουσικής βιογραφίας μιλούν στην κάμερα για την εμπειρία των γυρισμάτων.

Από τον Τζάρμους στην Ιπέρ: Αυτό είναι το πλήρες πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Όλα όσα θα δούμε στη φετινή διοργάνωση που βρίσκεται προ των πυλών.

Ο μυστηριώδης "Judex" ανοίγει το 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Μια μοναδική προβολή του εμβληματικού βωβού αριστουργήματος του Λουί Φεουιγιάν με ζωντανή μουσική συνοδεία.

'Deliver Me From Nowhere': O Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ 'βλέπει' Όσκαρ ως Μπρους Σπρίνγκστιν

Ο δημοφιλής ηθοποιός φιλοδοξεί να συγκινήσει τα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ενσαρκώνοντας τον σπουδαίο τραγουδοποιό.

Πλήθος σινεφίλ αφιερωμάτων στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Οι πρώτες ανακοινώσεις του φεστιβάλ περιλαμβάνουν μια σειρά must προβολών.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.