Inception

3,5

Θεαματικό, γεμάτο εκπλήξεις και μοντέρνες κινηματογραφικές ιδέες, το ονειρικό ταξίδι του Κρίστοφερ Νόλαν ξεπερνά τα προβλήματα της σεναριακής του εσωστρέφειας, βγάζοντας το θεατή εκστατικό από τον αφηγηματικό του λαβύρινθο.

Inception

Ο Κρίστοφερ Νόλαν κλείνει το μάτι στους αδελφούς Γουατσόφσκι, καθώς παρακολουθεί τις περιπέτειες του Ντομ Κομπ, ασυναγώνιστου βιομηχανικού κατασκόπου και διεθνούς φυγάδα, ο οποίος μπορεί να εισβάλλει στα όνειρα των ανθρώπων και να τους αποσπά πολύτιμα μυστικά. Δέχεται μια τελευταία επικίνδυνη αποστολή, στην οποία θα πρέπει να εμφυτεύσει μια ιδέα στο υποσυνείδητο κάποιου, θέλοντας έτσι να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες με το παρελθόν του. Από όνειρο σε όνειρο και από τη μια παραίσθηση στην άλλη, ο Βρετανός δημιουργός του «Memento» βυθίζει πρωταγωνιστές και θεατές σε μια συναρπαστική εσωτερική κατάδυση, ανακατεύοντας με ταχυδακτυλουργική μαεστρία τα κινηματογραφικά είδη: Θρίλερ, επιστημονική φαντασία, κατασκοπική περιπέτεια, ταινία καταστροφής, φιλμ νουάρ, αλλά και Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Τζέιμς Μποντ, Νίκολας Ρεγκ, Φίλιπ Ντικ, Μάικλ Μαν…

Inception - εικόνα 1

Η βιντεογκέιμ αισθητική περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα: η αφήγηση είναι αναστρέψιμη, τα επίπεδα δράσης πολλαπλά και οι ταχύτητές τους διαφορετικές, η ίδια σκηνή επαναλαμβάνεται από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Το πρωτοποριακής σύλληψης σάουντρακ του Χανς Ζίμερ επιτείνει την αίσθηση του hitech υπαρξιακού εφιάλτη. Με έναν τρόπο που προκαλεί ίλιγγο, το ανθρώπινο υποσυνείδητο αναδεικνύεται σε μια εναλλακτική πραγματικότητα, το όνειρο και το σινεμά (η γέννηση εικόνων «από το μηδέν») ταυτίζονται με μαγικό τρόπο.

Περισσότερο βαρυφορτωμένο ‒καθώς οι συμβολισμοί περισσεύουν και πολλές υποπλοκές κολυμπάνε μέχρι τέλους στα ρηχά‒ παρά μπερδεμένο ή αποπροσανατολιστικό, το «Inception» είναι ένας μοντέρνος θρίαμβος του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε πλέον τον κόσμο που μας περιβάλλει· μέσα από την αντανάκλασή του. Το τελευταίο και ανοιχτό σε κάθε ερμηνεία πλάνο υπογραμμίζει ακριβώς αυτό: τον 21ο αιώνα η μεγάλη ανθρώπινη περιπέτεια εξελίσσεται «μέσα μας», καθώς εμείς απλώς την παρακολουθούμε με μάτια… ερμητικά ανοιχτά.

ΗΠΑ 2010. Διάρκεια: 148΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Inception

3,5
  • Θρίλερ
  • 2010
  • Διάρκεια: 148 '
  • Κρίστοφερ Νόλαν

Ο Ντομ Κομπ, ασυναγώνιστος βιομηχανικός κατάσκοπος και διεθνής φυγάς, μπορεί να εισβάλλει στα όνειρα των ανθρώπων και να τους αποσπά πολύτιμα μυστικά. Δέχεται μια τελευταία επικίνδυνη αποστολή, στην οποία θα πρέπει να εμφυτεύσει μια ιδέα στο υποσυνείδητο κάποιου, θέλοντας έτσι να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες με το παρελθόν του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.