Ληστεία αλά Ιταλικά

3

Αρχετυπικό heist movie με πνευματώδες χιούμορ, cool attitude, πρωτότυπες σεναριακές ιδέες και ένα πολυσυζητημένο φινάλε που έχει μείνει στην κινηματογραφική ιστορία.

Ληστεία αλά Ιταλικά

Βγαλμένο από τα κινηματογραφικά σίριαλ των δεκαετιών του ’40 και του ’50, b-movies με υπόθεση που συνεχιζόταν από ταινία σε ταινία, το cliffhanger (να κρέμεσαι από την άκρη του γκρεμού) είναι ένας ευρείας χρήσης πλέον όρος που σηματοδοτεί το αγωνιώδες και μετέωρο τέλος ενός επεισοδίου (συνήθως τηλεοπτικού), «αναγκάζοντας» το κοινό να παρακολουθήσει και το επόμενο. Αν υπάρχει ένα κυριολεκτικό κινηματογραφικό cliffhanger, ευφυές και πολυσυζητημένο, αυτό δεν είναι άλλο από το φινάλε της πρωτότυπης «Ληστείας αλά Ιταλικά» (γνώρισε ένα χολιγουντιανό ριμέικ το 2003), μιας από τις διασημότερες caper –ή heist– movies, η οποία έχει προσλάβει στο πέρασμα του χρόνου καλτ διαστάσεις.

Η βασική ιδέα του σεναριογράφου Τρόι Κένεντι-Μάρτιν («Ήρωες με Βρόμικα Χέρια», «Αποστολή Εκτός Έδρας», η τηλεοπτική σειρά «Edge of Darkness») είναι απλή: μόλις αποφυλακίζεται, ο Τσάρλι μαθαίνει πως ένας φίλος του προσπάθησε να οργανώσει μια ληστεία κάτω από τη μύτη της μαφίας και το πλήρωσε με τη ζωή του. Αποφασίζει παρ’ όλα αυτά να αναλάβει ο ίδιος το εγχείρημα, σχεδιάζοντας την κλοπή τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων σε χρυσό από μια χρηματαποστολή του Τορίνο και στη συνέχεια τη διαφυγή της «ομάδας κρούσης» στην Ελβετία.

Ληστεία αλά Ιταλικά - εικόνα 1

Η εξυπνάδα του Κένεντι-Μάρτιν είναι πως διανθίζει την αγωνιώδη αυτή πλοκή με στακάτο, πνευματώδες χιούμορ, προσθέτοντας μαζί με τους παραγωγούς της ταινίας τις λεπτομέρειες που θα κάνουν τη διαφορά. Όπως τον πρωτότυπο τρόπο διαφυγής, μέσω του «μεγαλύτερου μποτιλιαρίσματος στην ιστορία του Τορίνο», το φινάλε-έκπληξη που προαναφέραμε, την ανάθεση του πρωταγωνιστικού ρόλου στον απόλυτα cool Μάικλ Κέιν και την επιλογή των τριών Mini Cooper S (ένα κόκκινο, ένα λευκό κι ένα μπλε) ως αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι ληστές – κομμάτια πλέον της ποπ κουλτούρας. Ο Πίτερ Κόλινσον, ένας αφηγηματικά επιδέξιος Βρετανός με μακρά τηλεοπτική θητεία που πέθανε σε ηλικία μόλις 44 ετών, σκηνοθετεί με μπρίο, νεύρο και κωμικό χάρισμα, ενώ ο πολύς Κουίνσι Τζόουνς υπογράφει το easy listening, εθιστικό σάουντρακ.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 1969. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ληστεία Αλά Ιταλικά

The Italian Job
3
  • Αστυνομική
  • 1969
  • Διάρκεια: 99 '
  • Πίτερ Κόλινσον

Μόλις αποφυλακίζεται, ο Τσάρλι μαθαίνει πως ένας φίλος του προσπάθησε να οργανώσει μια ληστεία κάτω από τη μύτη της μαφίας και το πλήρωσε με τη ζωή του. Αποφασίζει παρ’ όλα αυτά να αναλάβει ο ίδιος το εγχείρημα, σχεδιάζοντας την κλοπή τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων σε χρυσό από μια χρηματαποστολή στο Τορίνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.