Ληστεία αλά Ιταλικά

3

Αρχετυπικό heist movie με πνευματώδες χιούμορ, cool attitude, πρωτότυπες σεναριακές ιδέες και ένα πολυσυζητημένο φινάλε που έχει μείνει στην κινηματογραφική ιστορία.

Ληστεία αλά Ιταλικά

Βγαλμένο από τα κινηματογραφικά σίριαλ των δεκαετιών του ’40 και του ’50, b-movies με υπόθεση που συνεχιζόταν από ταινία σε ταινία, το cliffhanger (να κρέμεσαι από την άκρη του γκρεμού) είναι ένας ευρείας χρήσης πλέον όρος που σηματοδοτεί το αγωνιώδες και μετέωρο τέλος ενός επεισοδίου (συνήθως τηλεοπτικού), «αναγκάζοντας» το κοινό να παρακολουθήσει και το επόμενο. Αν υπάρχει ένα κυριολεκτικό κινηματογραφικό cliffhanger, ευφυές και πολυσυζητημένο, αυτό δεν είναι άλλο από το φινάλε της πρωτότυπης «Ληστείας αλά Ιταλικά» (γνώρισε ένα χολιγουντιανό ριμέικ το 2003), μιας από τις διασημότερες caper –ή heist– movies, η οποία έχει προσλάβει στο πέρασμα του χρόνου καλτ διαστάσεις.

Η βασική ιδέα του σεναριογράφου Τρόι Κένεντι-Μάρτιν («Ήρωες με Βρόμικα Χέρια», «Αποστολή Εκτός Έδρας», η τηλεοπτική σειρά «Edge of Darkness») είναι απλή: μόλις αποφυλακίζεται, ο Τσάρλι μαθαίνει πως ένας φίλος του προσπάθησε να οργανώσει μια ληστεία κάτω από τη μύτη της μαφίας και το πλήρωσε με τη ζωή του. Αποφασίζει παρ’ όλα αυτά να αναλάβει ο ίδιος το εγχείρημα, σχεδιάζοντας την κλοπή τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων σε χρυσό από μια χρηματαποστολή του Τορίνο και στη συνέχεια τη διαφυγή της «ομάδας κρούσης» στην Ελβετία.

Ληστεία αλά Ιταλικά - εικόνα 1

Η εξυπνάδα του Κένεντι-Μάρτιν είναι πως διανθίζει την αγωνιώδη αυτή πλοκή με στακάτο, πνευματώδες χιούμορ, προσθέτοντας μαζί με τους παραγωγούς της ταινίας τις λεπτομέρειες που θα κάνουν τη διαφορά. Όπως τον πρωτότυπο τρόπο διαφυγής, μέσω του «μεγαλύτερου μποτιλιαρίσματος στην ιστορία του Τορίνο», το φινάλε-έκπληξη που προαναφέραμε, την ανάθεση του πρωταγωνιστικού ρόλου στον απόλυτα cool Μάικλ Κέιν και την επιλογή των τριών Mini Cooper S (ένα κόκκινο, ένα λευκό κι ένα μπλε) ως αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι ληστές – κομμάτια πλέον της ποπ κουλτούρας. Ο Πίτερ Κόλινσον, ένας αφηγηματικά επιδέξιος Βρετανός με μακρά τηλεοπτική θητεία που πέθανε σε ηλικία μόλις 44 ετών, σκηνοθετεί με μπρίο, νεύρο και κωμικό χάρισμα, ενώ ο πολύς Κουίνσι Τζόουνς υπογράφει το easy listening, εθιστικό σάουντρακ.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 1969. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ληστεία Αλά Ιταλικά

The Italian Job
3
  • Αστυνομική
  • 1969
  • Διάρκεια: 99 '
  • Πίτερ Κόλινσον

Μόλις αποφυλακίζεται, ο Τσάρλι μαθαίνει πως ένας φίλος του προσπάθησε να οργανώσει μια ληστεία κάτω από τη μύτη της μαφίας και το πλήρωσε με τη ζωή του. Αποφασίζει παρ’ όλα αυτά να αναλάβει ο ίδιος το εγχείρημα, σχεδιάζοντας την κλοπή τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων σε χρυσό από μια χρηματαποστολή στο Τορίνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To 5o Balkan Can Kino Συμπόσιο Κινηματογράφου επιστρέφει στην Αθήνα

Προβολες ταινιών, μικρού και μεγάλου μήκους, καλλιτεχνικών εγκαταστάσεων, συζητήσεων και εργαστηρίων, σε παρουσιάσεις νέων καινοτόμων οπτικοακουστικών έργων που εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη δική μας ταυτότητα, θέση και σχέση με την αποαποικιοποίηση.

27/09/2022

Τα "Minions" προσπαθούν να διασκεδάσουν τη φθινοπωρινή μελαγχολία των κινηματογραφικών αιθουσών

Στην έκτη εβδομάδα του, το σίκουελ του πασίγνωστου animation επανήλθε στην κορυφή του ελληνικού box office, μπροστά από το άνοιγμα του θρίλερ "Μην Ανησυχείς Αγάπη μου".

Τα καλύτερα έρχονται για το Animasyros

Παρακολουθήσαμε το διεθνές φεστιβάλ animation με έδρα την Ερμούπολη αφήνοντάς μας υποσχέσεις για το μέλλον.

"Αnimation Storytelling Workshop" ή αλλιώς, τα πάντα για να φτιάξεις το τέλειο animation

Ένα εντατικό εκπαιδευτικό σεμινάριο που προσφέρει όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για την εξέλιξη των επαγγελματιών του animation.

Τα βραβεία του 15ου Animasyros 2022

Δείτε όλους τους νικητές του διεθνούς φεστιβάλ animation της Σύρου.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 29/9

Μια επική περιπέτεια και τέσσερις ακόμα τίτλοι προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Ο Ομάρ Ελ Ζοχάιρι κάνει την πατριαρχία "Φτερά και Πούπουλα"

Συνομιλούμε με το σκηνοθέτη του πρωτότυπου αιγυπτιακού δράματος όπου ο Μαγικός ρεαλισμός συναντά κοινωνική καταγγελία.