Μικρές Κυρίες

3

Στερεά, υποψήφια για 6 Όσκαρ διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος ενηλικίωσης της Λουίζα Μέι Άλκοτ, η οποία εκσυγχρονίζει εύστοχα τα ρομαντικά, φεμινιστικά μηνύματά του.

Μικρές Κυρίες

Eργο-σταθμός της αγγλόφωνης λογοτεχνίας για τον τρόπο με τον οποίο χαρίζει στεντόρεια όσο και συγκινητική φωνή στις ηρωίδες του αλλά και για τη δεξιοτεχνική μετατροπή μιας αυτοβιογραφικής αλήθειας σε απολαυστική μυθοπλασία, οι «Μικρές Κυρίες» της Λουίζα Μέι Άλκοτ, που εκδόθηκαν το 1868, παραμένουν ένα διαχρονικό μπεστ σέλερ με μερικές αξιόλογες μεταφορές στη μεγάλη οθόνη (κορυφαία εκείνη του 1933 από τον Τζορτζ Κιούκορ).

Θίγοντας με ρομαντική –ίσως αφελή σήμερα– και αφηγηματικά πλούσια διάθεση τα θέματα της ενηλικίωσης και της γυναικείας χειραφέτησης, αποτελούν ένα πρώτης τάξεως θεμελιακό υλικό για ένα καλοστημένο, αναγνωρίσιμο από το μεγάλο κοινό χολιγουντιανό δράμα, όπως ήταν και σχεδόν όλες οι μέχρι τώρα σινε-προσαρμογές του. Πιστή στην ίδια ακαδημαϊκή συνταγή, η καταξιωμένη ηθοποιός («Francis Ha») και ανερχόμενη δημιουργός (δύο οσκαρικές υποψηφιότητες για το «Lady Bird») Γκρέτα Γκέργουιγκ καταθέτει τώρα τη δική της άποψη πάνω στην ιστορία των αδερφών Μαρτς, την οποία όμως προσπαθεί διακριτικά να εκμοντερνίσει ως ύφος και περιεχόμενο.

Μικρές Κυρίες - εικόνα 1

Η πρώτη εύστοχη διηγηματική παρέμβαση της Γκέργουιγκ συνίσταται στο «σπάσιμο» της γραμμικής πλοκής του μυθιστορήματος, βάζοντας τη νεαρή Τζο Μαρτς να μας μεταφέρει με διαρκή φλας μπακ από το παρόν, οπότε κι επιστρέφει στο πατρικό της, στο παρελθόν, όταν εκείνη και οι τρεις αδερφές της έκαναν σχέδια για μια ανεξάρτητη, συναρπαστική ζωή. Έτσι τέσσερα διαφορετικά γυναικεία πορτρέτα συνθέτουν την all American girl του μετεμφυλιακού 19ου αιώνα, η οποία συνεχίζει να αγωνίζεται για κοινωνική δικαιοσύνη και ίσες ευκαιρίες ακόμη και στις αρχές του 21ου.

Η Γκέργουιγκ τονίζει τις αναλογίες με έναν αφηγηματικό εκσυγχρονισμό (το φιζίκ και ο τρόπος ομιλίας των πρωταγωνιστριών, η «καθαρή», ατσαλάκωτη σκηνογραφική επιλογή) που δεν προδίδει τη ρομαντική ψυχή της Άλκοτ, τα γλυκερά ξεσπάσματα της οποίας υπονομεύει με τρυφερή ειρωνεία (η συζήτηση με τον εκδότη περί χάπι εντ). Αποτέλεσμα ένα στερεό όσο κι ελαφρύ, εύληπτο δράμα εποχής με έξι πρωτοκλασάτες οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινίας, σεναρίου, α΄ και β΄ γυναικείου ρόλου, μουσικής και κοστουμιών).

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 135΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρές Κυρίες

Little Women
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 135 '
  • Γκρέτα Γκέργουιγκ

Στα μέσα του 19ου αιώνα η νεαρή Τζο Μαρτς ανακαλεί την οικογενειακή ζωή της, όταν μαζί με τις τρεις αδερφές της έκαναν σχέδια για μια ανεξάρτητη, συναρπαστική ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ουρές για τα "Κάλαντα των Χριστουγέννων"

Σημειώνοντας εντυπωσιακότατη άνοδο της τάξης του 42% το δεύτερο τετραήμερό τους, τα "Κάλαντα των Χριστουγέννων" γέμισαν και πάλι τις αίθουσες, ενώ συνεχίζουν να αρέσουν πολύ τόσο το "Ζωούπολη 2" όσο και η "Σπασμένη Φλέβα".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
16/12/2025

Father Mother Sister Brother: Όσα έγιναν στη μυστική προβολή της νέας ταινίας του Τζιμ Τζάρμους

Γνωστοί cinefile απόλαυσαν την προβολή πριν κυκλοφορήσει επίσημα στις αίθουσες από το Cinobo τα φετινά Χριστούγεννα.

Το νέο 'Avatar' και όλες οι νέες ταινίες που έρχονται αυτή την Πέμπτη στα σινεμά

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι 5 καλύτερες ταινίες του Ρομπ Ράινερ

Θυμόμαστε τις πιο δυνατές κινηματογραφικές στιγμές του μεγάλου σκηνοθέτη.

Αυτές είναι οι υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες ταινίες που μπορούμε να δούμε στη Nova

Τα κινηματογραφικά φαβορί της 83ης τελετής θα δούμε στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν.

10 περιπτώσεις στις οποίες ο Άγιος Βασίλης ήταν πραγματικά "λέρα"

Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα μερικές από τις φορές που ο καλοσυνάτος άντρας μας έχει απογοητεύσει στη μεγάλη οθόνη.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18/12

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.