Υπάρχει Θεός, το Όνομά της Είναι Πετρούνια

3

Συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου και υποψηφιότητα για το ευρωπαϊκό βραβείο LUX, για ένα σκηνοθετημένο με ρεαλισμό, χιούμορ και κοινωνική ευαισθησία σατιρικό δράμα ηχηρών μηνυμάτων.

Υπάρχει Θεός, το Όνομά της Είναι Πετρούνια

Η μετα-γιουγκοσλαβική πραγματικότητα της Βόρειας Μακεδονίας και η θέση της γυναίκας μέσα της επανέρχονται ως θέματα μπροστά στο φακό της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα («Γεννήθηκα στο Τίτο Βέλες») και σε ένα σατιρικό δράμα, το οποίο ξεκινάει από μια κωμικοτραγική σύμπτωση. Σε μια βορειομακεδονική κωμόπολη μια μοναχική νεαρή κοπέλα βουτά παρορμητικά στο ποτάμι και πιάνει το σταυρό των Θεοφανίων, προκαλώντας αναστάτωση στην ανδροκρατούμενη τοπική κοινωνία. Αρνούμενη να τον επιστρέψει, συλλαμβάνεται από την αστυνομία και προσάγεται στο τμήμα, από το οποίο θα παρελάσουν η νομική, η εκκλησιαστική και η πολιτική εξουσία, το αγανακτισμένο πλήθος, τα ΜΜΕ και μια βαθιά κομφορμιστική νοοτροπία που παγιδεύει όλους τους εμπλεκομένους σε έναν αναπόδραστο κύκλο.

Όπως και στο «…Τίτο Βέλες», η Μιτέφσκα δείχνει με το δάχτυλο τους υπευθύνους της όλης φάρσας, αλλά νοστιμίζει με χιούμορ και σκηνοθετεί με ρεαλισμό αυτήν την ηχηρή κοινωνική καταγγελία, η οποία συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου και είναι υποψήφια για το ευρωπαϊκό βραβείο LUX.

Β. Μακεδονία, Βέλγιο. 2019. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Υπάρχει Θεός, το Όνομά της Είναι Πετρούνια

Gospod Postoi, Imeto i' e Petrunija / God Exists, Her Name Is Petrounia
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 100 '
  • Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα

Σε μια κωμόπολη της Βόρειας Μακεδονίας μια μοναχική νεαρή κοπέλα βουτά στο ποτάμι και πιάνει το σταυρό των Θεοφανίων, προκαλώντας αναστάτωση στην ανδροκρατούμενη τοπική κοινωνία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/12/2022

Η Μεγάλη Ρήξη

Ένα ζευγάρι και μια χώρα κομμένοι στα δυο. Μια εύκολη πολιτικοινωνική αλληγορία (υποψήφια για έξι Σεζάρ) που διασώζεται χάρη στο χιούμορ και τις απολαυστικές ερμηνείες.

Λάιλ, ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος

Οι οσκαρικοί συνθέτες του "La La Land" και ο πληθωρικός Χαβιέρ Μπαρδέμ κάνουν ότι μπορούν για να ζωηρέψουν τραγουδιστικά και ερμηνευτικά, αντίστοιχα, ένα κωμικό μιούζικαλ για δεκάχρονα.

Μέρες του ‘36

Ο Αγγελόπουλος βρίσκει το προσωπικό αφηγηματικό ύφος του (πλάνα – σεκάνς, πλαστικές εικόνες, απουσία πρωταγωνιστικών χαρακτήρων, αποστασιοποίηση, σχέση Ιστορίας και ατόμου), το οποίο θα "απογειώσει" στον επερχόμενο "Θίασο".

Devotion: Οι Ήρωες των Αιθέρων

Αντιρατσιστική πολεμική περιπέτεια χωρίς κορώνες αλλά ούτε και κινηματογραφικές πρωτοτυπίες, γυρισμένη με τη b-movie χολιγουντιανή συνταγή του παλιού καλού καιρού.

Poker Face: Ο Τζογαδόρος

Δραματικό θρίλερ με… κρίση κινηματογραφικής ταυτότητας, καθώς ξεκινάει σαν υπαρξιακό δράμα, εξελίσσεται με μυστήριο και σασπένς, για να κορυφωθεί σαν αδέξιο heist movie.

Η Παγίδα του Διαβόλου

Μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ. Πρώτο μέρος της τριλογίας εποχής του Βλάσιλ, ακολουθούμενο από την "Μαρκέτα Λαζάροβα" και την "Κοιλάδα των Μελισσών".