Κλέφτης Αλόγων

2,5

Υποβλητική η σκηνοθετική ατμόσφαιρα (βραβείο φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου), η οποία δεν μπορεί να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή.

Κλέφτης Αλόγων

Oσος κυνισμός περίσσευε από το ανατριχιαστικά ξεκαρδιστικό «Με Σειρά Εξαφάνισης», το οποίο ο ίδιος ο Χανς Πέτερ Μόλαντ διασκεύασε πρόσφατα ως αγγλόφωνη «Ψυχρή Καταδίωξη», τόση διάθεση για αληθινή, τρυφερή ανθρώπινη επαφή κατακλύζει τον «Κλέφτη Αλόγων». Την κινηματογραφική διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ του Περ Πέτερσον, το οποίο συμπλέκει μια δραματική ιστορία ενηλικίωσης κι έναν νοσταλγικό στοχασμό πάνω στο πέρασμα του χρόνου.

Και οι δύο αφορούν τον 67χρονο και χήρο πλέον Τροντ, ο οποίος στο τέλος του 1999 μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας (καινούργια χιλιετία, καινούργια ζωή). Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή. Τότε που μαζί με τον πατέρα του πέρασαν μερικές εβδομάδες στην ορεινή εξοχή κι ο έφηβος Τροντ ήρθε για πρώτη φορά σε μετωπική επαφή με τις έννοιες του θανάτου, της ζήλιας, της φιλίας, του ζην επικινδύνως, του έρωτα και της προδοσίας.

Κλέφτης Αλόγων - εικόνα 1

Με αφηγηματικό στιλιζάρισμα που φλερτάρει γρήγορα με την επιτηδευμένη μανιέρα, ο Μόλαντ ενώνει τις δύο ιστορίες με διαρκή φλας μπακ και όνειρα βγαλμένα από το παρελθόν, που αναστατώνουν τον ηλικιωμένο Τροντ. Στην προσπάθειά του να προσδώσει διηγηματική ένταση στο πώς ο ήρωας αφήνει πίσω την εποχή της αθωότητας, υπογραμμίζει με επαναλήψεις, αργές κινήσεις και πολλαπλές λήψεις τις «κρίσιμες στιγμές» και υπερτονίζει τον καταλυτικό ρόλο της φύσης, η οποία γίνεται πρωταγωνίστρια.

Ο βραβευμένος με Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για τη φωτογραφία του Ράσμους Βίντεμπεκ («Ο Έρωτας της Βασίλισσας», «Ο Μαύρος Πύργος») πασχίζει να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή, αλλά τα ατμοσφαιρικά πλάνα του δεν μπορούν να δέσουν αρμονικά φροϊδικές αναφορές, ιστορική κριτική (η Σκανδιναβία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου), ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, υπαρξιακά ερωτήματα κι ένα συναρπαστικό δράμα. Τα καταφέρνει πολύ καλύτερα ένα κοντινό στον στωικό και καθυστερημένα συνειδητοποιημένο Στέλαν Σκάρσγκαρντ.

Νορβηγία, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Κλέφτης Αλόγων

Ut Og Stjæle Hester / Out Stealing Horses
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 123 '
  • Χανς Πέτερ Μόλαντ

Στο τέλος του 1999 ο 67χρονος Τροντ μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας. Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/09/2025

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.

Μολυβένιος Στρατιώτης

Ετοιματζίδικη, δευτεροκλασάτη περιπέτεια, η οποία γυρίστηκε στη Βόρεια Ελλάδα και θυμίζει εποχές βιντεοκασέτας. | Powered by Uber.

Ο Γελωτοποιός 2

Κακοφτιαγμένο και φτηνό, σε κάθε επίπεδο, slasher, το οποίο χαραμίζει με τον ερασιτεχνισμό του κάθε υποψία ενδιαφέρουσας ιδέας. | Powered by Uber.

Το Παιδί-Αστραπή και ο Τιγρούλης

Ένα προσχηματικό στόρι και ένα ασύνταχτο σενάριο προσπαθούν να στηρίξουν μια κοινότοπη, ανώδυνη οικολογική καταγγελία. | Powered by Uber.

Ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στην Αθήνα και τις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας!

Επιστρέφει στην πόλη ο οσκαρικός ηθοποιός με αφορμή το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Γιατί οι 31ες Νύχτες Πρεμιέρας δε θα είναι όπως τις έχουμε συνηθίσει;

Όσα ακούστηκαν για το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας στη συνέντυξη Τύπου δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικά.