Δυστυχώς Απουσιάζατε

3

Μεγάλης συναισθηματικής δύναμης, το σινεμά του Κεν Λόουτς ντύνει με θυμό, πολιτικές ιδέες και καθημερινές αλήθειες άλλη μία μελοδραματική ιστορία της εργατικής τάξης.

Δυστυχώς Απουσιάζατε

Τρία χρόνια μετά το «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ», το «στρατευμένο» κοινωνικό δράμα που του χάρισε τον δεύτερο Χρυσό Φοίνικα της καριέρας του, ο 83χρονος Κεν Λόουτς επιστρέφει με μιας παρόμοιας κοπής ταινία πάνω στην απελπιστική καθημερινότητα της σύγχρονης εργατικής τάξης. Τυπικός εκπρόσωπός της ο Ρίκι, αλλάζει δουλειές και, κυνηγώντας το μεροκάματο, προσπαθεί να συντηρήσει την τετραμελή οικογένειά του. Η γυναίκα του Άμπι φροντίζει ηλικιωμένους, σαν ένα είδος κοινωνικής λειτουργού, αλλά όσο κι αν οι δυο τους δουλεύουν όλο και σκληρότερα, η σφιχτή οικονομική τους κατάσταση παραμένει απαράλλακτη.

Ώσπου ο Ρίκι αποφασίζει να πάρει ένα μεγάλο επαγγελματικό ρίσκο, καθώς βλέπει σαν χρυσή ευκαιρία το να αγοράσει φορτηγάκι και να γίνει αυτοαπασχολούμενος μεταφορέας. Η Άμπι αναγκάζεται να πουλήσει το αμάξι της, οι δυο τους χρεώνονται, όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα έχουν υπολογίσει, μια και, σε αντίθεση με το χολιγουντιανό σινεμά, σε αυτό του Λόουτς το καλοκουρδισμένο σύστημα αποδεικνύεται σχεδόν πάντα ισχυρότερο από τις επιθυμίες των «γραναζιών» του.

Δυστυχώς Απουσιάζατε - εικόνα 1

Το «Δυστυχώς Απουσιάζατε» αποδίδει σωστά το «Sorry we missed you», που αφήνουν ως μήνυμα οι κούριερ όταν δεν βρουν τον παραλήπτη, δεν μπορεί όμως να αποδώσει και την έννοια του «συγγνώμη που σας (ξε)χάσαμε/αγνοήσαμε» την οποία διαθέτει ο πρωτότυπος τίτλος. Μια σαφής αναφορά στην αδιαφορία των κρατούντων απέναντι στους μη έχοντες, οι οποίοι δίνουν κι εδώ άνισο αγώνα επιβίωσης. Ο πολιτικά ευαίσθητος Βρετανός σκηνοθέτης, με τον σεναριογράφο Πολ Λάβερτι πάντα δίπλα του, τον αποτυπώνει σαν μια μοντέρνα τραγωδία (ο Ρίκι διαπράττει ύβρι φιλοδοξώντας να γίνει επιχειρηματίας), διαπλέκοντας εύστοχα, αν κι έντονα μελοδραματικά, τις κοινωνικές και τις ενδοοικογενειακές συνιστώσες του δράματος. Το πώς δηλαδή η οικονομική ανέχεια προκαλεί συναισθηματική ανασφάλεια, ανεξέλεγκτη οργή και ρήξη των ανθρωπίνων σχέσεων, εντοπισμένη εδώ, λίγο εύκολα, στην αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ πατέρα και γιου. Η τελική αίσθηση είναι αυτή μιας ισοπεδωτικής αλλοτρίωσης, επιβεβλημένης με ένα ελαφρά διδακτικό, αλλά –όπως πάντα στον Λόουτς– ειλικρινά συναισθηματικό τρόπο.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Δυστυχώς Απουσιάζατε

Sorry We Missed You
3
  • Κοινωνική
  • 2019
  • Διάρκεια: 101 '
  • Κεν Λόουτς

Δουλεύοντας μεροκάματο για να συντηρήσει την τετραμελή οικογένειά του, ο Ρίκι βλέπει σαν χρυσή ευκαιρία το να αγοράσει ένα φορτηγάκι και να γίνει αυτοαπασχολούμενος μεταφορέας. Η γυναίκα του, η οποία φροντίζει ηλικιωμένους, πουλάει το δικό της αμάξι, οι δυο τους χρεώνονται, αλλά τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα έχουν υπολογίσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
04/12/2025

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.

Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων

Η διδακτική ιστορία του Τσαρλς Ντίκενς μιλάει ελληνικά σε μια αρκετά πιστή διασκευή, η οποία διατηρεί την παραμυθένια απλοϊκότητά της, απευθυνόμενη στο ανήλικο κοινό. | Powered by Uber.