Μεσοκαλόκαιρο

2,5

Βραδυφλεγές και αισθητικά άρτιο, το φιλμ χαρίζει εικόνες που μαγνητίζουν, διατηρεί όμως μέχρι το τέλος νοηματικά μετέωρες σημαντικές πτυχές της πλοκής.

Μεσοκαλόκαιρο

Αφού ανέστησε το γοτθικό πνεύμα του «Μωρού της Ρόζμαρυ» στο εμπνευσμένο ντεμπούτο του («Η Διαδοχή»), ο Άρι Άστερ εκμοντερνίζει τώρα το είδος του «δημώδους τρόμου» (folk horror), σαφώς επηρεασμένος από το cult αριστούργημα «Το Καταραμένο Σκιάχτρο» (1973). Στο επίκεντρο του δυσοίωνου κόσμου του βρίσκεται η ταλαντούχα Φλόρενς Πιού («Λαίδη Μάκβεθ»), η οποία βιώνει μια σοκαριστική απώλεια την ώρα που προσπαθεί να σώσει τη σχέση της. Η ευκαιρία να ορθοποδήσει έρχεται με ένα ταξίδι στη Σουηδία μαζί με τον σύντροφό της και τους φίλους του. Προορισμός τους ένα φεστιβάλ σε ειδυλλιακή μα απομακρυσμένη τοποθεσία, όπου τους καλωσορίζουν τα μέλη μιας αίρεσης.

Το «Μεσοκαλόκαιρο» συνεχίζει ακριβώς εκεί από όπου τελείωσε η «Διαδοχή», με τον Άστερ να εξερευνά εκ νέου έννοιες όπως το πένθος και η οικογένεια, τις οποίες αναμειγνύει με εκείνες της παράδοσης και του υπερβατικού. Βραδυφλεγής στην εξέλιξή της και λουσμένη από εκτυφλωτικό φως, η ταινία αποδεικνύει την επιδεξιότητα του σκηνοθέτη στη διαχείριση του ρυθμού, των εναλλαγών στο ύφος και στο στήσιμο μιας υποβλητικής ατμόσφαιρας, όπου το ανοίκειο προκαλεί δυνατά καρδιοχτύπια.

Μεσοκαλόκαιρο - εικόνα 1

Η κοινότητα των παγανιστών γίνεται στα χέρια του Άστερ μια μεταφορά για την αποξένωση από το παρελθόν και την απουσία κοινών πολιτισμικών αναφορών. Ταυτόχρονα οι τελετουργίες, οι ύμνοι, τα ιερά βιβλία και οι ενδυμασίες αποτελούν παράγωγα μιας συγκροτημένης συλλογικής ταυτότητας, στην οποία βρίσκει καταφύγιο η ανεπούλωτη ψυχή της ηρωίδας.

Καθώς εκείνη ανακαλύπτει έναν καινούργιο κόσμο, ο Άστερ διατηρεί ακλόνητη την αίσθηση του άγχους και του μυστήριου, εμβαθύνοντας όλο και περισσότερο στις απόκρυφες διαστάσεις της αίρεσης, φτάνει όμως σε σημείο να γίνεται μυωπικός. Η προσήλωσή του στην εφιαλτικά όμορφη εικονογραφία της ταινίας αρκεί για να μαγνητίσει το βλέμμα, όχι όμως για να μας αποζημιώσει για τις ασαφείς προθέσεις του ως προς την πλοκή. Σημαντικές πτυχές του σεναρίου μένουν μετέωρες, ενώ οι απορίες αυξάνονται αντί να μειώνονται, ακόμη κι αν στο τέλος καραδοκεί μια αξέχαστη, εμπρηστική κορύφωση.

ΗΠΑ, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 147΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Μεσοκαλόκαιρο

Midsommar
2,5
  • Τρόμου
  • 2019
  • Διάρκεια: 147 '
  • Άρι Άστερ

Σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει μια τραγική απώλεια και να σώσει τη σχέση της, μια νεαρή γυναίκα αποφασίζει να ταξιδέψει με τον σύντροφό της και τους φίλους του σε ένα παγανιστικό φεστιβάλ, όπου μια σειρά παράξενων γεγονότων παίρνουν βίαιη τροπή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.