Θεέ μου,τι σου Κάναμε;2

1,5

Η επιτυχημένη συνταγή γίνεται (αρχικά) περισσότερο διαλογική, αλλά και διδακτική, υπερτονίζοντας τα εθνικόφρονα αστεία. Τελική νικήτρια η δημοκρατική, ανεκτική Γαλλία και το πνεύμα της λαϊκής μπαλαφάρας.

Θεέ μου,τι σου Κάναμε;2

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, αλλά σίγουρα νιώθει πιο σίγουρη για μερικές διακριτικές διαφοροποιήσεις. Μετά τα 12,5 εκατομμύρια γαλλικά εισιτήρια του «Θεέ μου, τι σου Κάναμε;» λοιπόν, οι σεναριογράφοι Γκι Λοράν και Φιλίπ ντε Σοβερόν (ο δεύτερος και με τη σκηνοθετική ευθύνη) θέλησαν να υπογράψουν ένα πιο σοφιστικέ σίκουελ, με εμφανέστερες τις κοινωνικές αναφορές μεν, αλλά πάντα πιστό στη χρυσοφόρα συνταγή της λαϊκής κωμωδίας. Έτσι, ενώ οι Βερνέιγ έχουν πλέον συμβιβαστεί με την πολυπολιτισμική οικογένειά τους, έρχονται αναπόφευκτα αντιμέτωποι με καινούργιους μπελάδες. Το «Θεέ μου… 2» καταναλώνει αρκετό χρόνο για να μας συστήσει καλύτερα τους χαρακτήρες των τεσσάρων γαμπρών, ενώ την ίδια στιγμή οι γυναίκες τους παραμένουν στη σεναριακή σκιά τους. Παρ’ όλα αυτά, η ταυτόχρονη απόφασή τους να εγκαταλείψουν τη Γαλλία, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, είναι εντελώς εκβιαστική και «κατασκευασμένη».

Θεέ μου,τι σου Κάναμε;2 - εικόνα 1

Θέλοντας να σχολιάσουν τη σύγχρονη γαλλική πραγματικότητα, οι Λοράν και ντε Σοβερόν επικαλούνται μια ελάχιστα πειστική αφορμή, η οποία δίνει στους εαυτούς τους και στους γερο-Βερνέιγ την πάσα για να υπερασπιστούν μια δημοκρατική, ανεκτική, νεωτερική και ταυτόχρονα γεμάτη παραδοσιακές αξίες χώρα του φωτός (και του Εμανουέλ Μακρόν), παραθέτοντας μια σειρά μισο-αστείων και φουλ διδακτικών διαλογικών σκηνών. Την ίδια ώρα, και για να μην ξεφύγει εντελώς η ταινία προς την κοινωνική κομεντί, ένα παράλληλο φαρσικό εύρημα προσπαθεί να κρατήσει ψηλά τους χιουμοριστικούς τόνους. Ο Αφρικανός, συντηρητικός και ρατσιστής πεθερός έρχεται στη Γαλλία για να παντρέψει τη μικρή κόρη του, αγνοώντας ότι εκείνη είναι… λεσβία και ο Νικολά του προσκλητηρίου, Νικόλ! Ο συνδυασμός μπαλαφάρας και εθνικοφρόνων αστείων μάλλον δεν είναι κι ο καλύτερος, αν και εξίμισι εκατομμύρια Γάλλοι θεατές έχουν προφανώς διαφορετική γνώμη.

Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Θεέ μου τι σου Κάναμε; 2

Qu'est-ce qu'on a Encore Fait au Bon Dieu?
1,5
  • Κωμωδία
  • 2019
  • Διάρκεια: 99 '
  • Φιλίπ ντε Σοβερόν

Έχοντας πλέον αποδεχτεί την πολυπολιτισμική οικογένειά του, το ζεύγος Βερνέιγ έρχεται αντιμέτωπο με καινούργιους μπελάδες. Οι τέσσερις γαμπροί του αποφασίζουν, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, να εγκαταλείψουν τη Γαλλία, παίρνοντας μαζί και τις πολυαγαπημένες κόρες τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.