Θάνατος στη Βενετία

5

Μια ρομαντική, απελπισμένη ματιά σε έναν κόσμο που χάνεται οριστικά κι ένας συγκλονιστικός κινηματογραφικός χορός του Έρωτα και του Θανάτου, ένα από τα αριστουργήματα του Λουκίνο Βισκόντι και μία από τις τελευταίες πραγματικά μεγάλες (με κάθε έννοια) ταινίες του κλασικού ιταλικού σινεμά.

Θάνατος στη Βενετία

Βενετία, Τόμας Μαν, Γκούσταβ Μάλερ: μια πόλη που καταποντίζεται, ένας λογοτέχνης της παρακμής, ένας ρομαντικός μουσικοσυνθέτης. Ο Λουκίνο Βισκόντι, ο κομμουνιστής κόμης που περιέγραψε με ασύγκριτη κομψότητα τη διακριτική γοητεία και την εσωτερική φθορά της μπουρζουαζίας, βρίσκει σε μια νουβέλα του Γερμανού συγγραφέα την ιδανική πρώτη ύλη για ένα συγκλονιστικό κινηματογραφικό χορό του Έρωτα και του Θανάτου με φόντο την πόλη των Δόγηδων. Εκεί καταφθάνει ο ηλικιωμένος συνθέτης Άσενμπαχ (που παραπέμπει στον Μάλερ), ο οποίος αναζητά χώρους έμπνευσης. Το πάθος του, ωστόσο, επικεντρώνεται στο πρόσωπο ενός εφήβου, ο οποίος αποτελεί την ενσάρκωση του απόλυτου κάλλους.

Ένας κόσμος που βυθίζεται αργά, τελετουργικά και χωρίς δυνατότητα διάσωσης στη μοναξιά και τη λήθη, αγκαλιά με μιαν αίσθηση παρελθόντος μεγαλείου. Μουσικά, εικαστικά και κινηματογραφικά, ο Βισκόντι αναρωτιέται πάνω στην αξία της αισθητικής και στη δυνατότητα της (υψηλής) τέχνης να παρηγορήσει τον άνθρωπο από το αναπόδραστο του θανάτου. Μήπως μπορεί να το κάνει ο έρωτας; Ένα σπαρακτικό υπαρξιακό ερώτημα και μία από τις τελευταίες πραγματικά μεγάλες (με κάθε έννοια) ταινίες του κλασικού ιταλικού σινεμά.

Ιταλία, Γαλλία. 1970. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Θάνατος στη Βενετία

Morte a Venezia
5
  • Δραματική
  • 1970
  • Διάρκεια: 132 '
  • Λουκίνο Βισκόντι

Ένας ηλικιωμένος συνθέτης σε δημιουργική κρίση αναζητά στη Βενετία χώρους έμπνευσης. Το πάθος του, ωστόσο, επικεντρώνεται στο πρόσωπο ενός εφήβου, που αποτελεί την ενσάρκωση του απόλυτου κάλλους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.