Με Άλλο Πρόσωπο

2

Αλληγορική ανατομία της σύγχρονης Πολωνίας, η οποία δεν μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ.

Με Άλλο Πρόσωπο

Τακτική επισκέπτρια («Elles», «In the Name of») και διπλά βραβευμένη (Αργυρή Άρκτος σκηνοθεσίας για το «Body», Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το «Με Άλλο Πρόσωπο») στο φεστιβάλ Βερολίνου, η Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα παραμένει μια ενδιαφέρουσα όσο και κινηματογραφικά άνιση ανατόμος της πολωνικής πραγματικότητας. Ένας από τους πυλώνες της τελευταίας, η καθολική Eκκλησία, μπαίνει συχνά στο στόχαστρό της, ποτέ όμως με διάθεση τόσο βιτριολικής κριτικής όσο στην τελευταία της ταινία.

Πανταχού παρών, από την οικογένεια ως τις κοινωνικές εκδηλώσεις, ο καθολικισμός αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς όλου του πολωνικού (εδώ και επαρχιακού) κοινωνικού γίγνεσθαι της ταινίας, αποκαλύπτοντας τη ματαιόδοξη, κακόγουστη και κυνική πλευρά του μέσα από την κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, στην κορυφή ενός ειδυλλιακού λόφου. Στις εργασίες ανέγερσής του συμμετέχει και ο Γιάτσεκ, ένας συνηθισμένος νεαρός που λατρεύει το heavy metal και διασκεδάζει ανέμελα με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Μέχρι που θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Με Άλλο Πρόσωπο - εικόνα 1

Η Σουμόφσκα αναπτύσσει με κωμικοτραγικό τρόπο ζητήματα προσωπικής ταυτότητας και κοινωνικής αποδοχής σε μια αντικληρική σάτιρα η οποία προσπαθεί να λειτουργήσει και ως αποτελεσματική πολιτική αλληγορία (μια χώρα που αναζητά το αληθινό της πρόσωπο). Πίσω από τον απλοϊκό σαρκασμό κρύβει ειλικρινές συναίσθημα, αλλά η φιλοδοξία για κάτι πολύ πιο βαθύ και σύνθετο τη γεμίζει αχρείαστες διδακτικές και δημαγωγικές ευκολίες. Έτσι, αν και κατά στιγμές ευφυής, κυρίως στις χιουμοριστικές νότες της, η αλλόκοτη αυτή δραμεντί δεν βρίσκει ποτέ την ισορροπία ανάμεσα στην έντονη ειρωνεία, το υπαρξιακό ανθρώπινο δράμα και τα περιττά σκηνοθετικά τρικ (η επιλεκτική εστίαση, που δημιουργεί μια «οπτική του σωλήνα»).

Πολωνία. 2018. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Με Άλλο Πρόσωπο

Twarz / Mug
2
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 91 '
  • Μαλγκορζάτα Ζουμόφσκα

Ο Γιάτσεκ είναι ένας νεαρός Πολωνός, λάτρης του heavy metal και ζευγάρι με την αγαπημένη του Νταγκμάρα. Δουλεύοντας στην κατασκευή ενός γιγαντιαίου αγάλματος του Ιησού, του μεγαλύτερου στον κόσμο, θα πέσει θύμα ενός εργατικού ατυχήματος, το οποίο θα τον παραμορφώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μαύρη Φάλαινα

Ο άνθρωπος και η φύση, το παρελθόν και το παρόν, αλλά και ένας πραγματικός κι ένας αόρατος κόσμος αντιπαρατίθενται σε ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ τυλιγμένο σε βαθύ υπαρξιακό μυστήριο. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/09/2025

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.

Μολυβένιος Στρατιώτης

Ετοιματζίδικη, δευτεροκλασάτη περιπέτεια, η οποία γυρίστηκε στη Βόρεια Ελλάδα και θυμίζει εποχές βιντεοκασέτας. | Powered by Uber.

Ο Γελωτοποιός 2

Κακοφτιαγμένο και φτηνό, σε κάθε επίπεδο, slasher, το οποίο χαραμίζει με τον ερασιτεχνισμό του κάθε υποψία ενδιαφέρουσας ιδέας. | Powered by Uber.

Το Παιδί-Αστραπή και ο Τιγρούλης

Ένα προσχηματικό στόρι και ένα ασύνταχτο σενάριο προσπαθούν να στηρίξουν μια κοινότοπη, ανώδυνη οικολογική καταγγελία. | Powered by Uber.

Ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στην Αθήνα και τις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας!

Επιστρέφει στην πόλη ο οσκαρικός ηθοποιός με αφορμή το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.