Εμείς

3

Τρόμος, πολιτική και ψυχανάλυση συναντιούνται σε ένα έξυπνα γραμμένο, δυναμικά σκηνοθετημένο, αλλά κραυγαλέα αλληγορικό θρίλερ κοινωνικής φαντασίας από τον οσκαρικό δημιουργό του «Τρέξε!».

Εμείς

Συνδυάζοντας καθαρό τρόμο, μαύρο χιούμορ και μια ξεκάθαρη αλληγορία πάνω στη διαχρονική καταπίεση των Αφροαμερικανών, το προπέρσινο «Τρέξε!» εκμεταλλεύτηκε στο έπακρον τη φιλελεύθερη, πολιτικά ορθή ατζέντα του σύγχρονου Χόλιγουντ και ύστερα από μια εντυπωσιακή εισπρακτική καριέρα χάρισε στον Τζόρνταν Πιλ Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου. Ο κωμικός ηθοποιός, ο οποίος με την πρώτη του ταινία μετατράπηκε αμέσως στο πιο καυτό όνομα του «κοινωνικού τρόμου», μένει πιστός στη συνταγή που τον ανέδειξε σε περιζήτητο δημιουργό κι επιχειρεί να μας ξανατρομάξει με πολιτικό τρόπο.

Δανειζόμενος την αρχική σεναριακή ιδέα από το επεισόδιο «Mirror image» (1960) της τηλεοπτικής σειράς «Η ζώνη του λυκόφωτος» (μάλιστα, έχει αναλάβει ο ίδιος και το καινούργιο reboot της), μας μεταφέρει αρχικά στο 1986 και στην παραλία της καλιφορνέζικης Σάντα Κρουζ. Εκεί η μικρή Αντελαΐντ θα χαθεί ένα βράδυ μέσα σε ένα «μαγικό σπίτι» με καθρέφτες ενός λούνα παρκ και θα βιώσει μια τρομακτική εμπειρία αντικρίζοντας... κάτι παραπάνω από την αντανάκλασή της. Τρεις δεκαετίες μετά, πάντα σοκαρισμένη από την ανάμνηση του συμβάντος, θα επιστρέψει στην παραλία με τον άντρα της, τα δύο παιδιά τους κι ένα φιλικό ζευγάρι. Και αν στο φως της ημέρας κυλήσουν (σχεδόν) όλα ομαλά, το βράδυ θα εισβάλουν βίαια στο σπίτι τους τέσσερις Αφροαμερικανοί με κόκκινες φόρμες, οι οποίοι αποτελούν μια γκροτέσκα εκδοχή του εαυτού τους.

Εμείς - εικόνα 1

«Ποιοι είστε;» ρωτάει έντρομη η Αντελαΐντ τους εισβολείς, από τους οποίους μιλάει (με έναν περίεργο τρόπο) μόνο η μητέρα, για να πάρει την απάντηση: «Είμαστε Αμερικανοί». Αλλά ακόμη και χωρίς αυτήν την ατάκα ή τη διπλή ανάγνωση του πρωτότυπου τίτλου (US – εμείς αλλά και United States), το φιλμ του Πιλ είναι από την αρχή γεμάτο άμεσες κι έμμεσες αναφορές σε μια διπλή, διχασμένη Αμερική, η οποία κάποια στιγμή στρέφεται εναντίουν του εαυτού της.

Εδώ, σε αντίθεση με το «Τρέξε!», δεν είναι λευκοί εναντίον μαύρων, αλλά ευκατάστατοι αστοί εναντίον μη εχόντων, με την αλληγορία να κινείται παράλληλα σε ένα ψυχαναλυτικό επίπεδο (η καταπίεση των εσωτερικών επιθυμιών ως τραύμα που εκδικείται), όπως θα γίνει ξεκάθαρο στην τελευταία πράξη, στην οποία θα δοθούν λιγάκι στο πόδι και όλες οι εξηγήσεις. Όχι απόλυτα πιστευτές, αλλά ικανές να κρατήσουν όρθιο το σεναριακό οικοδόμημα αυτού του καλοφτιαγμένου, σκηνοθετημένου με νεύρο και δεόντως τρομακτικού θρίλερ, το οποίο προσπαθεί θαρραλέα μεν, λιγάκι άτσαλα δε να υπερασπιστεί ένα σκεπτόμενο Χόλιγουντ.

Εμείς - εικόνα 2

Αν το έκανε με λιγότερο κραυγαλέο και πιο αυστηρό κινηματογραφικά τρόπο (τα κουνέλια μοιάζουν με... λανθιμική τρολιά), δεν θα είχε πραγματικά τίποτα να ζηλέψει από τα κορυφαία δείγματα του είδους.

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Εμείς

Us
3
  • Τρόμου
  • 2019
  • Διάρκεια: 116 '
  • Τζόρνταν Πιλ

Τριάντα χρόνια ύστερα από ένα γεγονός που την είχε τραυματίσει ως παιδί η Αντελαΐντ επιστρέφει με τον άντρα και τα δύο παιδιά της στη Σάντα Κρουζ, όπου το βράδυ εισβάλλουν απροειδοποίητα στο σπίτι τους τέσσερις… σωσίες τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.