Σε Πόλεμο

3

Στεφάν Μπριζέ και Βενσάν Λιντόν συνεργάζονται ξανά σε ένα κοινωνικοπολιτικό δράμα, το οποίο υιοθετεί μια ρεπορταζιακή αισθητική και μια αλά Κεν Λόουτς μαχητική στάση, αποκαλύπτοντας στο (τολμηρό) φινάλε μια συγκινητική ανθρώπινη τραγωδία.

Σε Πόλεμο

Η απάνθρωπη καπιταλιστική πραγματικότητα, εκφρασμένη μέσα από το αμοραλιστικό κυνήγι του κέρδους, επανέρχεται ως κεντρική ιδέα των ταινιών του Στεφάν Μπριζέ, ενός δημιουργού που διαφοροποιεί κατά περίπτωση το σκηνοθετικό του στιλ, από τον νταρντενικό «Νόμο της Αγοράς» στο δραματικό ρεαλισμό εποχής της «Ζωής Μιας Γυναίκας», μένει όμως πιστός στην πολιτική προσέγγιση της καθημε­ρινότητας. Έτσι στο «Σε Πόλεμο» την πλησιάζει μέσα από μια στρατευμένη και την ίδια στιγμή αποστασιοποιημένη ματιά, ένα ενδιαφέρον όσο και απαιτητικό (για τον θεατή) κινηματογραφικό πείραμα.

Ρεπορταζιακές εικόνες αποτυπώνουν τα γεγονότα που συνοδεύουν την απόφαση της εταιρείας Περέν, πρόσφατα εξαγορασμένης από τους Γερμανούς, να κλείσει το εργοστάσιό της στη Νοτιοδυτική Γαλλία. Παρά τις προ διετίας δεσμεύσεις των ιδιοκτητών, αυτοί αποφασίζουν να σταματήσουν τη λειτουργία της συγκεκριμένης μονάδας παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων και να πετάξουν στο δρόμο 1.100 εργαζομένους.

Σε Πόλεμο - εικόνα 1

Ακολουθώντας τον Λοράν, έναν χωρισμένο 55άρη που περιμένει το πρώτο εγγόνι του και ηγείται των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργατών, η κάμερα του Μπριζέ καταγράφει συναντήσεις, διαβουλεύσεις, συνεδριάσεις και πορείες με έναν πυρετώδη, ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό, ο οποίος, συνδυασμένος με –μυθοπλαστικό– τηλεοπτικό ρεπορτάζ, ρίχνει τον θεατή στην αρένα μιας ιλιγγιώδους εργασιακής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Η ταινία επιμένει στις λεπτομέρειες των ατελείωτων συζητήσεων και αρνείται κάθε ψυχολογισμό, ενώ αφήνει τα γυμνά και διεξοδικά καταγεγραμμένα γεγονότα να μιλήσουν.

Αργά και σταδιακά η ένταση ανεβαίνει, η (ηθική και κοινωνική) δέσμευση του Λοράν αυξάνεται και η αληθινή διάσταση του πολιτικού «παιχνιδιού», βασισμένου εξολοκλήρου στους... νόμους της αγοράς, αποκαλύπτεται στην πλήρη διάστασή του. Ο Μπριζέ αποδεικνύεται άξιος διαχειριστής της κινηματογραφικής κληρονομιάς του Κεν Λόουτς, η οποία, πάντα επικεντρωμένη στον άνθρωπο, αποκαλύπτει στο (τολμηρό) φινάλε της ταινίας πως πίσω από κάθε πολιτικοκοινωνική αντιπαράθεση υπάρχει πάντα και τουλάχιστον μια συγκινητική προσωπική τραγωδία.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Πόλεμο

En Guerre / At War
3
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 113 '
  • Στεφάν Μπριζέ

Όταν η ιδιοκτησία μιας πολυεθνικής επιχείρησης αποφασίζει, παρά τις αρχικές υποσχέσεις, να κλείσει ένα εργοστάσιό της και να απολύσει 1.100 εργαζόμενους, ο Λοράν αναλαμβάνει την ηγεσία του αγώνα των εργατών για ανατροπή της απόφασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα θερινά το καλοκαίρι

Χαρτογραφούμε το τοπίο των κυκλοφοριών που πρόκειται να μας συντροφεύσουν τους επόμενους μήνες.

Χωρίς "Αντιπάλους" - 5 καυτά ερωτικά τρίγωνα του σινεμά

Μια λίστα ταινιών που πρέπει να δείτε αν ακόμα δεν μπορείτε να ξεπεράσετε το throuple των Ζεντάγια - Μάικ Φάιστ - Τζος Ο’Κόνορ.