Η Χήρα

2

Ένα θρίλερ στο μοτίβο της «Ολέθριας Σχέσης», το οποίο σχολιάζει χωρίς πρωτοτυπία την αστική αποξένωση.

Η Χήρα

Κινηματογραφικός δημιουργός με ευρεία θεματική γκάμα (από το δραματικό «Παιχνίδι των Λυγμών» και τον ιστορικοπολιτικό «Μάικλ Κόλινς» μέχρι το νεο-νουάρ «Ο Καλός Κλέφτης»), ο οσκαρικός Νιλ Τζόρνταν δείχνει ιδιαίτερη αγάπη στο θρίλερ («Η Παρέα των Λύκων», «Συνέντευξη με Έναν Βρικόλακα», «In Dreams», «Αιωνιότητα») κι επιδεξιότητα στη δημιουργία μυστηριώδους κι εφιαλτικής ατμόσφαιρας. Αυτό το αφηγηματικό προσόν του σώζει πολλά από τα προσχήματα της «Χήρας», η οποία βασίζεται σε ένα πρωτότυπο σενάριο του θριλερά Ρέι Ράιτ («Case 39», «Παράνοια») και του ίδιου του σκηνοθέτη.

Όλα ξεκινούν όταν η νεαρή Φράνσις βρίσκει μια γυναικεία τσάντα στο μετρό της Νέας Υόρκης, την οποία επιστρέφει στην ιδιοκτήτριά της. Πρόκειται για την Γκρέτα, μια μοναχική και αινιγματική Γαλλίδα χήρα για την οποία νιώθει μια αυθόρμητη συμπάθεια. Παρά τη δυσαρέσκεια της συγκατοίκου και φίλης της Έρικα, η Φράνσις αρχίζει να κάνει παρέα μαζί της, σύντομα όμως διαπιστώνει πως οι προθέσεις της Γκρέτα δεν είναι και τόσο αγνές, ενώ πολλά από όσα της έχει διηγηθεί πιθανόν να είναι αποκυήματα της φαντασίας της.

Η Χήρα - εικόνα 1

Ιδανική στον ρόλο ενός μυστηριώδους χαρακτήρα με θολά κίνητρα, η Ιζαμπέλ Ιπέρ κάνει απόλυτα πιστευτή μια απελπισμένα εμμονική γυναίκα, η οποία μπορεί να γίνει απρόβλεπτα απειλητική, στα πρότυπα της Γκλεν Κλόουζ στην «Ολέθρια Σχέση» και της Τζένιφερ Τζέισον Λι στο «Νέα Γυναίκα, Μόνη, Ψάχνει…». Πίσω από την εύθραυστη κομψότητα και το αινιγματικό χαμόγελό της η ταινία κρύβει καλά όσα μπορούν να απωθήσουν η αστική αποξένωση κι ένα παρόν κομμένο από τις ιστορικές ρίζες του (η ευρωπαϊκή καταγωγή) – μέχρι τη στιγμή που η φουριόζα πλοκή παίρνει το πάνω χέρι από τα υπονοούμενα, την ανησυχητική ατμόσφαιρα και τα ψυχολογικά διφορούμενα. Η Γκρέτα του παραμυθιού μεταμορφώνεται στην ηρωίδα ενός κοινότοπου θρίλερ χωρίς πρωτοτυπία (πλην της έξυπνης σκηνής του μπαούλου), προβλέψιμο ακόμη και στις ανατροπές του και οριακά εξοργιστικό στο τραβηγμένο απ’ τα μαλλιά φινάλε του.

Ιρλανδία, ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Χήρα

Greta
2
  • Θρίλερ
  • 2018
  • Διάρκεια: 97 '
  • Νιλ Τζόρνταν

Η Φράνσις βρίσκει μια γυναικεία τσάντα στο μετρό της Νέας Υόρκης, την οποία επιστρέφει στην ιδιοκτήτριά της. Μια αινιγματική Γαλλίδα χήρα, με την οποία γρήγορα γίνονται φίλες. Τα κίνητρα της τελευταίας όμως δεν είναι τόσο αγνά…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.