Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

2

Πολλά εφέ για το sci-fi (σχεδόν) τίποτα, σε μια σκηνογραφικά ευφάνταστη αλλά υπερφορτωμένη, αφελώς μονοδιάστατη και φασαριόζικη κυβερνοπάνκ περιπέτεια βασισμένη σε γιαπωνέζικο manga, διασκευασμένη σεναριακά από τον (και παραγωγό) Τζέιμς Κάμερον.

Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

Σχέδιο που περίμενε υπομονετικά τον Τζέιμς Κάμερον να τακτοποιήσει τις προτεραιότητές του, η κινηματογραφική μεταφορά του γιαπωνέζικου manga «Gunnm», γνωστού και ως «Battle Angel Alita», του Γιουκίτο Κισίρο παρέμενε σε διαρκή εκκρεμότητα από το 2003. Όταν τελικά ο δημιουργός του «Avatar» αποφάσισε να ασχοληθεί με τα σίκουέλ του, το γραμμένο από τον ίδιο και τη Λαέτα Καλογρίδις («Το Νησί των Καταραμένων», «Αλέξανδρος») σενάριο παραδόθηκε στα χέρια του comics fan Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ («Από το Σούρουπο ως την Αυγή», «Spy Kids», «Αμαρτωλή Πόλη») και υπό τη στενή εποπτεία του παραγωγού Κάμερον πήρε επιτέλους το δρόμο για τη μεγάλη οθόνη.

Σε έναν μελλοντικό, κατεστραμμένο κόσμο οι «παρακατιανοί» επιζήσαντες επιβιώνουν στην Άιρον Σίτι, μια εξαθλιωμένη μεγαλούπολη στη σκιά της εναέριας πόλης Ζάλουμ, κατοικίας των προνομιούχων. Ένας επιστήμονας περιμαζεύει από τα σκουπίδια, τα οποία πέφτουν από την τελευταία στο έδαφος, ένα ανδροειδές και το επαναφέρει σε λειτουργία. «Ξυπνώντας», η Αλίτα (μια ψηφιακά μεταμορφωμένη Ρόζα Σάλαζαρ σε δυναμική ερμηνεία) δεν θυμάται τίποτε από την προηγούμενη ζωή της, αρχίζει όμως σταδιακά να αντιλαμβάνεται πως αυτή είναι γεμάτη επικίνδυνα μυστικά. Κι ενώ σκέφτεται τρόπους για να ανεβεί στη Ζάλουμ ώστε να βρει απαντήσεις, το παρελθόν της γίνεται στόχος μεγάλων, διεφθαρμένων συμφερόντων.

Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης - εικόνα 1

Από τον Πινόκιο στον Φρανκενστάιν και μέσα από μια σειρά αναφορών στην λογοτεχνική και την κινηματογραφική επιστημονική φαντασία, η «Αλίτα» είναι μια κοινότοπη ιστορία ενηλικίωσης περιτριγυρισμένη από την εντυπωσιακή εικονογραφία ενός μετα-αποκαλυπτικού κόσμου. Σκηνογραφικά ευφάνταστη (το ατού όλων των ταινιών του Τζέιμς Κάμερον), η κυβερνοπάνκ περιπέτεια του χαβαλετζή Ροντρίγκεζ αναπτύσσεται πάνω σε προβλέψιμα μοτίβα, αφελώς μονοδιάστατη και υπερφορτωμένη με εφέ αλλά κι εντελώς «χάρτινους» χαρακτήρες. Διάφανο και προσχηματικό είναι άλλωστε και το όλο διακύβευμα της μπουρδουκλωμένης πλοκής, η οποία προχωρά με επεισοδιακές, χαλαρά συνδεδεμένες μεταξύ τους σεκάνς χορογραφημένης δράσης, που καταλήγουν σε ένα εκκρεμές φινάλε-υποσχόμενη αρχή μιας σειράς από σίκουελ.

Καναδάς, ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

Alita: Battle Angel
2
  • Περιπέτεια
  • 2019
  • Διάρκεια: 122 '
  • Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ

Σε έναν μελλοντικό, κατεστραμμένο κόσμο ένας επιστήμονας περιμαζεύει από τα σκουπίδια ένα ανδροειδές και το επαναφέρει σε λειτουργία. «Ξυπνώντας», η Αλίτα δεν θυμάται τίποτε από το παρελθόν της, τα μυστικά του οποίου θα γίνουν στόχος μεγάλων, διεφθαρμένων συμφερόντων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.