Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

2

Πολλά εφέ για το sci-fi (σχεδόν) τίποτα, σε μια σκηνογραφικά ευφάνταστη αλλά υπερφορτωμένη, αφελώς μονοδιάστατη και φασαριόζικη κυβερνοπάνκ περιπέτεια βασισμένη σε γιαπωνέζικο manga, διασκευασμένη σεναριακά από τον (και παραγωγό) Τζέιμς Κάμερον.

Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

Σχέδιο που περίμενε υπομονετικά τον Τζέιμς Κάμερον να τακτοποιήσει τις προτεραιότητές του, η κινηματογραφική μεταφορά του γιαπωνέζικου manga «Gunnm», γνωστού και ως «Battle Angel Alita», του Γιουκίτο Κισίρο παρέμενε σε διαρκή εκκρεμότητα από το 2003. Όταν τελικά ο δημιουργός του «Avatar» αποφάσισε να ασχοληθεί με τα σίκουέλ του, το γραμμένο από τον ίδιο και τη Λαέτα Καλογρίδις («Το Νησί των Καταραμένων», «Αλέξανδρος») σενάριο παραδόθηκε στα χέρια του comics fan Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ («Από το Σούρουπο ως την Αυγή», «Spy Kids», «Αμαρτωλή Πόλη») και υπό τη στενή εποπτεία του παραγωγού Κάμερον πήρε επιτέλους το δρόμο για τη μεγάλη οθόνη.

Σε έναν μελλοντικό, κατεστραμμένο κόσμο οι «παρακατιανοί» επιζήσαντες επιβιώνουν στην Άιρον Σίτι, μια εξαθλιωμένη μεγαλούπολη στη σκιά της εναέριας πόλης Ζάλουμ, κατοικίας των προνομιούχων. Ένας επιστήμονας περιμαζεύει από τα σκουπίδια, τα οποία πέφτουν από την τελευταία στο έδαφος, ένα ανδροειδές και το επαναφέρει σε λειτουργία. «Ξυπνώντας», η Αλίτα (μια ψηφιακά μεταμορφωμένη Ρόζα Σάλαζαρ σε δυναμική ερμηνεία) δεν θυμάται τίποτε από την προηγούμενη ζωή της, αρχίζει όμως σταδιακά να αντιλαμβάνεται πως αυτή είναι γεμάτη επικίνδυνα μυστικά. Κι ενώ σκέφτεται τρόπους για να ανεβεί στη Ζάλουμ ώστε να βρει απαντήσεις, το παρελθόν της γίνεται στόχος μεγάλων, διεφθαρμένων συμφερόντων.

Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης - εικόνα 1

Από τον Πινόκιο στον Φρανκενστάιν και μέσα από μια σειρά αναφορών στην λογοτεχνική και την κινηματογραφική επιστημονική φαντασία, η «Αλίτα» είναι μια κοινότοπη ιστορία ενηλικίωσης περιτριγυρισμένη από την εντυπωσιακή εικονογραφία ενός μετα-αποκαλυπτικού κόσμου. Σκηνογραφικά ευφάνταστη (το ατού όλων των ταινιών του Τζέιμς Κάμερον), η κυβερνοπάνκ περιπέτεια του χαβαλετζή Ροντρίγκεζ αναπτύσσεται πάνω σε προβλέψιμα μοτίβα, αφελώς μονοδιάστατη και υπερφορτωμένη με εφέ αλλά κι εντελώς «χάρτινους» χαρακτήρες. Διάφανο και προσχηματικό είναι άλλωστε και το όλο διακύβευμα της μπουρδουκλωμένης πλοκής, η οποία προχωρά με επεισοδιακές, χαλαρά συνδεδεμένες μεταξύ τους σεκάνς χορογραφημένης δράσης, που καταλήγουν σε ένα εκκρεμές φινάλε-υποσχόμενη αρχή μιας σειράς από σίκουελ.

Καναδάς, ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αλίτα: Ο Άγγελος της Μάχης

Alita: Battle Angel
2
  • Περιπέτεια
  • 2019
  • Διάρκεια: 122 '
  • Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ

Σε έναν μελλοντικό, κατεστραμμένο κόσμο ένας επιστήμονας περιμαζεύει από τα σκουπίδια ένα ανδροειδές και το επαναφέρει σε λειτουργία. «Ξυπνώντας», η Αλίτα δεν θυμάται τίποτε από το παρελθόν της, τα μυστικά του οποίου θα γίνουν στόχος μεγάλων, διεφθαρμένων συμφερόντων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ταινίες βασισμένες σε βιβλία που βλέπουμε στο σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι κινηματογραφικές διασκευές που βρίσκουμε στις μαρκίζες των σινεμά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/11/2025

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η διοργάνωση ανακοίνωσε τους τίτλους των ταινιών που θα πλαισιώσουν το φετινό πρόγραμμα.

Τι νέο βλέπουμε στους κινηματογράφους αυτό το Σαββατοκύριακο

Κριτικές και trailers για όλες τις καινούριες ταινίες που παίζουν στα αθηναϊκά σινεμά.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το απόγευμα μετά την δουλειά, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

"Πέθανε Αγάπη Μου": Ένα ατμοσφαιρικό πορτρέτο ψυχολογικής κατάρρευσης προσεχώς στα σινεμά

Η πρώτη συνεργασία της Τζένιφερ Λόρενς με τον Ρόμπερτ Πάτινσον από την σκηνοθέτη του Πρέπει Να Μιλήσουμε Για Τον Κέβιν.

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.

Θανάση Βασιλείου, πώς γύρισες ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της χρονιάς;

Ο σκηνοθέτης μοιράζεται με το "α" το ημερολόγιο γυρισμάτων του "Λο", της βιωματικής ταινίες που θίγει το πένθος, αλλά και τον πόνο των αποσιωπημένων μυστικών.