Το Παιχνίδι με τη Φωτιά

3,5

 Βραβείο κριτικών στις Κάνες και υποψηφιότητα (στη βραχεία λίστα) ξενόγλωσσου Όσκαρ για ένα βραδύκαυστο θρίλερ πάνω στην ερωτική εμμονή, στις αβεβαιότητες της ζωής και σε έναν βαθιά διχασμένο κόσμο.

Το Παιχνίδι με τη Φωτιά

Στον «Φλεγόμενο αχυρώνα» του Χαρούκι Μουρακάμι (από τη συλλογή «Ο ελέφαντας εξαφανίζεται»), διήγημα που δανείζεται τον τίτλο του από ένα άλλο του Γουίλιαμ Φόκνερ, συμβαίνουν ελάχιστα πράγματα. Αλλά, όπως στις περισσότερες σύντομες ιστορίες του Ιάπωνα λογοτέχνη, όσα δεν συμβαίνουν αλλά υπονοούνται ή επιμελώς αποκρύπτονται είναι και τα σημαντικότερα. Το εν λόγω διήγημα εμπνέει έναν άλλον δεξιοτέχνη της μινιμαλιστικής αφήγησης, ο οποίος βρίσκει στο σκελετό της πλοκής του ένα στερεό θεμέλιο για να αναπτύξει τη δική του προβληματική πάνω στο ερωτικό πάθος και στα αποπροσανατολιστικά παιχνίδια της ζωής με το φαίνεσθαι και το είναι.

Το Παιχνίδι με τη Φωτιά - εικόνα 1

Σκηνοθέτης με πλήθος φεστιβαλικών βραβείων (για τα «Oasis», «Secret Sunshine» και «Ποίηση») και πρώην υπουργός Πολιτισμού της χώρας του, ο Νοτιοκορεάτης Λι Τσανγκ-ντονγκ διασκευάζει ελεύθερα τον «Φλεγόμενο αχυρώνα» και την ιστορία του απαθούς Γιόνγκσου, ενός νεαρού που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας, χωρίς όμως να έχει ιδέα τι θέλει να γράψει. Όταν συναντήσει την παλιά του γειτόνισσα Χαέμι, η οποία δουλεύει ως χορεύτρια, θα την ερωτευτεί, αλλά ύστερα από μια σύντομη συνεύρεση εκείνη θα φύγει αιφνιδιαστικά για ταξίδι.

Επιστρέφοντας από την Αφρική, θα συνοδεύεται από τον πλούσιο και γοητευτικό Μπεν. Ο Γιόνγκσου συμπληρώνει αυτό το παράδοξο, άτυπο τρίο, με τις σχέσεις των μελών του να παραμένουν μέχρι τέλους ασαφείς. Περιπλέκονται μάλιστα περισσότερο όταν η Χαέμι εξαφανίζεται για άλλη μία φορά απροειδοποίητα.

Το Παιχνίδι με τη Φωτιά - εικόνα 2

Το διάρκειας δυόμισι ωρών «Παιχνίδι με τη Φωτιά» εξελίσσεται αργά, με μια υπόγεια ένταση να εγκαθίσταται από νωρίς στις ειδυλλιακές εικόνες του. Με έναν «αόρατο», εξαιρετικά διακριτικό τρόπο, ο Λι Τσανγκ-ντονγκ εμφυτεύει ένα απροσδιόριστο άγχος σε μια ήρεμη, σχεδόν ακίνητη καθημερινότητα, της οποίας ο Γιόνγκσου –μαζί του και ο θεατής– παραμένει απλός παρατηρητής. Ο ερωτικός πόθος του τον σπρώχνει σε μια (αθέλητη;) εμπλοκή μαζί της, όσο μεθοδικά κι αν προσπαθεί όμως να την αποκωδικοποιήσει –μαζί του και ο θεατής– τόσο εκείνη παραμένει ασαφής και ακατανόητη. Διότι, όπως στον κόσμο του Μουρακάμι, έτσι και σε αυτόν του Τσανγκ-ντονγκ η πραγματικότητα αποτελεί ένα περίπλοκο παζλ (πληροφοριών, επιθυμιών, γεγονότων και φαντασιώσεων) που ποτέ δεν θα αποκαλυφθεί πλήρως.

Μια πραγματικότητα οιονεί αποσπασματική και διχασμένη, όπως η Χαέμι, όπως η ίδια η Κορέα – γεωγραφικά (εξαιρετική η σεκάνς στο εξοχικό δίπλα στα σύνορα) και ταξικά (όπως οι δύο αντίζηλοι). Εκκινώντας σαν χαμηλότονο ερωτικό δράμα, η πορεία του Γιόνγκσου, μέσα από διφορούμενες αλήθειες και σκοτεινά μυστικά, μετατρέπεται σε υπαρξιακό εφιάλτη και οδηγείται σε μια (κυριολεκτικά) πυρακτωμένη κορύφωση, καταδικαστική και συνάμα λυτρωτική, η οποία αποτυπώνει με πλήρη τραγικότητα την αμφισημία και τις ψευδαισθήσεις που οδηγούν τα ανθρώπινα πάθη.

Ν. Κορέα. 2018. Διάρκεια: 148΄ Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Παιχνίδι με τη Φωτιά

Beoning / Burning
3,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 148 '
  • Τσανγκ - Ντονγκ Λι

Ο Γιόνγκσου, ένας νεαρός που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας, συναντά τυχαία μια παλιά συμμαθήτριά του, την οποία ερωτεύεται. Ύστερα από ένα ταξίδι της στην Αφρική, εκείνη επιστρέφει συντροφιά με έναν πλούσιο, αινιγματικό άντρα που φουντώνει τη ζήλια του Γιόνγκσου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.