Οι Στάχτες Μιας Αγάπης

3

Ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») κρύβει έντεχνα μέσα σε ένα ρεαλιστικό γκανγκστερικό δράμα μια πρωτότυπη ερωτική ιστορία κι ένα σύνθετο πολιτικοκοινωνικό στοχασμό πάνω στη διαρκώς μεταλλασσόμενη σύγχρονη Κίνα.

Οι Στάχτες Μιας Αγάπης

Από το βραβευμένο στη Βενετία «Platform» (2000), το οποίο τον έκανε παγκόσμια γνωστό, ο Ζία Ζανγκέ (Χρυσό Λιοντάρι για τις «Ακίνητες Ζωές») κινηματογραφεί ανθρώπινες σχέσεις που προσπαθούν να αντισταθούν στο πέρασμα του χρόνου και στους –καπιταλιστικούς– πειρασμούς των νέων καιρών, σε μια παράλληλη πορεία με εκείνη της ίδιας της χώρας του, η οποία εκδυτικοποιείται ξέφρενα, ανεπιστρεπτί και με ακριβό τίμημα.

Όπως και στο «Πέρα Από τα Βουνά» (2015), λοιπόν, έτσι και η τελευταία του ταινία καλύπτει μια χρονική περίοδο που ξεκινάει από την αλλαγή της χιλιετίας και φτάνει στο σήμερα. Η εικόνα μιας Κίνας που μεταμορφώνεται, χωρίς κανείς να ξέρει το τίμημα που θα κληθεί να πληρώσει, αναδεικνύεται εδώ μέσα από μια ερωτική ιστορία, του μικρομαφιόζου Μπιν και της φιλενάδας του Κιάο, η οποία έχει ως χώρο εξέλιξης τον υπόκοσμο του «Τζιάν­γκου», των καινούργιων δηλαδή συμμοριών που ­αυτο-οργανώνονται και ξεφυτρώνουν διαρκώς κατά μήκος της χώρας.

Οι Στάχτες Μιας Αγάπης - εικόνα 1

Ο Ζανγκέ ξεκινά χρησιμοποιώντας οπτικό υλικό και τους χαρακτήρες από τις «Άγνωστες Απολαύσεις» (2002) και προχωρά στην τακτοποιημένη καθημερινότητα των Μπιν και Κιάο, η οποία αλλάζει άρδην όταν ο πρώτος δέχεται δολοφονική επίθεση από μια αντίπαλη συμμορία και σώζεται χάρη στη γενναία επέμβαση της συντρόφου του. Εκείνη παίρνει πάνω της την ευθύνη και καταδικάζεται σε πενταετή φυλάκιση για παράνομη οπλοχρησία, ενώ όταν αποφυλακιστεί, τίποτα γύρω της δεν είναι πλέον το ίδιο. Η πόλη της έχει εκμοντερνιστεί, οι Τζιάνγκου έχουν γίνει νόμιμοι επιχειρηματίες και ο πρώην σύντροφός της έχει ξαναφτιάξει τη ζωή του.

Ο Ζία Ζανγκέ κρύβει έντεχνα μέσα σε ένα ρεαλιστικό γκανγκ­στερικό δράμα μια πρωτότυπη ερωτική ιστορία κι έναν σύνθετο πολιτικοκοινωνικό στοχασμό. Εστιάζει μεθοδικά στον αγώνα των ηρώων του να παραμείνουν πιστοί στον εαυτό τους, ο οποίος παρασύρεται από ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, και θέτει διακριτικά τα εύστοχα ερωτήματά του. Είναι πικρός, συγκινητικός, απαισιόδοξος και τρυφερός, ενώ ένα περαστικό... UFO αποδεικνύει πως διαθέτει και αντισυμβατικό κινηματογραφικό χιούμορ.

Κίνα, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 147΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Στάχτες μιας Αγάπης

Jiang Hu er Nv / Ash Is Purest White
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 137 '
  • Ζία Ζιάνγκ Κε

Ένας Κινέζος μικρομαφιόζος δέχεται δολοφονική επίθεση από μια αντίπαλη συμμορία και σώζεται χάρη στη γενναία παρέμβαση της φιλενάδας του, η οποία καταδικάζεται σε πενταετή φυλάκιση για παράνομη οπλοχρησία. Όταν αποφυλακίζεται, όλα γύρω της έχουν αλλάξει και ο πρώην σύντροφός της έχει ξαναφτιάξει τη ζωή του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.