Αγαπώντας τον Πάμπλο

2

Βιογραφική προσέγγιση μιας αμφιλεγόμενης προσωπικότητας, μέσω της οποίας ο σκηνοθέτης προσπαθεί άτσαλα να αποκαλύψει τις πλήρως αμοραλιστικές πολιτικές που έστησαν τον αμερικανο-κολομβιανό «πόλεμο των ναρκωτικών» των ’90s.

Αγαπώντας τον Πάμπλο

Βιογραφική προσέγγιση μιας αμφιλεγόμενης προσωπικότητας, μέσω της οποίας ο Αρανόα («Δευτέρες με Λιακάδα») προσπαθεί άτσαλα να αποκαλύψει τις διαπλεκόμενες, πλήρως αμοραλιστικές πολιτικές που έστησαν τον αμερικανο-κολομβιανό «πόλεμο των ναρκωτικών» των ’90s.

Αγαπώντας τον Πάμπλο - εικόνα 1

Γεννημένος για κινηματογραφικός ήρωας, ο Πάμπλο Εσκομπάρ μεσουράνησε ως ο απόλυτος βαρόνος των ναρκωτικών για μια δεκαπενταετία και άφησε πίσω του ιστορίες που μπορούν να γεννήσουν αμέτρητα συναρπαστικά σενάρια. Το συγκεκριμένο του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα («Δευτέρες με Λιακάδα», «Μια Υπέροχη Μέρα») δεν είναι ένα από αυτά, αν και ο 50χρονος Ισπανός δημιουργός προσπαθεί να προσεγγίσει το μύθο του αμφιλεγόμενου αφεντικού του καρτέλ του Μεντεγίν με μια ενδιαφέρουσα πολιτική άποψη.

Όπως έχουμε δει πολλές φορές στη μεγάλη οθόνη, από τον «Σημαδεμένο» του Μπράιαν ντε Πάλμα μέχρι το πρόσφατο «American Made», ο πόλεμος για τη διακίνηση ναρκωτικών από τη Νότια Αμερική στις νοτιοανατολικές ακτές των ΗΠΑ και από εκεί σε ολόκληρη τη χώρα δεν ήταν μια αντιπαράθεση καλών και κακών, δικαίων και αδίκων. Μια τόσο κερδοφόρα μπίζνα δεν θα μπορούσε να μην εμπλέξει κυβερνήσεις, μυστικές υπηρεσίες, επιχειρήσεις, δικαστικά και νομοθετικά σώματα πολλών κρατών, με τον Εσκομπάρ να αποτελεί ένα απλό γρανάζι αυτού του καλοκουρδισμένου μηχανισμού, ο οποίος, όταν διαπίστωσε πως το κολομβιανό εξάρτημά του αποφάσισε να δουλέψει με το δικό του τρόπο, απλώς το… ξεμοντάρισε και το αντικατέστησε.

Αγαπώντας τον Πάμπλο - εικόνα 2

Δανειζόμενος την αφήγηση της ιστορίας από το αυτοβιογραφικό βιβλίο «Loving Pablo, hating Escobar» της Κολομβιανής τηλεοπτικής παρουσιάστριας κι ερωμένης του Εσκομπάρ, της Βιρχίνια Βαγέχο, ο Αρανόα περιγράφει την ιλιγγιώδη άνοδο και την κατακόρυφη πτώση του διασημότερου εμπόρου ναρκωτικών μέσα από διαρκή φλας μπακ-αυτόνομες σεκάνς που προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στα αληθινά γεγονότα και στην κωμικοτραγική αναπαράστασή τους. Υπάρχουν πολύ χιούμορ και βιτριολική ειρωνεία στον τρόπο με τον οποίο το φιλμ σκιαγραφεί τη Βαγέχο αλλά και ολόκληρο τον διεφθαρμένο θίασο υπερασπιστών του καλού που περιτριγυρίζει τον εν συγχύσει αθώο Εσκομπάρ (ένας παρακμιακά συγκινητικός Χαβιέρ­ Μπαρδέμ). Υπάρχει επίσης η διά­θεση ανάδειξης της τραγικής, αναπόδραστης μοίρας των εξαρχής καταδικασμένων ηρώων, δεν υπάρχει όμως ο εύρυθμος κινηματογραφικός συντονισμός αυτών των διαφορετικών σεναριακών και σκηνοθετικών «τόνων», περιορίζοντας τον «Πάμπλο…» σε ένα άνισο περιγραφικό δράμα, εγκλωβισμένο στα στερεότυπα του «based on a true story».

Ισπανία. 2017. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγαπώντας τον Πάμπλο

Loving Pablo
2
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 123 '
  • Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα

Στο τέλος του 1993 η Κολομβιανή τηλεοπτική παρουσιάστρια Βιρχίνια Βαγέχο φυγαδεύεται από τη χώρα της με τη βοήθεια της αμερικανικής Δίωξης Ναρκωτικών. Πρώην ερωμένη του Πάμπλο Εσκομπάρ, θυμάται την ιλιγγιώδη άνοδο και την κατακόρυφη πτώση του μεγαλύτερου εμπόρου ναρκωτικών στην ιστορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 κλασικά αριστουργήματα του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ στο Cinobo

Κρατώντας απόσταση από τη νουβέλ βαγκ και υπηρετώντας κυρίως το φιλμ νουάρ, οι ιστορίες παρανόμων του "ποιητή του υποκόσμου" καθηλώνουν μέχρι και σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/02/2023

Οι 32 ταινίες που διεκδικούν βραβεία στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Η προ των πυλών διοργάνωση παρουσιάζει τα φιλμ που "ανταγωνίζονται" για τις δάφνες του θεσμού αλλά και για ένα δυνάμει εισιτήριο στις επόμενες υποψηφιότητες των Όσκαρ.

Αναζητούνται θεατές: Πώς θα γεμίσουν ξανά τα σινεμά; Η Μικρόκοσμος Films απαντά

Ο υπεύθυνος της εταιρίας Αντρέας Σωτηρακόπουλος, απαντά στις ερωτήσεις του "α" στο πλαίσιο του ρεπορτάζ όπου αναζητούνται χειροπιαστές λύσεις για το μέλλον του κινηματογράφου.

"The Cars We Drove Into Capitalism": Το ντοκιμαντέρ που αφηγείται την ιστορία των σοσιαλιστικών αυτοκινήτων

Η ταινία θα προβληθεί στον πολυχώρο Μικρόκοσμος και θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη και τους συντελεστές.

Ελληνικό box office: "Αστερίξ και Οβελίξ" εναντίον κακοκαιρίας

Με αντίπαλο το χιονιά και το "112", οι ηρωικοί Γαλάτες έφεραν περισσότερους από 20.000 θεατές στις αίθουσες. Λιγότερο ελκυστικό το θρίλερ του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν "Χτύπος στην Καλύβα", ενώ η "Φάλαινα" συνεχίζει να συγκινεί.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και τα "μυστικά" της σκηνοθεσίας

Δεύτερη αποκλειστική προ-δημοσίευση αποσπάσματος από το ντοκιμαντέρ και βιβλίο "Ο Καθένας και η Μουσική του", γύρω από μια μέχρι πρότινος άγνωστη συζήτηση ανάμεσα στους δύο σπουδαίους δημιουργούς.

Στην ταινία "Πύραυλος" του Στέφανου Σιταρά το βραβείο κοινού του φεστιβάλ Untold

Το ντεμπούτο του σκηνοθέτη κέρδισε τους θεατές της νέας διοργάνωσης που αφιερώνεται στην πρόσφατη παραγωγή του ελληνικού κινηματογράφου.