Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου

2,5

Ο Πασκάλ Λοζιέ («Martyrs») δεν αντιστέκεται στις ευκολίες του torture porn και των τρομο-κλισέ, έχει όμως να πει ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στο ταλαιπωρημένο σινεμά τρόμου.

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου

Μια μητέρα με δύο έφηβες κόρες μετακομίζουν σε μια απομονωμένη οικογενειακή έπαυλη. Το ίδιο βράδυ δέχονται τη βίαιη επίθεση δύο αγνώστων, σε ένα γραφικής λεπτομέρειας exploitation παιχνίδι ανάμεσα στη (λυτρωτική) φαντασία και την (αβάσταχτα φρικτή) πραγματικότητα. Ο Λοζιέ («Martyrs») δεν αντιστέκεται στις ευκολίες του torture porn και των τρομο-κλισέ, έχει όμως να πει ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στο ταλαιπωρημένο σινεμά τρόμου.

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου - εικόνα 1

Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος του New French Extremity, δηλαδή ταινιών –από το «Trouble Every Day» (2001) της Κλερ Ντενί και το «Υπερένταση» (2003) του Αλεξάντρ Αζά μέχρι το «Raw» (2016) της Ζουλιά Ντικουρνό– που έβαλαν νέα όρια στην κινηματογραφική αναπαράσταση της βίας και αμφισβήτησαν κάθε πολιτικά ορθή άποψη, ο Πασκάλ Λοζιέ άφησε το στίγμα­ του στο σύγχρονο σινεμά τρόμου με το «Martyrs» (2008). Μια αριστουργηματική όσο και προκλητική, βασανιστικά ωμή μελέτη του ανθρώπινου πόνου (και του κόστους της γνώσης), θεματική η οποία επιστρέφει και στην τελευταία αγγλόφωνη ταινία του, γυρισμένη κυρίως στον Καναδά. Απομονωμένη σε μια επαρχία του, μια παλιά έπαυλη γεμάτη κούκλες κληροδοτείται στη γαλλικής καταγωγής Πολίν, η οποία μετακομίζει εκεί με τις δύο έφηβες κόρες της Μπεθ και Βέρα. Ήδη από το ίδιο βράδυ οι γυναίκες δέχονται τη βίαιη επίθεση δύο αγνώστων, τους οποίους τελικά κατορθώνουν να εξουδετερώσουν έπειτα από πολύ κόπο.

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου - εικόνα 2

Όταν η δράση της ταινίας μεταφέρεται ύστερα από 16 χρόνια, με την Μπεθ να ζει στο Σικάγο ως διάσημη συγγραφέας ιστοριών τρόμου, καταλαβαίνουμε πως κάτι δεν πάει καλά. Ένα τηλεφώνημα που λαμβάνει από την τρομαγμένη Βέρα την οδηγεί πίσω στο «κουκλόσπιτο», με τον Λοζιέ να στήνει ένα γραφικής λεπτομέρειας exploitation παιχνίδι ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, στη (λυτρωτική) φαντασία και την (αβάσταχτα φρικτή) πραγματικότητα. Η υποκειμενική προοπτική της αλήθειας, η επώδυνη ενηλικίωση και η έννοια του (υπαρξιακού) μαρτυρίου δίνουν σε αυτό το home invasion thriller διαστάσεις που ο Γάλλος σκηνοθέτης αναδεικνύει άλλοτε­ με πιασάρικο και άλλοτε με πραγματικά κομψό τρόπο. Δανείζεται από τον Λάβκραφτ (ο οποίος «μας επισκέπτεται»), αξιοποιεί έξοχα τους δαιδαλώδεις εσωτερικούς χώρους και κάνει ένα έξυπνο σχόλιο για τη –βγαλμένη απ’ τη ζωή– καλλιτεχνική δημιουργία. Δεν αντιστέκεται βέβαια στις ευκολίες του torture porn και των τρομο-κλισέ, έχει όμως να πει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στο ταλαιπωρημένο σύγχρονο σινεμά τρόμου.

Γαλλία, Καναδάς. 2018. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: SEVEN FILMS / AUDIOVISUAL

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου

Incident in the Ghostland
2,5
  • Τρόμου
  • 2018
  • Διάρκεια: 91 '
  • Πασκάλ Λοζιέ

Μια μητέρα με δύο έφηβες κόρες μετακομίζουν σε μια απομονωμένη οικογενειακή έπαυλη. Το ίδιο βράδυ δέχονται τη βίαιη επίθεση δύο αγνώστων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.