Κυρία Χάιντ

Κινηματογραφικά πρωτότυπο φιλμ που συνδυάζει εκκεντρικό χιούμορ με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, αλλά δεν διατηρεί τις σωστές ισορροπίες μεταξύ κωμωδίας και κοινωνικής αλληγορίας.

Κυρία Χάιντ

Κινηματογραφικά πρωτότυπο φιλμ που συνδυάζει εκκεντρικό χιούμορ με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, αλλά δεν διατηρεί τις σωστές ισορροπίες μεταξύ κωμωδίας και κοινωνικής αλληγορίας.

Κυρία Χάιντ - εικόνα 1

Η κωμωδία πρωταγωνιστεί στο γαλλικό σινεμά τα τελευταία χρόνια, προσελκύοντας όχι μόνο τα εμπορικά ονόματα αλλά και auteurs πρώτης γραμμής όπως ο Μπρούνο Ντιμόν («Οικογένεια βαν Πέτεγκεμ») και ο Κουεντίν Ντουπιέ («Realite»), οι οποίοι πειραματίζονται μαζί της δημιουργώντας μια μεταμοντέρνα εκδοχή της: εκκεντρική, ειρωνική και weird, πάντα με γαλλική φινέτσα. Ο πρώην κριτικός κινηματογράφου και νυν σκηνοθέτης Σερζ Μποζόν συντονίστηκε με αυτήν την τάση πρώτα στο προ πενταετίας «Tip Top» και τώρα στην «Κυρία Χάιντ», πάντα με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Εδώ εμπνέεται από το κλασικό μυθιστόρημα τρόμου «Δόκτωρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ» του Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον, όπου το κακό και το καλό συγκρούονται με σκοπό την κυριαρχία, σε μια επώδυνη εσωτερική πάλη που βιώνει ο βασικός ήρωας. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η δική μας κ. Τζέκιλ (Ιζαμπέλ Ιπέρ) όμως, μια μέτρια δασκάλα την οποία αντιπαθούν μαθητές και συνάδελφοι, είναι πως αποτυγχάνει συνεχώς προσπαθώντας να κάνει το καλό, δηλαδή σωστά το μάθημά της. Η μεταμόρφωσή της σε κ. Χάιντ, έπειτα από ένα ατύχημα­ στο εργαστήριο του σχολείου, την οπλίζει για πρώτη φορά στην καριέρα της με αυτοπεποίθηση.

Κυρία Χάιντ - εικόνα 2

Η Ιπέρ λάμπει στον ρόλο, ξεκλειδώνοντας από σκηνή σε σκηνή τη συνεσταλμένη φύση­ της ηρωίδας, την οποία ο Μποζόν κινηματογραφεί με πικρή ειρωνεία έτσι όπως χάνεται στο βάθος της αίθουσας διδασκαλίας, βαμμένης στα παλ χρώματα που χαρακτηρίζουν και την ίδια την πρωταγωνίστρια. Ο σκηνοθέτης υιοθετεί ένα ρεαλιστικό στιλ αφήγησης, που επικρίνει τις αδιέξοδες μεθόδους της γαλλικής δημόσιας εκπαίδευσης (με θύματα τους μαθητές μιας πολυπολιτισμικής τάξης), μπολιάζοντάς το όμως με στοιχεία φαντασίας. Έτσι, από τη μία ο απολαυστικός Ρομέν Ντιρίς προσφέρει τις απαραίτητες πινελιές κωμικής ανάπαυλας και από την άλλη η «φλογερή» Ιπέρ μετατρέπεται σε σύμβολο, σε μια απόκοσμη προστάτιδα που εμφανίζεται την κατάλληλη στιγμή, εισβάλλοντας μαγικά στον κόσμο του πραγματικού. Αυτός ο «διχασμός» αφήνει το φιλμ μετέωρο μέχρι το τέλος, αναποφάσιστο αν είναι μια παράξενη κωμωδία ή μια πρωτότυπη αλληγορία.

Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ.

Περισσότερες πληροφορίες

Κυρία Χάιντ

Madame Hyde
2,5
  • Σινεφίλ
  • 2017
  • Διάρκεια: 95 '
  • Σερζ Μποζόν

Μια μέτρια δασκάλα την οποία αντιπαθούν μαθητές και δάσκαλοι αποκτά υπερφυσικές ικανότητες που βελτιώνουν δραστικά τις εκπαιδευτικές της μεθόδους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 6/10

Τα κλασικά "Σαγόνια του Καρχαρία" και επτά ακόμα ταινίες προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

02/10/2022

Planet G(reece) #5: Ο κόσμος του ήχου στον κινηματογράφο

Η Χριστίνα Πιτούλη και ο Γιάννης Αντύπας εξερευνούν στο εργαστήριο του Exile Room πώς ο ήχος μπορεί να βοηθήσει στην αφήγηση μιας ιστορίας.

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.