Κυρία Χάιντ

2,5

Κινηματογραφικά πρωτότυπο φιλμ που συνδυάζει εκκεντρικό χιούμορ με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, αλλά δεν διατηρεί τις σωστές ισορροπίες μεταξύ κωμωδίας και κοινωνικής αλληγορίας.

Κυρία Χάιντ

Κινηματογραφικά πρωτότυπο φιλμ που συνδυάζει εκκεντρικό χιούμορ με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, αλλά δεν διατηρεί τις σωστές ισορροπίες μεταξύ κωμωδίας και κοινωνικής αλληγορίας.

Κυρία Χάιντ - εικόνα 1

Η κωμωδία πρωταγωνιστεί στο γαλλικό σινεμά τα τελευταία χρόνια, προσελκύοντας όχι μόνο τα εμπορικά ονόματα αλλά και auteurs πρώτης γραμμής όπως ο Μπρούνο Ντιμόν («Οικογένεια βαν Πέτεγκεμ») και ο Κουεντίν Ντουπιέ («Realite»), οι οποίοι πειραματίζονται μαζί της δημιουργώντας μια μεταμοντέρνα εκδοχή της: εκκεντρική, ειρωνική και weird, πάντα με γαλλική φινέτσα. Ο πρώην κριτικός κινηματογράφου και νυν σκηνοθέτης Σερζ Μποζόν συντονίστηκε με αυτήν την τάση πρώτα στο προ πενταετίας «Tip Top» και τώρα στην «Κυρία Χάιντ», πάντα με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Εδώ εμπνέεται από το κλασικό μυθιστόρημα τρόμου «Δόκτωρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ» του Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον, όπου το κακό και το καλό συγκρούονται με σκοπό την κυριαρχία, σε μια επώδυνη εσωτερική πάλη που βιώνει ο βασικός ήρωας. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η δική μας κ. Τζέκιλ (Ιζαμπέλ Ιπέρ) όμως, μια μέτρια δασκάλα την οποία αντιπαθούν μαθητές και συνάδελφοι, είναι πως αποτυγχάνει συνεχώς προσπαθώντας να κάνει το καλό, δηλαδή σωστά το μάθημά της. Η μεταμόρφωσή της σε κ. Χάιντ, έπειτα από ένα ατύχημα­ στο εργαστήριο του σχολείου, την οπλίζει για πρώτη φορά στην καριέρα της με αυτοπεποίθηση.

Κυρία Χάιντ - εικόνα 2

Η Ιπέρ λάμπει στον ρόλο, ξεκλειδώνοντας από σκηνή σε σκηνή τη συνεσταλμένη φύση­ της ηρωίδας, την οποία ο Μποζόν κινηματογραφεί με πικρή ειρωνεία έτσι όπως χάνεται στο βάθος της αίθουσας διδασκαλίας, βαμμένης στα παλ χρώματα που χαρακτηρίζουν και την ίδια την πρωταγωνίστρια. Ο σκηνοθέτης υιοθετεί ένα ρεαλιστικό στιλ αφήγησης, που επικρίνει τις αδιέξοδες μεθόδους της γαλλικής δημόσιας εκπαίδευσης (με θύματα τους μαθητές μιας πολυπολιτισμικής τάξης), μπολιάζοντάς το όμως με στοιχεία φαντασίας. Έτσι, από τη μία ο απολαυστικός Ρομέν Ντιρίς προσφέρει τις απαραίτητες πινελιές κωμικής ανάπαυλας και από την άλλη η «φλογερή» Ιπέρ μετατρέπεται σε σύμβολο, σε μια απόκοσμη προστάτιδα που εμφανίζεται την κατάλληλη στιγμή, εισβάλλοντας μαγικά στον κόσμο του πραγματικού. Αυτός ο «διχασμός» αφήνει το φιλμ μετέωρο μέχρι το τέλος, αναποφάσιστο αν είναι μια παράξενη κωμωδία ή μια πρωτότυπη αλληγορία.

Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ.

Περισσότερες πληροφορίες

Κυρία Χάιντ

Madame Hyde
2,5
  • Σινεφίλ
  • 2017
  • Διάρκεια: 95 '
  • Σερζ Μποζόν

Μια μέτρια δασκάλα την οποία αντιπαθούν μαθητές και δάσκαλοι αποκτά υπερφυσικές ικανότητες που βελτιώνουν δραστικά τις εκπαιδευτικές της μεθόδους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.