Ζάμα

3

Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα του Αντόνιο ντι Μπενεντέτο γίνεται στα χέρια της Λουκρέσια Μαρτέλ («Άγιο Κορίτσι») ένας υπνωτιστικός υπαρξιακός εφιάλτης αργών, τελετουργικών ρυθμών, ο οποίος απευθύνεται σε ένα υπομονετικό σινεφίλ κοινό.

Ζάμα

Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα του Αντόνιο ντι Μπενεντέτο γίνεται στα χέρια της Λουκρέσια Μαρτέλ («Άγιο Κορίτσι») ένας υπνωτιστικός υπαρξιακός εφιάλτης αργών, τελετουργικών ρυθμών, ο οποίος απευθύνεται σε ένα υπομονετικό σινεφίλ κοινό.

Ζάμα - εικόνα 1

Ένα από τα σπουδαιότερα μυθιστορήματα της σύγχρονης ισπανόφωνης λογοτεχνίας, το «Zama» του Αντόνιο ντι Μπενεντέτο («Οι αυτόχειρες») ξαναφέρνει την Αργεντινή Λουκρέσια Μαρτέλ («Άγιο Κορίτσι», «Γυναίκα Χωρίς Κεφάλι») πίσω από την κάμερα ύστερα από εννέα χρόνια. Περιγράφοντας μια αποικιοκρατική δυστοπία κι ένα βαθύ υπαρξιακό εφιάλτη, το βιβλίο μάς μεταφέρει στα τέλη του 18ου αιώνα και σε μια απομακρυσμένη αποικία της Λατινικής Αμερικής. Ο Ισπανός αξιωματικός-τοποτηρητής Δον Ντιέ­γκο ντε Ζάμα περιμένει μάταια τη μετάθεση. Προσπαθεί να πείσει τον κυβερνήτη να προωθήσει την αίτησή του στον βασιλιά, γράφει στη σύζυγό του πως σύντομα θα είναι κοντά της, ενώ ταυτόχρονα μπλέκεται σε άγονες ερωτικές περιπέτειες, γραφειοκρατικά αδιέξοδα και την καθημερινότητα ενός κόσμου τον οποίο δεν μπορεί –καθώς αρνείται πεισματικά– να κατανοήσει.

Τα ζητήματα ταυτότητας που διερευνά η ταινία είναι τόσο προσωπικά όσο και πολιτισμικά. Στο «εσωτερικό» του Ζάμα εξελίσσεται μια ντοστογεφσκική πάλη ανάμεσα στις ηθικές επιταγές, στις κοινωνικές (εδώ πατριωτικές) υποχρεώσεις και στα ανθρώπινα ένστικτα, ενώ γύρω από αυτόν δύο πραγματικότητες προσπαθούν να συνυπάρξουν, είτε διά της βίας είτε με έναν αόρατο, «μεταφυσικό» τρόπο συνένωσης τον οποίο η Μαρτέλ αποτυπώνει υπνωτιστικά. με το μυστικιστικό τοπίο που περιβάλλει τον ήρωα, τους παράξενους ήχους, τα διάχυτα χρώματα ή τις ονειρικές εικόνες που εισβάλλουν σε ένα ταπεινά­ ρεαλιστικό περιβάλλον... Κυρίως όμως με τους αργούς και τελετουργικούς αφηγηματικούς ρυθμούς, οι οποίοι σπρώχνουν τον Ζάμα όλο και βαθύτερα στην απόγνωση κι εντέλει­ στην παράνοια, που στην ουσία δεν είναι παρά η ολοκληρωτική του παράδοση σε έναν άλλον, ακατανόητο και «μαγικό» κόσμο. Η διαδρομή­ του μέχρις εκεί είναι αργόσυρτη, δραματικά στεγνή και κινηματογραφικά ιδιαίτερη, προορισμένη να συγκινήσει μόνο το υπομονετικό σινεφίλ κοινό.

Αργεντινή, Ισπανία. 2017. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Ζάμα

Zama
3
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 115 '
  • Λουκρέσια Μαρτέλ

Στα τέλη του 18ου αιώνα, σε μια απομακρυσμένη αποικία της Λατινικής Αμερικής, ο Ισπανός αξιωματικός Δον Ντιέγκο ντε Ζάμα περιμένει μάταια τη μετάθεσή του. Όσο αυτή καθυστερεί τόσο εκείνος βυθίζεται ολοένα και βαθύτερα στην απομόνωση και την παράνοια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.