Πολυξένη

2,5

Ιστορικό μελόδραμα με φροντισμένη παραγωγή, δυναμική ερμηνεία από την Κάτια Γκουλιώνη, αλλά «ξύλινο» σενάριο και περιγραφική σκηνοθετική προσέγγιση.

Πολυξένη

Ιστορικό μελόδραμα με φροντισμένη παραγωγή, δυναμική ερμηνεία από την Κάτια Γκουλιώνη, αλλά «ξύλινο» σενάριο και περιγραφική σκηνοθετική προσέγγιση.

Πολυξένη - εικόνα 1

Στο μεγάλο κενό χώρο του ελληνικού σινεμά, ανάμεσα στις καλλιτεχνικές ταινίες με αυστηρά φεστιβαλική σταδιοδρομία και τις καθαρά εμπορικές παραγωγές, κωμωδίες στην πλειονότητά τους, επιχειρεί να κινηθεί το τελευταίο φιλμ της Δώρας Μασκλαβάνου («…Κι Αύριο Μέρα Είναι», «Και αν Φύγω… θα Ξανάρθω»), η οποία μας μεταφέρει στην Κωνσταντινούπολη των αρχών της δεκαετίας του ’70. Εκεί η νεαρή Πολυξένη, υιοθετημένη από το 1957 από ένα ζευγάρι ευκατάστατων Κωνσταντινουπολιτών, βλέπει τον θετό της πατέρα να πεθαίνει κι εκείνη μαζί με τη μητέρα της, η οποία ζει με την παρελθούσα αίγλη και με διαρκώς αυξανόμενα χρέη, να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα σε ένα επιφυλακτικό περιβάλλον. Περιβάλλον το οποίο γίνεται εχθρικό κι επιθετικό όταν η Πολυξένη μένει μόνη της, αντιμέτωπη με ένα σχέδιο υφαρπαγής της κληρονομιάς της.

Πολυξένη - εικόνα 2

Το ιστορικό μελόδραμα της Μασκλαβάνου είναι φροντισμένο ως παραγωγή, στημένο με έναν πειστικό τρόπο, ο οποίος αν και παρασύρεται συχνά από τη γραφικότητα του τόπου και του χρόνου (Πόλη, κοστούμια, παλιά αρχοντικά…), προσπαθεί να φέρει σε πρώτο πλάνο τους χαρακτήρες και τα πάθη τους. Η Κάτια Γκουλιώνη («Μέσα στο Δάσος», «Σύμ­πτωμα») ζωντανεύει την έρμαια της συλλογικής μισαλλοδοξίας ηρωίδα της με εξωστρεφή δυναμισμό, όσοι όμως την περιτριγυρίζουν, πλην ίσως της μητέρας/Λυδίας Φωτοπούλου, παραμένουν μέχρι τέλους δραματικά αδια­μόρφωτοι και απλώς σχηματικοί­. Ανάμεσά τους και ο Τούρκος τον οποίο εκείνη ερωτεύεται, ένα προβλέψιμα απλοϊκό σεναριακό εύρημα που καταναλώνεται προκειμένου να τονιστούν η ξενοφοβία και η υστεροβουλία που κυριαρχούν στο μικρόκοσμο της Πολύ Ξένης (όπως μας υποδεικνύουν λίγο χοντροκομμένα οι τίτλοι της αρχής).

Ο αφηγηματικός ρυθμός, βοηθούμενος από το στρωτό μοντάζ της σκηνοθέτιδας/σεναριογράφου, υποστηρίζει την περιγραφική σκηνοθετική προσέγγιση, η φωτογραφία του Κλαούντιο Μπολιβάρ («11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου», «Με Χωρίς Γυναίκες», «Success Story») τονίζει ατμοσφαιρικά την κλειστοφοβική­ αίσθηση, δέσμια του «ξύλινου» και άτολμου σεναρίου της όμως η ταινία παραμένει μέχρι τέλους τυλιγμένη σε μια παλιομοδίτικη, ξεθυμασμένων αρωμάτων αύρα.

Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ROSEBUD.21/ SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πολυξένη

2,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 100 '
  • Δώρα Μασκλαβάνου

Το 1957 ένα ζευγάρι ευκατάστατων Κωνσταντινουπολιτών υιοθετεί ένα μικρό κορίτσι, το οποίο χρόνια αργότερα θα τους κληρονομήσει και θα προσπαθήσει να τα βγάλει πέρα σε ένα εχθρικό και προκατειλημμένο περιβάλλον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα Γκρεμλινς επιστρέφουν και επίσημα, με Στίβεν Σπίλμπεργκ στην ομάδα

Τo Γκρέμλινς 3 έχει επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας και δημιουργική ομάδα που ήδη γνωρίζουμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΡΙΣΤΥ ΠΕΡΡΗ
10/11/2025

Η "Αρκουδότρυπα" σάρωσε το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Χρυσιάννα Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου αποχωρεί από τη διοργάνωση με επτά βραβεία. Δείτε αναλυτικά όλους τους νικητές.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 13/11

Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, Παρκ Τσαν-γουκ και Έντγκαρ Ράιτ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Η "Gorgonà", η "Αρκουδότρυπα" και οι διαφορετικές Ελλάδες του 66ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Δύο από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες τις διοργάνωσης ξεχωρίζουν για τις ριζοσπαστικές απεικονίσεις της χώρας που παρουσιάζουν στη μεγάλη οθόνη.

Θεαματικό αφιέρωμα του 8ου Παιδικού και Εφηβικού Φεστιβάλ στο Studio Ghibli

Η αγαπημένη σινε-γιορτή των μικρών σινεφίλ, η οποία σηκώνει αυλαία την Δευτέρα 10/11, διαθέτει ένα πλούσιο πρόγραμμα για όλες τις ηλικίες των θεατών. Ανάμεσά του, ξεχωρίζει ένα ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων που ονομάζεται Studio Ghibli.

Συναρπαστικές γυναικείες ερμηνείες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Πρωταγωνίστριες που σαρώνουν στη μεγάλη οθόνη και δεν πρέπει να χάσετε τους κινηματογράφους.

Μπρένταν Φρέιζερ και Ρέιτσελ Βάις ξανά μαζί για την τέταρτη "Μούμια"

Το θρυλικό κινηματογραφικό ζευγάρι ετοιμάζεται για επιστροφή στο franchise που τους έκανε πασίγνωστους.