Δεν Είμαι η Μαντάμ Μποβαρύ

2,5

Ευρηματική κι ενδιαφέρουσα, αλλά άνιση και αδικαιολόγητα εκκεντρική (εκτεταμένη χρήση του κυκλικού κάδρου) σάτιρα μιας… σουρεαλιστικής κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας.

Δεν Είμαι η Μαντάμ Μποβαρύ

Ευρηματική κι ενδιαφέρουσα, αλλά άνιση και αδικαιολόγητα εκκεντρική (εκτεταμένη χρήση του κυκλικού κάδρου) σάτιρα μιας… σουρεαλιστικής κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας.

Δεν Είμαι η Μαντάμ Μποβαρύ - εικόνα 1

Σκηνοθέτης εμπορικά επιτυχημένων κωμωδιών («The Dream Factory») αλλά και βραβευμένων δραμάτων εποχής («The Banquet»), ο Φενγκ Σια­ογκάνγκ απέσπασε πέρυσι το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Σαν Σεμπαστιάν με τη διασκευή του μυθιστορήματος του Ζενγιούν Λιου «Δεν είμαι η Τζιλιάν Παν». Μυθική φιγούρα της κινέζικης λογοτεχνίας, η σατανική Παν αντιστοιχίζεται με την άπιστη Μαντάμ Μποβαρί του Φλομπέρ και χρησιμοποιείται με άκρως ειρωνικό τρόπο στην ταινία, περιγραφή του καφκικού Γολγοθά μιας γυναίκας για να βρει το... παλαβό δίκιο της. Εξαπατημένη από τον άντρα της, η Λι ξεκινάει δικαστικό αγώνα για να αποδείξει πως εκείνος παραβίασε την ιδιωτική συμφωνία τους και την παρέσυρε σε εικονικό διαζύγιο.

Αν και παγιδεύεται στα γραφειοκρατικά­ γρανάζια του δικαστικού και πολιτικού συστήματος, η Λι επιμένει πεισματικά φτάνοντας μέχρι το Πεκίνο. Η πορεία της, αστεία όσο κι επίπονη, ξεσκεπάζει απολαυστικά έναν κόσμο­ παραλόγου, δέσμιο κοντόφθαλμων (προσωπικών και συλλογικών) συμφερόντων. Πρόκειται για μια ευρηματική, αλλά άνιση και αδικαιολόγητα εκκεντρική (εκτεταμένη χρήση του κυκλικού κάδρου-αναφορά στην παραδοσιακή κινέζικη ζωγραφική) σάτιρα μιας... σουρεαλιστικής κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας, πολύ κοντύτερή μας από όσο αρχικά φανταζόμαστε.

Κίνα. 2016. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν Είμαι η Μαντάμ Μποβαρύ

Wo Bu Shi Pan Jin Lian / I Am Not Madame Bovary
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2016
  • Διάρκεια: 128 '
  • Σιαογκάνγκ Φενγκ

Εξαπατημένη από τον άντρα της, μια γυναίκα ξεκινάει δικαστικό αγώνα για να αποδείξει τη δολοπλοκία του. Αν και παγιδεύεται στα γραφειοκρατικά γρανάζια του κινεζικού δικαστικού και πολιτικού συστήματος, επιμένει πεισματικά φτάνοντας μέχρι το Πεκίνο και τις κομματικές συνεδριάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.