Η Τελευταία Οικογένεια

2

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια - εικόνα 1

Ελάχιστα αναγνωρίσιμος έξω από τη χώρα του, ο Ντζίσλαβ Μπεκσίνσκι (1929-2005) ήταν ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Πολωνούς ζωγράφους, στον οποίο άρεσε να κινηματογραφεί την καθημερινότητά του με ψηφιακή κάμερα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιαν Ματουζίνσκι εμπνέεται από τα αμέτρητα φιλμάκια του και, αναπαράγοντας μυθοπλαστικά ένα μεγάλο μέρος τους, προσπαθεί να συντάξει μια πρωτότυπη σινε-βιογραφία, η οποία είναι ταυτόχρονα κι ένα οικογενειακό δράμα δωματίου. Διερωτώμενος πάνω στα προβλήματα της έλλειψης επικοινωνίας, που ακόμη και στους τέσσερις τοίχους της οικογενειακής εστίας κάνουν προβληματική την αρμονική συνύπαρξη, ο Ματουζίνσκι εστιάζει στην κοινότοπη καθημερινότητα ενός (φυσικού και ψυχολογικού) εγκλεισμού κι επιχειρεί μέσα από αυτήν μερικούς «λοξούς» μα ενδιαφέροντες σχολιασμούς.

Πάνω στο πώς μια τετριμμένη πραγματικότητα οδηγεί στην καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και την προσωπική αυτοκαταστροφή ή πώς η εξωτερική πραγματικότητα εισβάλλει βαθμιαία (η δυτική κουλτούρα) ή απροειδοποίητα (ο κλέφτης της τελευταίας σκηνής) στο ατομικό/οικογενειακό κέλυφος και το διαρρηγνύει. Φιλόδοξες ιδέες που κυκλοφορούν στο μυαλό και στα πλάνα του Ματουζίνσκι, η ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά του οποίου στέκεται όμως εμπόδιο στο να αναπτυχθούν και να καρποφορήσουν. Μένουν μετέωρες, αιχμάλωτες μιας διεστραμμένα γοητευτικής ατμόσφαιρας που διαθέτει αυτή η ιδιότροπη μα εντέλει ψυχρή βιογραφία, η οποία μοιάζει να φοβάται να πλησιάσει και να συναισθανθεί τους ξένους –αν όχι και αδιάφορους– για τον θεατή ήρωές της.

Πολωνία. 2016. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Οικογένεια

Ostatnia Rodzina / The Last Family
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 123 '
  • Γιάν Ματουζίνσκι

Η οικογενειακή ιστορία των Πολωνών Μπεκσίνσκι: του ζωγράφου Ντζίσλαβ, της συζύγου του Σοφία και του ψυχολογικά ασταθούς γιου τους Τόμας, μεταφραστή και ραδιοφωνικού παραγωγού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ίλντικο Ενιέντι: "Το #MeToo με έκανε να δω με μεγαλύτερο ενδιαφέρον την αντρική πλευρά"

Η Ουγγαρέζα δημιουργός του "Η Ψυχή και το Σώμα" μιλάει για το δράμα εποχής "Η Ιστορία της Γυναίκας μου" με την Λεά Σεϊντού, την τελευταία ταινία της η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό φεστιβάλ Καννών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
07/12/2022

Ελληνικό box office: "Κάποια Μίλησε", αλλά κανείς δεν την άκουσε

Το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου και η έλλειψη ελκυστικών τίτλων κρατάει τους θεατές μακριά από τις κινηματογραφικές αίθουσες, οι οποίες το προηγούμενο τετραήμερο μέτρησαν λιγότερους από 50.000 θεατές.

"Mickey 17": Teaser για τη νέα ταινία του Μπονγκ Τζουν-χο με τον Ρόμπερτ Πάτινσον

Ο σκηνοθέτης των "Παράσιτων" επιστρέφει με ένα φιλόδοξο sci-fi και έναν πρωτοκλασάτο πρωταγωνιστή.

DocFest Χαλκίδας: Βραβείο καλύτερης ταινίας στους "Μαθητές του Ουμπέρτο Πρίμο"

Το ντοκιμαντέρ προσεγγίζει την ιστορία του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα με μια νέα ματιά και στοχεύει να καλλιεργήσει μια κουλτούρα μνήμης ως κοινή συλλογική γνώση, αλλά και να αναπτύξει μια κριτική προσέγγιση στα ζητήματα της εποχής μας ως πολίτες με προσεκτική και συμμετοχική συνείδηση.

Ο Τζον Γουότερς διαλέγει τις καλύτερες ταινίες του 2022 και μας "καίει"

Όπως το συνηθίζει ο αιρετικός σκηνοθέτης φτιάχνει μια λίστα γεμάτη από τολμηρά φιλμ που οι σινεφίλ πρέπει να προσέξουν.

Η εκλεκτική λίστα του Cahiers du Cinema με τα καλύτερα φιλμ του 2022

Το "οπαδικά" προσηλωμένο στο σινεφίλ σινεμά ιστορικό περιοδικό παρουσιάζει μία ακόμα αξιοπρόσεκτη επιλογή των πιο σημαντικών ταινιών της χρονιάς.

Το "Tár" η καλύτερη ταινία του 2022 για την Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης

Το φιλμ του Τοντ Φιλντ κέρδισε τις εντυπώσεις των μελών μιας από τις σημαντικότερες ενώσεις κριτικών στον κόσμο.