Η Τελευταία Οικογένεια

2

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια - εικόνα 1

Ελάχιστα αναγνωρίσιμος έξω από τη χώρα του, ο Ντζίσλαβ Μπεκσίνσκι (1929-2005) ήταν ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Πολωνούς ζωγράφους, στον οποίο άρεσε να κινηματογραφεί την καθημερινότητά του με ψηφιακή κάμερα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιαν Ματουζίνσκι εμπνέεται από τα αμέτρητα φιλμάκια του και, αναπαράγοντας μυθοπλαστικά ένα μεγάλο μέρος τους, προσπαθεί να συντάξει μια πρωτότυπη σινε-βιογραφία, η οποία είναι ταυτόχρονα κι ένα οικογενειακό δράμα δωματίου. Διερωτώμενος πάνω στα προβλήματα της έλλειψης επικοινωνίας, που ακόμη και στους τέσσερις τοίχους της οικογενειακής εστίας κάνουν προβληματική την αρμονική συνύπαρξη, ο Ματουζίνσκι εστιάζει στην κοινότοπη καθημερινότητα ενός (φυσικού και ψυχολογικού) εγκλεισμού κι επιχειρεί μέσα από αυτήν μερικούς «λοξούς» μα ενδιαφέροντες σχολιασμούς.

Πάνω στο πώς μια τετριμμένη πραγματικότητα οδηγεί στην καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και την προσωπική αυτοκαταστροφή ή πώς η εξωτερική πραγματικότητα εισβάλλει βαθμιαία (η δυτική κουλτούρα) ή απροειδοποίητα (ο κλέφτης της τελευταίας σκηνής) στο ατομικό/οικογενειακό κέλυφος και το διαρρηγνύει. Φιλόδοξες ιδέες που κυκλοφορούν στο μυαλό και στα πλάνα του Ματουζίνσκι, η ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά του οποίου στέκεται όμως εμπόδιο στο να αναπτυχθούν και να καρποφορήσουν. Μένουν μετέωρες, αιχμάλωτες μιας διεστραμμένα γοητευτικής ατμόσφαιρας που διαθέτει αυτή η ιδιότροπη μα εντέλει ψυχρή βιογραφία, η οποία μοιάζει να φοβάται να πλησιάσει και να συναισθανθεί τους ξένους –αν όχι και αδιάφορους– για τον θεατή ήρωές της.

Πολωνία. 2016. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Οικογένεια

Ostatnia Rodzina / The Last Family
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 123 '
  • Γιάν Ματουζίνσκι

Η οικογενειακή ιστορία των Πολωνών Μπεκσίνσκι: του ζωγράφου Ντζίσλαβ, της συζύγου του Σοφία και του ψυχολογικά ασταθούς γιου τους Τόμας, μεταφραστή και ραδιοφωνικού παραγωγού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.