Παράδεισος

Βραβείο σκηνοθεσίας στη Βενετία για ένα στιλιζαρισμένο μα φλύαρο και κοινότοπο στα συμπεράσματά του πολεμικό δράμα.

Παράδεισος

Μια Ρωσοεβραία έγκλειστη σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, ένας νεαρός αξιωματικός των SS κι ένας Γάλλος συνεργάτης των Γερμανών εξομολογούνται τις ιστορίες τους, οι οποίες διασταυρώθηκαν υπό οριακές συνθήκες. Βραβείο σκηνοθεσίας στη Βενετία για ένα στιλιζαρισμένο μα φλύαρο και κοινότοπο στα συμπεράσματά του πολεμικό δράμα.

Παράδεισος - εικόνα 1

Χαμένος για χρόνια ανάμεσα­ στην τηλεόραση, την πατρίδα του Ρωσία και τις ευρωπαϊκές συμπαραγωγές, ο πάλαι ποτέ σπουδαίος και τρανός Αντρέι Κοντσαλόφσκι («Σιβηριάδα», «Το Τραίνο της Μεγάλης Φυγής») επέστρεψε δυναμικά τα τελευταία τρία χρόνια, κερδίζοντας δύο φορές το Αργυρό Λιοντάρι σκηνοθεσίας στη Βενετία. Αρχικά με τις «Λευκές Νύχτες του Ταχυδρόμου» (2014), που δεν έχουν προβληθεί στη χώρα μας, και στη συνέχεια με τον περσινό «Παράδεισο», μια ταινία που προσπαθεί να στοχαστεί πάνω στο Ολοκαύτωμα με έναν ιδιαίτερο, μάλλον εκκεντρικό τρόπο: μια φυλακισμένη Ρωσοεβραία, ένας νεαρός αξιωματικός των SS κι ένας Γάλλος συνεργάτης των Γερμανών εξομολογούνται (σε μια απροσδιό­ριστη αρχή) τις ιστορίες τους, οι οποίες διασταυρώθηκαν υπό οριακές συνθήκες.

Η Όλγα, πρώην αριστοκράτισσα, συνελήφθη στο Παρίσι ως μέλος της αντίστασης, ανακρίθηκε από τον αξιωματικό της αστυνομίας Ζιλ και κατέληξε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Εκεί τη συνάντησε ο Χέλμουτ, θυμήθηκε μια νύχτα πάθους που είχαν περάσει μαζί προπολεμικά κι έτσι την πήρε κοντά του ως καθαρίστρια και κατόπιν ως ερωμένη του.

Παράδεισος - εικόνα 2

Ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός ­φωτίζεται μέσα από τρεις μικρές προσωπικές ιστορίες, τις οποίες σχολιάζουν, εκθέτοντας τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους γι’ αυτές, οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές. Η στιλιζαρισμένη προσέγγιση του Κοντσαλόφσκι διαθέτει μια οπτική­ μεγαλοπρέπεια, η οποία, βοηθούμενη από τις «κατά μέτωπο» εξομολογήσεις, παραμένει γειωμένη, χωρίς μεγαλοστομίες και κορόνες. Αλλά αυτή η περίεργη μείξη μεταφυσικής, ερωτικής ιστορίας, ιστορικής κριτικής και ψυχολογικής­ ανάλυσης παραμένει μέχρι τέλους αμήχανη, μπερδεμένη ανάμεσα σε φλύαρους μονολόγους (και διαλόγους), κοινότοπες διαπιστώσεις κι επαναλαμβανόμενες ιδέες. Έτσι, χωρίς να προσθέτει οτιδήποτε καινούργιο στα πολεμικά δράματα και στις σινε-μελέτες περί των ανθρωπίνων φρικαλεοτήτων, το τελικό αποτέλεσμα απλώς επιβεβαιώνει τη σκηνοθετική επιδεξιότητα του 80χρονου πλέον Κοντσαλόφσκι.

Α/Μ. Ρωσία, Γερμανία. 2016. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Παράδεισος

Ray / Paradise
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 130 '
  • Αντρέι Κοντσαλόφσκι

Μια Ρωσοεβραία έγκλειστη σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, ένας νεαρός αξιωματικός των SS κι ένας Γάλλος συνεργάτης των Γερμανών εξομολογούνται τις ιστορίες τους, οι οποίες διασταυρώθηκαν υπό οριακές συνθήκες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 6/10

Τα κλασικά "Σαγόνια του Καρχαρία" και επτά ακόμα ταινίες προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

02/10/2022

Planet G(reece) #5: Ο κόσμος του ήχου στον κινηματογράφο

Η Χριστίνα Πιτούλη και ο Γιάννης Αντύπας εξερευνούν στο εργαστήριο του Exile Room πώς ο ήχος μπορεί να βοηθήσει στην αφήγηση μιας ιστορίας.

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.