Σκηνές από την καθημερινότητα στη νεογέννητη Σοβιετική Ένωση, με έμφαση στις δραστηριότητες των Νεαρών Πιονέρων. Το προπαγανδιστικό θέμα δίνει αφορμή στον Βερτόφ («Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή») να εκμεταλλευτεί κάθε αφηγηματική δυνατότητα του κινηματογραφικού μέσου και να υπογράψει ένα πρωτοποριακό, ποιητικών διαστάσεων ντοκιμαντέρ.
Το 1924, κι έχοντας υπογράψει σχεδόν δύο δεκάδες μικρού μήκους «επίκαιρα» της σειράς «Kino Pravda», ο πρωτοπόρος δημιουργός του αξεπέραστου «Ανθρώπου με την Κινηματογραφική Μηχανή» Ντζίγκα Βερτόφ βάζει για άλλη μία φορά μπροστά στο φακό του την καθημερινότητα της νεογέννητης Σοβιετικής Ένωσης και πειραματίζεται τολμηρά με τις αφηγηματικές δυνατότητες του μέσου. Εικόνες από τη ζωή στις κολεκτίβες και στα εργοστάσια, την αναβάθμιση της δημόσιας υγείας και κυρίως τις δραστηριότητες των Νεαρών Πιονέρων συνδυάζονται με αντισυμβατικό κι ευφυή τρόπο –από το «μουσικό» τέμπο που επιβάλλει το μοντάζ μέχρι την αντίστροφη κίνηση του φιλμ–, συνθέτοντας ένα οπτικό ποίημα με ρυθμό, συναίσθημα και ιμπρεσιονιστική χάρη. Έτσι, πίσω από το κοινότοπο ο κινηματογραφικός φακός ανακαλύπτει το αναπάντεχο και δημιουργεί από το προφανές μια καινούργια καλλιτεχνική αλήθεια.
Α/Μ. Σοβιετική Ένωση. 1924. Διάρκεια: 68΄. Διανομή: NEW STAR.
Περισσότερες πληροφορίες
Kino Eye
Σκηνές από την καθημερινότητα στη νεογέννητη Σοβιετική Ένωση, με έμφαση στις δραστηριότητες των Νεαρών Πιονέρων.