Στο Πέρασμα του Χρόνου

4

Οι ανολοκλήρωτοι έρωτες, τα αμερικάνικα folk τραγούδια, οι πολιτικοί και υπαρξιακοί υπαινιγμοί, μα υπεράνω όλων η αγάπη για το σινεμά, όλα βασικές θεματικές στη φιλμογραφία του Βιμ Βέντερς, ξεδιπλώνονται στη μεθυστική τρίωρη διάρκεια μιας ταινίας-ορισμός των road movies.

Στο Πέρασμα του Χρόνου

Ένας μηχανικός κινηματογραφικών προβολέων και ένας άντρας που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει συναντιούνται τυχαία και ξεκινούν ένα ταξίδι κατά μήκος των συνόρων Δυτικής - Ανατολικής Γερμανίας. Οι ανολοκλήρωτοι έρωτες, τα αμερικάνικα folk τραγούδια, οι πολιτικοί και υπαρξιακοί υπαινιγμοί, μα υπεράνω όλων η αγάπη για το σινεμά, όλα βασικές θεματικές στη φιλμογραφία του Βιμ Βέντερς, ξεδιπλώνονται στη μεθυστική τρίωρη διάρκεια μιας ταινίας-ορισμός των road movies.

Στο Πέρασμα του Χρόνου - εικόνα 1

Στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 ο Βιμ Βέντερς βρισκόταν στην πρωτοπορία του ευρωπαϊκού σινεμά, παραδίδοντας τα αριστουργήματα της φιλμογραφίας του, αρχής γενομένης από την τριλογία των road movies «Η Αλίκη στις Πόλεις», «Λάθος Κίνηση» και «Στο Πέρασμα του Χρόνου». Η τελευταία ολοκληρώνει τη διεισδυτική ματιά του Βέντερς στη δική του γενιά, που –μοναχική– ένιωθε αβέβαιη για τη θέση της στον κόσμο ατενίζοντας με ισχνή αισιοδοξία το μέλλον. Οι δύο ήρωες της ταινίας, ο μηχανικός κινηματογραφικών προβολέων Μπρούνο και ο παραλίγο αυτόχειρας Ρόμπερτ, θα συναντηθούν τυχαία και μαζί θα ταξιδέψουν κατά μήκος των συνόρων Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας, στις μικρές πόλεις που φιλοξενούν ακόμη κινηματογράφους. Η σιωπηλή συνύπαρξή τους θα τους οδηγήσει σε μια διαδρομή αυτογνωσίας, στην οποία η επικοινωνία –ή καλύτερα η αδυναμία ουσιαστικής επαφής– διαδραματίζει μείζονα ρόλο στη συναναστροφή τους με τους ανθρώπους. ειδικά με τις γυναίκες, όπως συμβαίνει στο σπαρακτικό εφήμερο φλερτ ανάμεσα στον Μπρούνο και σε μια ταμία. Βιώνουν και οι δύο μια συναισθηματική αποξένωση από την οποία, όσο κι αν προσπαθούν, αδυνατούν να ξεφύγουν.

Στο Πέρασμα του Χρόνου - εικόνα 2

Η νοσταλγική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ρόμπι Μίλερ βαραίνει ακόμη περισσότερο τα γεμάτα λαχτάρα βλέμματα των ηθοποιών. Ο Βέντερς έχει ισχυριστεί πως δεν υπήρχε έτοιμο σενάριο για την ταινία, η σκηνοθεσία του όμως αποπνέει την παραζάλη του ταξιδιού και τη γλυκιά μελαγχολία που δημιουργεί η βεβαιότητα πως κάποια στιγμή η διαδρομή θα φτάσει στον προορισμό της. Οι ανολοκλήρωτοι έρωτες, τα αμερικανικά folk τραγούδια, οι πολιτικοί και υπαρξιακοί υπαινιγμοί μα, πάνω απ’ όλα, η αγάπη για το σινεμά –όλα βασικές θεματικές στη φιλμογραφία του σκηνοθέτη– ξεδιπλώνονται σε αυτό το μεθυστικό, τρίωρης διάρκειας road movie που σε παίρνει μαζί του.

Α/Μ. Δ. Γερμανία. 1975. Διάρκεια: 175΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Πέρασμα του Χρόνου

Im Lauf der Zeit
4
  • Δραματική
  • 1976
  • Διάρκεια: 175 '
  • Βιμ Βέντερς

Ένας μηχανικός κινηματογραφικών προβολέων και ένας άντρας που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει συναντιούνται τυχαία και ξεκινούν ένα ταξίδι κατά μήκος των συνόρων Δυτικής - Ανατολικής Γερμανίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.