Εκδίκηση με Στυλ

2

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 1

Αξιοπρεπέστατος κι ελαφρά υποτιμημένος σκηνοθέτης κωμωδιών δράσης που ακολουθούν με υποδειγματικό τρόπο τη χολιγουντιανή φόρμουλα, ο υποψήφιος για δύο Όσκαρ Μάρτιν Μπρεστ («Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς», «Ο Διώκτης του Μεσονυκτίου», «Άρωμα Γυναίκας») πρωτόγινε γνωστός με την έξυπνη και απρόσμενα συγκινητική heist κωμωδία «Going in Style» (1979), γραμμένη από τον ίδιο πάνω σε μια ιστορία του Έντουαρντ Κάνον.

Εκεί τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, οι απολαυστικοί Τζορτζ Μπερνς, Αρτ Κάρνεϊ και Λι Στράσμπεργκ, αποφάσιζαν να ζωηρέψουν την άχρωμη ρουτίνα τους οργανώνοντας μια ληστεία τράπεζας, ιδέα που στην τωρινή διασκευή του Θίοντορ Μέλφι («Ο Αγαπημένος μου Άγιος», «Αφανείς Ηρωίδες») ξεκινάει από μια καθαρά πολιτικοκοινωνική διάσταση: το υπερήλικο τρίο αντιδρά στην απάνθρωπη συμπεριφορά των τραπεζών και την απώλεια των συντάξεων και θέλει να τιμωρήσει τον «υπεύθυνο». Μάρτυρας μιας ληστείας­ στην τράπεζά του, ο Τζο πείθει (εύκολα) τον χαλαρό Γουίλι και (με τα χίλια ζόρια) τον γκρινιάρη Άλμπερτ να την επαναλάβουν, παίρνοντας μάλιστα οδηγίες από έναν γνώστη παρόμοιων κόλπων, ο οποίος τους επισημαίνει τις λεπτομέρειες, τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 2

Η πρώτη ταινία, πολύ πιο κοντά στους μοναχικούς χαρακτήρες και στα συναισθηματικά κίνητρά τους, διέθετε μια δραματική βαρύτητα η οποία έχει τώρα αντικατασταθεί από μια πιο συνταγογραφημένη διάθεση για δράση. Η προετοιμασία της ληστείας περιγράφεται διεξοδικά (σε «κλασική» τεμαχισμένη οθόνη μάλιστα), το σασπένς συντηρείται από τα αδύνατον να αποφευχθούν απρόοπτα και το αποτέλεσμα, ακολουθώντας με χιουμοριστικό τρόπο την πεπατημένη των heist θρίλερ, είναι χαριτωμένο, κατά στιγμές αστείο και άλλες υπερβολικό και αδέξιο (η ερωτική ιστορία με την Αν-Μάργκρετ), ερμηνευμένο με… γηριατρικό μπρίο από τους οσκαρούχους –όλοι τους για δεύτερο ρόλο– πρωταγωνιστές. Σε αντίθεση με το φιλμ του Μάρτιν Μπρεστ όμως, δεν κρύβει την παραμικρή έκπληξη, παραμένει αφηγηματικά διεκπεραιωτικό (από τον Ζακ Μπραφ της πάλαι ποτέ ανεξάρτητης έκπληξης «Garden State») και υιοθετεί ένα πολύ πιο εύπεπτο και κοινότοπο φινάλε.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Εκδίκηση με Στυλ

Going in Style
2
  • Κωμωδία
  • 2017
  • Διάρκεια: 96 '
  • Ζακ Μπραφ

Με περικομμένες συντάξεις και στριμωγμένοι από τις τράπεζες, τρεις ηλικιωμένοι φίλοι αποφασίζουν να αντιδράσουν σχεδιάζοντας την… τέλεια ληστεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.