Εκδίκηση με Στυλ

2

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 1

Αξιοπρεπέστατος κι ελαφρά υποτιμημένος σκηνοθέτης κωμωδιών δράσης που ακολουθούν με υποδειγματικό τρόπο τη χολιγουντιανή φόρμουλα, ο υποψήφιος για δύο Όσκαρ Μάρτιν Μπρεστ («Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς», «Ο Διώκτης του Μεσονυκτίου», «Άρωμα Γυναίκας») πρωτόγινε γνωστός με την έξυπνη και απρόσμενα συγκινητική heist κωμωδία «Going in Style» (1979), γραμμένη από τον ίδιο πάνω σε μια ιστορία του Έντουαρντ Κάνον.

Εκεί τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, οι απολαυστικοί Τζορτζ Μπερνς, Αρτ Κάρνεϊ και Λι Στράσμπεργκ, αποφάσιζαν να ζωηρέψουν την άχρωμη ρουτίνα τους οργανώνοντας μια ληστεία τράπεζας, ιδέα που στην τωρινή διασκευή του Θίοντορ Μέλφι («Ο Αγαπημένος μου Άγιος», «Αφανείς Ηρωίδες») ξεκινάει από μια καθαρά πολιτικοκοινωνική διάσταση: το υπερήλικο τρίο αντιδρά στην απάνθρωπη συμπεριφορά των τραπεζών και την απώλεια των συντάξεων και θέλει να τιμωρήσει τον «υπεύθυνο». Μάρτυρας μιας ληστείας­ στην τράπεζά του, ο Τζο πείθει (εύκολα) τον χαλαρό Γουίλι και (με τα χίλια ζόρια) τον γκρινιάρη Άλμπερτ να την επαναλάβουν, παίρνοντας μάλιστα οδηγίες από έναν γνώστη παρόμοιων κόλπων, ο οποίος τους επισημαίνει τις λεπτομέρειες, τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 2

Η πρώτη ταινία, πολύ πιο κοντά στους μοναχικούς χαρακτήρες και στα συναισθηματικά κίνητρά τους, διέθετε μια δραματική βαρύτητα η οποία έχει τώρα αντικατασταθεί από μια πιο συνταγογραφημένη διάθεση για δράση. Η προετοιμασία της ληστείας περιγράφεται διεξοδικά (σε «κλασική» τεμαχισμένη οθόνη μάλιστα), το σασπένς συντηρείται από τα αδύνατον να αποφευχθούν απρόοπτα και το αποτέλεσμα, ακολουθώντας με χιουμοριστικό τρόπο την πεπατημένη των heist θρίλερ, είναι χαριτωμένο, κατά στιγμές αστείο και άλλες υπερβολικό και αδέξιο (η ερωτική ιστορία με την Αν-Μάργκρετ), ερμηνευμένο με… γηριατρικό μπρίο από τους οσκαρούχους –όλοι τους για δεύτερο ρόλο– πρωταγωνιστές. Σε αντίθεση με το φιλμ του Μάρτιν Μπρεστ όμως, δεν κρύβει την παραμικρή έκπληξη, παραμένει αφηγηματικά διεκπεραιωτικό (από τον Ζακ Μπραφ της πάλαι ποτέ ανεξάρτητης έκπληξης «Garden State») και υιοθετεί ένα πολύ πιο εύπεπτο και κοινότοπο φινάλε.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Εκδίκηση με Στυλ

Going in Style
2
  • Κωμωδία
  • 2017
  • Διάρκεια: 96 '
  • Ζακ Μπραφ

Με περικομμένες συντάξεις και στριμωγμένοι από τις τράπεζες, τρεις ηλικιωμένοι φίλοι αποφασίζουν να αντιδράσουν σχεδιάζοντας την… τέλεια ληστεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 25 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
25/12/2025

Είναι το 'Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει' η κορυφαία χριστουγεννιάτικη ταινία;

Όλα όσα κάνουν το "Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει" το πιο απολαυστικό φιλμ των ημερών.

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.