Εκδίκηση με Στυλ

2

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 1

Αξιοπρεπέστατος κι ελαφρά υποτιμημένος σκηνοθέτης κωμωδιών δράσης που ακολουθούν με υποδειγματικό τρόπο τη χολιγουντιανή φόρμουλα, ο υποψήφιος για δύο Όσκαρ Μάρτιν Μπρεστ («Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς», «Ο Διώκτης του Μεσονυκτίου», «Άρωμα Γυναίκας») πρωτόγινε γνωστός με την έξυπνη και απρόσμενα συγκινητική heist κωμωδία «Going in Style» (1979), γραμμένη από τον ίδιο πάνω σε μια ιστορία του Έντουαρντ Κάνον.

Εκεί τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, οι απολαυστικοί Τζορτζ Μπερνς, Αρτ Κάρνεϊ και Λι Στράσμπεργκ, αποφάσιζαν να ζωηρέψουν την άχρωμη ρουτίνα τους οργανώνοντας μια ληστεία τράπεζας, ιδέα που στην τωρινή διασκευή του Θίοντορ Μέλφι («Ο Αγαπημένος μου Άγιος», «Αφανείς Ηρωίδες») ξεκινάει από μια καθαρά πολιτικοκοινωνική διάσταση: το υπερήλικο τρίο αντιδρά στην απάνθρωπη συμπεριφορά των τραπεζών και την απώλεια των συντάξεων και θέλει να τιμωρήσει τον «υπεύθυνο». Μάρτυρας μιας ληστείας­ στην τράπεζά του, ο Τζο πείθει (εύκολα) τον χαλαρό Γουίλι και (με τα χίλια ζόρια) τον γκρινιάρη Άλμπερτ να την επαναλάβουν, παίρνοντας μάλιστα οδηγίες από έναν γνώστη παρόμοιων κόλπων, ο οποίος τους επισημαίνει τις λεπτομέρειες, τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 2

Η πρώτη ταινία, πολύ πιο κοντά στους μοναχικούς χαρακτήρες και στα συναισθηματικά κίνητρά τους, διέθετε μια δραματική βαρύτητα η οποία έχει τώρα αντικατασταθεί από μια πιο συνταγογραφημένη διάθεση για δράση. Η προετοιμασία της ληστείας περιγράφεται διεξοδικά (σε «κλασική» τεμαχισμένη οθόνη μάλιστα), το σασπένς συντηρείται από τα αδύνατον να αποφευχθούν απρόοπτα και το αποτέλεσμα, ακολουθώντας με χιουμοριστικό τρόπο την πεπατημένη των heist θρίλερ, είναι χαριτωμένο, κατά στιγμές αστείο και άλλες υπερβολικό και αδέξιο (η ερωτική ιστορία με την Αν-Μάργκρετ), ερμηνευμένο με… γηριατρικό μπρίο από τους οσκαρούχους –όλοι τους για δεύτερο ρόλο– πρωταγωνιστές. Σε αντίθεση με το φιλμ του Μάρτιν Μπρεστ όμως, δεν κρύβει την παραμικρή έκπληξη, παραμένει αφηγηματικά διεκπεραιωτικό (από τον Ζακ Μπραφ της πάλαι ποτέ ανεξάρτητης έκπληξης «Garden State») και υιοθετεί ένα πολύ πιο εύπεπτο και κοινότοπο φινάλε.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Εκδίκηση με Στυλ

Going in Style
2
  • Κωμωδία
  • 2017
  • Διάρκεια: 96 '
  • Ζακ Μπραφ

Με περικομμένες συντάξεις και στριμωγμένοι από τις τράπεζες, τρεις ηλικιωμένοι φίλοι αποφασίζουν να αντιδράσουν σχεδιάζοντας την… τέλεια ληστεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.