Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

2

Τρία Σεζάρ (σκηνοθεσίας, α΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ) και Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για ένα θεατρικά στημένο και αδιέξοδα φλύαρο ψυχόδραμα δωματίου, βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

Έπειτα από 12 χρόνια ένας συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, σκληρή αντιπαράθεση των μελών της. Τρία Σεζάρ (σκηνοθεσίας, α΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ) και Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για ένα θεατρικά στημένο και αδιέξοδα φλύαρο ψυχόδραμα δωματίου, βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου - εικόνα 1

Συνεχίζοντας να γυρίζει ταινίες σε καταιγιστικούς ρυθμούς, να συλλέγει βραβεία και να σπαταλά το ταλέντο του σε αυτάρεσκη επίδειξη διαρκείας, ο 28χρονος Γαλλοκαναδός Ξαβιέ Ντολάν έφυγε από το προηγούμενο Φεστιβάλ Κανών με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το τελευταίο φιλμ του από την πρόσφατη απονομή των Σεζάρ με τρεις δια­κρίσεις: α΄ αντρικού ρόλου για τον Γκασπάρ Ουλιέλ, σκηνοθεσίας και μοντάζ για τον ίδιο. Αλλάζοντας κάθε φορά στιλ –από το «Σκότωσα τη Μητέρα μου» στο «Λόρενς για Πάντα» και από εκεί στο «Mommy»–, στο «Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου» («Δεν είναι παρά το τέλος του κόσμου» η σωστή απόδοση) ο Ντολάν διασκευάζει ένα θεατρικό έργο του cult συγγρα­φέα Ζαν-Λικ Λαγκάρς, ο οποίος καταξιώθηκε στο γαλλικό σανίδι τα τελευταία χρόνια, μετά το θάνατό του από AIDS το 1995.

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου - εικόνα 2

Με βιωματικά στοιχεία, αυτό αναφέρεται σε έναν συγγραφέα που έπειτα από 12 χρόνια απουσίας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, ανθρωποφάγο αντιπαράθεση των μελών της. Από τους τσακωμούς, τις εξομολογήσεις και τα αποκαλυπτικά φλας μπακ αναδύεται ένας μικρόκοσμος που δεν μπορεί να διαχειριστεί τα πάθη και τις ανασφάλειές του, οι οποίες χοροπηδούν στο πανί με τον πιο φλύαρο και υστερικό τρόπο. Προσπαθώντας να σκηνοθετήσει το σπίτι της οικογενειακής διαμάχης σαν ένα λαβύρινθο αντίστοιχο του εσωτερικού κόσμου των πρωταγωνιστών του, με διαρκή κοντινά πλάνα κι ένα στιλιζαρισμένο διάλογο, ο Ντολάν περισώζει ελάχιστα πράγματα από το σκληρό στην όψη, μα λεπτό σαν φύλλο χαρτί, αβαθές και πεζό πρώτο υλικό του. Το οποίο θα φαινόταν ακόμη πιο αναιμικό χωρίς την υποστήριξη του σπουδαίου, πρώτης διαλογής ερμηνευτικού επιτελείου του.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου

Juste la Fin du Monde
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 97 '
  • Ξαβιέ Ντολάν

Έπειτα από 12 χρόνια ένας συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σκοπεύοντας να κάνει μια σοβαρή ανακοίνωση στην οικογένειά του, η συγκέντρωση της οποίας εξελίσσεται σε μια διαρκή, σκληρή αντιπαράθεση των μελών της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μια βραδιά με τη "Λόλα" της Ανούκ Εμέ

Ενα τρυφερό, ασπρόμαυρο παραμύθι για τον έρωτα και τη χαμένη προσδοκία, σε σκηνοθεσία Ζακ Ντεμί.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/06/2025

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 19/6

Νεκροζώντανοι, ανατριχίλες από την Ιβηρική κι μία πολλά υποσχόμενη ταινία κινουμένων σχεδίων προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι 5 πιο συγκινητικοί κινηματογραφικοί μπαμπάδες της δεκαετίας

Με αφορμή τη Γιορτή του Πατέρα θυμόμαστε εκείνους που μας έκαναν να δακρύσουμε στις σκοτεινές αίθουσες.

Οι 15 καλύτερες queer ταινίες του 21ου αιώνα

Με αφορμή το Athens Pride ανατρέχουμε στις σπουδαιότερες στιγμές ενός σινεμά που βρίσκεται ακόμα στην ακμή του.

Τα θρίλερ και οι ταινίες τρόμου που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Τα προγράμματα των κινηματογράφων προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για ανατριχίλες σε θερινές ή "παντός καιρού" αίθουσες.

5 ταινίες που πρέπει να δουν οι μπαμπάδες με τα παιδιά τους

Μια must-see λίστα με φιλμ που εμβαθύνουν στις πολυπλοκότητες της πατρότητας και την ομορφιά της γονεϊκότητας.

5 ταινίες για τη Μέρα του Πατέρα

Μια λίστα με κινηματογραφικούς μπαμπάδες που μας έμειναν αξέχαστοι.