Αφανείς Ηρωίδες

2

Ανάλαφρο, γραφικό και διδακτικό βιογραφικό πορτρέτο, υποψήφιο για τρία Όσκαρ.

Αφανείς Ηρωίδες

Η ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA. Ανάλαφρο, γραφικό και διδακτικό βιογραφικό πορτρέτο, υποψήφιο για τρία Όσκαρ.

Αφανείς Ηρωίδες - εικόνα 1

Δεν είναι μόνο η παρουσία­ της Οκτάβια Σπένσερ, η αρχή της δεκαετίας του ’60 και το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων στις ΗΠΑ, η παρόμοιου μεγέθους εμπορική επιτυχία ή οι τέσσερις και τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες αντίστοιχα που συνδέουν άμεσα τις «Υπηρέτριες» (2011) με τις «Αφανείς Ηρωίδες» (2016). Και οι δύο ταινίες είναι βγαλμένες από το ίδιο χολιγουντιανό καλούπι, το οποίο, με φόντο μια γραφική εποχή, φέρνει στο προσκήνιο μια πολυπληθή ομάδα εξίσου γραφικών –πραγματικών ή μυθοπλαστικών– χαρακτήρων, ανακατεύοντας με λίγο χιούμορ και πολύ συναίσθημα προσωπικό δράμα, ιστορικά γεγονότα και ανώδυνα ουμανιστικά μηνύματα.

Με αφετηρία το λογοτεχνικό χρονικό «Hidden figures: The story of the African-American women who helped win the space race» της Μάργκο Λι Σέτερλι, οι «Αφανείς Ηρωίδες» αφορούν την ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις στην Αμερική των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το ­διαστημικό πρόγραμμα της NASA.

Αφανείς Ηρωίδες - εικόνα 2

Αντιμετωπίζοντάς τις σαν… υπηρέτριες, οι υπερόπτες άντρες συνάδελφοί τους θα τις ταλαιπωρήσουν μεν, αλλά τελικά θα παραδεχτούν την αξία τους, καθώς όλους τους –οπισθοδρομικούς, στριμμένους, εγωιστές, πεισματάρηδες, αλλά μη φανταστείτε τίποτα πολύ πιο αντιαμερικανικό– τους ενώνει το πανεθνικό όραμα της κατάκτησης του Διαστήματος προτού το κάνουν δικό τους οι Σοβιετικοί. Όλα αυτά με έναν γάργαρο, ανάλαφρο και διδακτικό τρόπο που κάνει αυτό το τηλεοπτικής κοπής biopic να φλερτάρει διαρκώς μεν με τη γραφικότητα (ο αγώνας δρόμου της Χένσον για την τουαλέτα), αλλά τουλάχιστον να μην παραδίνεται, όπως οι «Υπηρέτριες», στο σοβαροφανή μελοδραματισμό και να εξασφαλίζει έτσι υποψηφιότητες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σεναρίου και β΄ γυναικείου ρόλου (Οκτάβια Σπένσερ).

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 127΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αφανείς Ηρωίδες

Hidden Figures
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 127 '
  • Θίοντορ Μέλφι

Η ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.