Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Πάση Θυσία

Ατμοσφαιρικό νεο-γουέστερν βγαλμένο από το κινηματογραφικό σύμπαν των Κοέν και την αληθινή Αμερική, όπου ηθικές και οικονομικές αξίες αλλά και παρελθόν και μέλλον συγκρούονται δραματικά όσο και αθόρυβα.

Πάση Θυσία

Ατμοσφαιρικό νεο-γουέστερν βγαλμένο από το κινηματογραφικό σύμπαν των Κοέν και την αληθινή Αμερική, όπου ηθικές και οικονομικές αξίες αλλά και παρελθόν και μέλλον συγκρούονται δραματικά όσο και αθόρυβα.

Πάση Θυσία - εικόνα 1

«Αυτό που ξέρω είναι ότι στο Τέξας είσαι μόνος σου», ακούγεται κάποια στιγμή­ στο «Μόνο Αίμα» των αδερφών Κοέν. Βέρος Τεξανός, ο πρώην ηθοποιός Τέιλορ Σέρινταν («Sons of anarchy») γνωρίζει καλύτερα από τον καθέναν τον βαθύ αμερικανικό Νότο και τον περιγράφει γλαφυρά ως σεναριογράφος πρώτα στο «Sicario: Ο Εκτελεστής», την υποψήφια για τρία Όσκαρ αστυνομική περιπέτεια του Ντενίς Βιλνέβ, και τώρα στο «Πάση Θυσία» του Ντέιβιντ Μακένζι («Νεαρός Αδάμ», «Η Αίσθηση του Έρωτα», «Γροθιές στους Τοίχους»), δραματική περιπέτεια η οποία του χάρισε μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα και θα του χαρίσει σίγουρα άλλη μία για τα επερχόμενα χρυσά αγαλματάκια της Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Αυτήν τη φορά βρισκόμαστε στο Δυτικό Τέξας, όπου ένας σχετικά νεαρός χωρισμένος πατέρας και ο πρώην κατάδικος αδερφός του επιχειρούν μια σειρά ληστειών τραπεζών για να διασώσουν τη χρεωμένη οικογενειακή τους φάρμα. Χτυπούν τοπικά υποκαταστήματα, δεν αποσπούν υπέρογκα ποσά και πάντα σε μικρής αξίας χαρτονομίσματα, ενώ αλλάζουν τα αυτοκίνητα διαφυγής, θάβοντας όσα έχουν χρησιμοποιήσει σε μια μεγάλη τάφρο στο έδαφος. Οι δραστηριότητές τους δεν θα αργήσουν να φέρουν στα ίχνη τους έναν βετεράνο –στα πρόθυρα της σύνταξης– ρέιντζερ και τον ινδιάνο βοηθό του, οι οποίοι προσπαθούν να τους αναγνωρίσουν και να μαντέψουν την επόμενη κίνησή τους.

Πάση Θυσία - εικόνα 2

Έναν και πλέον αιώνα μετά την κατάκτηση της Δύσης στην καρδιά της Αμερικής η γραμμή που χωρίζει αστυνομικούς και παρανόμους παραμένει θολή, όπως ο απέραντος ορίζοντας στην άκρη των ατελείωτων πεδιάδων. Πεδιάδες που όλο και φεύγουν από τα χέρια των φάρμερ και των καουμπόηδων που τις εκμεταλλεύονταν και καταλήγουν στα χέρια των τραπεζών – σε μια χαρακτηριστική σκηνή ο Τέιλορ Σέρινταν, ως «άνθρωπος του Marlboro», το εξηγεί με λίγα λόγια στον Τζεφ Μπρίτζες. Πρόκειται για ένα «νόμο», ένα καινούργιο status quo, που έρχεται «από ψηλά» και ορίζει τη ζωή των ανήμπορων να αντιδράσουν καθημερινών ανθρώπων, αναγκάζοντας κάποιους από αυτούς να υποταχτούν σιωπηλά και κάποιους να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Αυτή η αλλαγή των καιρών, ιστορική, κοινωνική και βαθιά πολιτική, η οποία μεταμορφώνει την άμεση χειροπιαστή βία του παρελθόντος (οι ινδιάνοι αποτελούν μια πολλαπλή αναφορά) σε μια άλλη μορφή (οικονομικής) καταπίεσης απλώς ανακυκλώνοντάς την, αποτελεί την κινηματογραφική καρδιά αυτού του λιτού όσο και κομψού νεο-γουέστερν του Ντέιβιντ Μακένζι. Ο οποίος, αν και Σκοτσέζος, τη ρυθμίζει να χτυπάει στο τελετουργικό, μελαγχολικό τέμπο ενός all American b movie της παλιάς σχολής, «ξαδερφάκι» των «Μοναχικό Αστέρι», «Το Μυστικό του Brokeback Mountain» και –κυρίως– «Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους». Με σκληρούς άντρες, πικρό χιούμορ, κοφτερές ατάκες κι ένα υπέροχο σάουντρακ των Νικ Κέιβ και Γουόρεν Έλις.

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Πάση Θυσία

Hell or High Water
3,5
  • Περιπέτεια
  • 2016
  • Διάρκεια: 102 '
  • Ντέιβιντ Μακένζι

Ένας χωρισμένος πατέρας και ο πρώην κατάδικος αδερφός του επιχειρούν μια σειρά ληστειών τραπεζών για να διασώσουν τη χρεωμένη οικογενειακή τους φάρμα στο Δυτικό Τέξας, ενώ στα ίχνη τους βρίσκονται ένας βετεράνος σερίφης και ο ινδιάνος βοηθός του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Μαχαίρι στο Νερό

Με εκπληκτική δεξιοτεχνία ο Πολάνσκι δημιουργεί μια ασφυκτικά κλειστοφοβική αίσθηση και εκμοντερνίζει δημιουργικά το ψυχολογικό θρίλερ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
07/07/2022

Ασανσέρ για Δολοφόνους

Υποβλητική ατμόσφαιρα, ρεαλιστικές εικόνες του νυχτερινού Παρισιού και ένα αυτοσχεδιαστικό, απόλυτα δεμένο στην αφήγηση σκορ από τον Μάιλς Ντέιβις που σε στοιχειώνει.

Ο Αντουάν Μπαρό μάς αποκαλύπτει το "Μυστικό της Μαντλίν Κόλλινς"

Ο Γάλλος σκηνοθέτης λύνει το γρίφο ενός ατμοσφαιρικού δραματικού θρίλερ με την Βιρζινί Εφιρά το οποίο έκανε πρεμιέρα στο τελευταίο φεστιβάλ Βενετίας και προβάλλεται από την Πέμπτη 7/7 στη χώρα μας.

Νάνι Μορέτι: "Πριν από σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός, είμαι θεατής"

Ο διασημότερος Ιταλός κινηματογραφικός δημιουργός μιλάει για τα "Τρία Πατώματα", το βασισμένο σε ένα ισραηλινό μπεστ σέλερ κοινωνικό δράμα του το οποίο έκανε πρεμιέρα στο περσινό φεστιβάλ Κανών.

Η Χαμένη Κόρη

Υποψήφιο για τρία Όσκαρ (σεναρίου και γυναικείων ερμηνειών) ψυχολογικό δράμα που αντιμετωπίζει με θαρραλέα ειλικρίνεια τις σχέσεις της σύγχρονης γυναίκας με τη μητρότητα, την κοινωνική ανεξαρτησία και τη σεξουαλικότητα.

Μαϊσάμπελ

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

Τρία Πατώματα

Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, διασκευάζοντας ένα λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος.