Νυκτόβια Πλάσματα

Στιλπνό, πολυεπίπεδο όσο και μελαγχολικά ωραιοπαθές δράμα που φλερτάρει με το θρίλερ και είναι υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες. Υπερβολικά εγκεφαλικό και δύσκαμπτο, αν και διαθέτει πληθώρα ιδεών και κινηματογραφικών αρετών.

Νυκτόβια Πλάσματα

Στιλπνό, πολυεπίπεδο όσο και μελαγχολικά ωραιοπαθές δράμα που φλερτάρει με το θρίλερ και είναι υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες. Υπερβολικά εγκεφαλικό και δύσκαμπτο, αν και διαθέτει πληθώρα ιδεών και κινηματογραφικών αρετών.

Νυκτόβια Πλάσματα - εικόνα 1

Όπως απέδειξε και με την πρώτη ταινία του, το «Ένας Άνδρας Μόνος», ο εμβληματικός ντιζάινερ και σχεδιαστής μόδας Τομ Φορντ αναζητά ως σκηνοθέτης πολύ περισσότερα από μερικές απλώς ωραίες εικόνες. Μάλιστα, η ομορφιά που υπάρχει πάντα στα πλάνα του είναι εύθραυστη και φευγαλέα, κρύβοντας πίσω της μια μελαγχολία διάψευσης την οποία κουβαλούν όλοι οι ήρωές του. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει­ και στα «Νυκτόβια Πλάσματα», ένα πολυεπίπεδο δραματικό (ή σατιρικό;) θρίλερ υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες, που δια­σκευάζει σεναριακά το μυθιστόρημα «Tony and Susan» του Όστιν Ράιτ. Σε αυτό η Σούζαν, μια ευκατάστατη αλλά παγιδευμένη σε ένα δυστυχισμένο γάμο επιμελήτρια εκθέσεων ζωγραφικής στο Λος Άντζελες, λαμβάνει το αδημοσίευτο βιβλίο του πρώην άντρα της τον οποίο έχει να δει χρόνια. Διαβάζοντάς το, αρχίζει να παρασύρεται σε έναν απειλητικό μα γοητευτικό εφιάλτη που εξελίσσεται στο Δυτικό Τέξας, όπου μια οικογένεια πέφτει θύμα των βίαιων διαθέσεων μιας ομάδας αλητών.

Νυκτόβια Πλάσματα - εικόνα 2

Αν και σε πρώτο επίπεδο τίποτα­ δεν συνδέει τις δύο παράλληλες­ ιστορίες, ο Φορντ δουλεύει­ αντιστικτικά και παραλληλίζει δύο διαφορετικούς κόσμους. Την αστική, σοφιστικέ Αμερική της Δυτικής Ακτής κι εκείνη­ του αγροτικού Νότου. Μαζί τους φέρνει σε διαρκή αντιπαράθεση την ομορφιά με την ασχήμια, το φως με το σκοτάδι, τον πλούτο με την εξαθλίωση και, τέλος, τον πολιτισμό (ως εξευγενισμένη, αλλά άδεια από πάθη συμπεριφορά) με τους νόμους μιας κοινωνίας όπου επικρατούν τα ένστικτα, το δίκαιο του αίματος και ο νόμος του ισχυρού.

Πάντα στιλιζαρισμένος σκηνοθετικά, είναι γεμάτος ιδέες κι ευφυείς λεπτομέρειες (από τη σκηνογραφική χρήση των χρωμάτων μέχρι το μοντάρισμα «παραπληρωματικών» πλάνων), δουλεύοντας ακόμη και υφολογικά σε διπλό ταμπλό – δράμα και σάτιρα, ψυχολογική μελέτη και καθαρό θρίλερ. Υπερβολικά εγκεφαλικός και δύσκαμπτος όμως, αποδεικνύεται περίπλοκος τη μια στιγμή και απλοϊκός την επόμενη, δεν μπορεί να συνδέσει όλα τα επιμέρους σε ένα στιβαρό, ρέον κινηματογραφικό σύνολο, αλλά ούτε και να απαλλαγεί από την ωραιοπαθή μελαγχολία-σήμα κατατεθέν τού «Ένας Άνδρας Μόνος».

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Νυκτόβια Πλάσματα

Nocturnal Animals
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 116 '
  • Τομ Φορντ

Η Σούζαν είναι μια ευκατάστατη, αλλά παγιδευμένη σε ένα δυστυχισμένο γάμο επιμελήτρια εκθέσεων ζωγραφικής, η οποία λαμβάνει το αδημοσίευτο μυθιστόρημα του πρώην άντρα της που έχει να δει χρόνια. Διαβάζοντάς το, αρχίζει να παρασύρεται σε έναν απειλητικό μα γοητευτικό εφιάλτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.