Νυκτόβια Πλάσματα

2,5

Στιλπνό, πολυεπίπεδο όσο και μελαγχολικά ωραιοπαθές δράμα που φλερτάρει με το θρίλερ και είναι υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες. Υπερβολικά εγκεφαλικό και δύσκαμπτο, αν και διαθέτει πληθώρα ιδεών και κινηματογραφικών αρετών.

Νυκτόβια Πλάσματα

Στιλπνό, πολυεπίπεδο όσο και μελαγχολικά ωραιοπαθές δράμα που φλερτάρει με το θρίλερ και είναι υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες. Υπερβολικά εγκεφαλικό και δύσκαμπτο, αν και διαθέτει πληθώρα ιδεών και κινηματογραφικών αρετών.

Νυκτόβια Πλάσματα - εικόνα 1

Όπως απέδειξε και με την πρώτη ταινία του, το «Ένας Άνδρας Μόνος», ο εμβληματικός ντιζάινερ και σχεδιαστής μόδας Τομ Φορντ αναζητά ως σκηνοθέτης πολύ περισσότερα από μερικές απλώς ωραίες εικόνες. Μάλιστα, η ομορφιά που υπάρχει πάντα στα πλάνα του είναι εύθραυστη και φευγαλέα, κρύβοντας πίσω της μια μελαγχολία διάψευσης την οποία κουβαλούν όλοι οι ήρωές του. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει­ και στα «Νυκτόβια Πλάσματα», ένα πολυεπίπεδο δραματικό (ή σατιρικό;) θρίλερ υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες, που δια­σκευάζει σεναριακά το μυθιστόρημα «Tony and Susan» του Όστιν Ράιτ. Σε αυτό η Σούζαν, μια ευκατάστατη αλλά παγιδευμένη σε ένα δυστυχισμένο γάμο επιμελήτρια εκθέσεων ζωγραφικής στο Λος Άντζελες, λαμβάνει το αδημοσίευτο βιβλίο του πρώην άντρα της τον οποίο έχει να δει χρόνια. Διαβάζοντάς το, αρχίζει να παρασύρεται σε έναν απειλητικό μα γοητευτικό εφιάλτη που εξελίσσεται στο Δυτικό Τέξας, όπου μια οικογένεια πέφτει θύμα των βίαιων διαθέσεων μιας ομάδας αλητών.

Νυκτόβια Πλάσματα - εικόνα 2

Αν και σε πρώτο επίπεδο τίποτα­ δεν συνδέει τις δύο παράλληλες­ ιστορίες, ο Φορντ δουλεύει­ αντιστικτικά και παραλληλίζει δύο διαφορετικούς κόσμους. Την αστική, σοφιστικέ Αμερική της Δυτικής Ακτής κι εκείνη­ του αγροτικού Νότου. Μαζί τους φέρνει σε διαρκή αντιπαράθεση την ομορφιά με την ασχήμια, το φως με το σκοτάδι, τον πλούτο με την εξαθλίωση και, τέλος, τον πολιτισμό (ως εξευγενισμένη, αλλά άδεια από πάθη συμπεριφορά) με τους νόμους μιας κοινωνίας όπου επικρατούν τα ένστικτα, το δίκαιο του αίματος και ο νόμος του ισχυρού.

Πάντα στιλιζαρισμένος σκηνοθετικά, είναι γεμάτος ιδέες κι ευφυείς λεπτομέρειες (από τη σκηνογραφική χρήση των χρωμάτων μέχρι το μοντάρισμα «παραπληρωματικών» πλάνων), δουλεύοντας ακόμη και υφολογικά σε διπλό ταμπλό – δράμα και σάτιρα, ψυχολογική μελέτη και καθαρό θρίλερ. Υπερβολικά εγκεφαλικός και δύσκαμπτος όμως, αποδεικνύεται περίπλοκος τη μια στιγμή και απλοϊκός την επόμενη, δεν μπορεί να συνδέσει όλα τα επιμέρους σε ένα στιβαρό, ρέον κινηματογραφικό σύνολο, αλλά ούτε και να απαλλαγεί από την ωραιοπαθή μελαγχολία-σήμα κατατεθέν τού «Ένας Άνδρας Μόνος».

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Νυκτόβια Πλάσματα

Nocturnal Animals
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 116 '
  • Τομ Φορντ

Η Σούζαν είναι μια ευκατάστατη, αλλά παγιδευμένη σε ένα δυστυχισμένο γάμο επιμελήτρια εκθέσεων ζωγραφικής, η οποία λαμβάνει το αδημοσίευτο μυθιστόρημα του πρώην άντρα της που έχει να δει χρόνια. Διαβάζοντάς το, αρχίζει να παρασύρεται σε έναν απειλητικό μα γοητευτικό εφιάλτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.